وقوع انفجار در کابل (۹ فروردین ۱۴۰۳) شعرخوانی نجیب بارور، شاعر افغانستانی در حضور رهبر انقلاب + فیلم (۶ فروردین ۱۴۰۳) شعرخوانی حکیم بینش، شاعر افغانستانی در حضور رهبر انقلاب + فیلم (۶ فروردین ۱۴۰۳) شعرخوانی محمدکاظم کاظمی در حضور رهبر انقلاب + فیلم (۶ فروردین ۱۴۰۳) طالبان: ایران کمی دیگر حضور مهاجران را تحمل کند واکنش سفیر سابق ایران در کابل به موضع دوگانه طالبان به حادثه تروریستی کرمان و مسکو افزایش سه برابری ابتلا و ۱۰ برابری مرگ بر اثر بیماری تب کنگو در افغانستان (۳ فروردین ۱۴۰۳) وقوع انفجار شدید در پایتخت افغانستان (۲ فروردین ۱۴۰۳) داعش عامل انفجار قندهار است (۲ فروردین ۱۴۰۳) انفجار در قندهار افغانستان ( ۲فروردین ۱۴۰۳) سرمربی تیم ملی فوتسال افغانستان: ما در جام ملت‌های آسیا تازه واردیم افغانستان، تولیدکننده عمده «شیشه» | قاچاق موادمخدر از افغانستان کاهش محسوسی نداشته است کرزی خطاب به طالبان: مدارس را به روی دختران باز کنید یک روزنامه اسپانیایی: اگر افغانستان خشخاش کشت نکند هزاران نفر در اروپا می‌میرند نمایندگان جامعه‌ تشیع افغانستان پیشنهادات خود را به‌صورت کتبی به طالبان سپردند ابراز نگرانی گزارشگران بدون مرز درباره تاثیر منفی محدودیت‌های طالبان بر چشم‌انداز رسانه‌های افغانستان لحظه افطار بازیکنان تیم ملی کریکت افغانستان + فیلم افزایش ۳۸ درصدی کودکان کار در افغانستان هشدار‌ها درباره احتمال جاری شدن سیل در ۱۵ استان افغانستان امضای تفاهمنامه میان سازمان ملی مهاجرت و بیمه سلامت برای اتباع خارجی
سرخط خبرها

وزیر کار: در تلاش هستیم تا اتباع خارجی هم یارانه نان دریافت کنند

  • کد خبر: ۱۰۹۸۶۵
  • ۰۳ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۴
  • ۱
وزیر کار: در تلاش هستیم تا اتباع خارجی هم یارانه نان دریافت کنند
به دنبال تصمیم برای گران شدن قیمت آرد و نان در ایران، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در مورد یارانه نان برای مهاجرین و اتباع خارجی ساکن در این کشور گفت: براساس تصمیم دولت، یارانه نان هیچ شخصی حتی اتباع خارجی قطع نخواهد شد.

به گزارش شهرآرانیوز؛ «حجت الله عبدالملکی»، در نشست هم‌اندیشی نمایندگان مجلس شورای اسلامی ایران برای اجرای سیاست‌های کلی دولت در خصوص آخرین وضعیت نحوه تخصیص یارانه‌ها گفت: رئیس جمهور در تمامی جلسات دولت با وزرا بر رفع مشکلات و تأمین معیشت مردم تأکید و اعلام کرده‌اند که در این راه آبروی خود را برای مردم می‌گذارند.

به گفته وی، وزارت کشور ایران در حال بررسی اطلاعات افراد و حتی اتباع خارجی در این کشور است تا یارانه نان در اختیار همه قرار بگیرد.

وزیر کار در ادامه گفت: دولت هنوز درباره نان به تصمیم نهایی نرسیده و این موضوع به‌صورت آزمایشی در استان زنجان در حال بررسی است و براساس تصمیم دولت، یارانه نان هیچ شخصی حتی اتباع خارجی قطع نخواهد شد.

این در حالی است که بر اساس سیاست جدید اقتصادی و اجتماعی دولت جمهوری اسلامی ایران، با حذف دلار دولتی با نرخ تقریبا ۷ برابر کمتر نسبت به ارزش واقعی آن، قیمت بسیاری از مواد غذایی به خصوص آرد و نان، روغن، لبنیات و... و همچنین غیرغذایی به صورت سرسام‌آوری افزایش یافته است.

دولت اعلام کرد که در قبال این اقدام، یارانه‌ای که به کالا‌های اساسی می‌دهد و آن را مستقیما به حساب خانواده‌ها در ایران، به خصوص خانواده‌های نیازمند واریز می‌کند. در دور اول اجرای این سیاست جدید، برای بیش از ۷۳ میلیون نفر در سراسر ایران، کمک هزینه نقدی تا سقف ۴۰۰ هزار تومان برای هر نفر در ماه (بیش از ۱۳ دالر) به حساب‌های بانکی سرپرست خانواده‌ها واریز شده است.

با اجرای این سیاست جدید، جدای از یارانه عمومی که دولت ایران در بخش آرد و نان و همچنین دارو پرداخت می‌کند، بالا رفتن قیمت‌ها در سایر بخش‌ها در ایران، بیش از پیش زندگی مهاجرین افغانستانی در این کشور را تحت تأثیر قرار خواهد داد.

منبع: فارس

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۹
0
1
چرا ؟؟؟
از جیب مردم به اتباع یارانه میدهید
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->