نتیجه بازی استقلال و شمس آذر در لیگ برتر(۳۱ فروردین ۱۴۰۳)+ ویدیو گل‌ها| بازگشت به صدر ویدیو خلاصه بازی استقلال و شمس آذر قزوین(۳۱ فروردین ۱۴۰۳) پخش زنده بازی النصر و الفیحا در لیگ عربستان (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین پخش زنده بازی استقلال و شمس آذر در لیگ برتر (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین یونس امامی به پاریس رسید | چهارمین سهمیه المپیک‌ برای کشتی آزاد ایران سورپرایز زنوزی برای هواداران تراکتور و استقلال| استراماچونی در تبریز؟ پخش زنده بازی تراکتور و نساجی در لیگ برتر (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین حمله سرپرست هوادار به سرپرست پیکان| جنجال دقیقه نودی در نبردتهرانی‌ها شمسایی: تیم‌های کوچک آسیا بزرگ شده‌اند هشدار برای شاگردان شمسایی| قهرمانی آسان نیست نتیجه و ویدیو خلاصه بازی برگشت لیورپول و آتلانتا در یورولیگ| جام‌ها پر! نتیجه بازی پرسپولیس و صنعت نفت آبادان+ ویدیو گل‌ها(۳۰ فروردین ۱۴۰۳)| صدر سرخ شد ویدیو خلاصه بازی پرسپولیس و صنعت نفت آبادان(۳۰ فروردین ۱۴۰۳) بازکردن گچ دست بیرانوند عقب افتاد پخش زنده بازی صنعت نفت و پرسپولیس در لیگ برتر (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین معرفی رقبای کشتی‌گیران ایرانی برای المپیکی شدن تاریخ و ساعت بازی نساجی و تراکتور در لیگ برتر | جدال بحران زده‌ها استقبال خوب هواداران از بازی استقلال گل‌محمدی – تراکتور رسماً کنسل شد مشهد به دنبال میزبانی مسابقات کشوری بازوبند پهلوانی + ویدیو نتیجه و ویدیو خلاصه بازی فوتسال ایران و افغانستان (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) | شمسایی جام ملت‌ها را با برد شروع کرد
سرخط خبرها

گلر مشهدی تیم ملی؛ از شب بی‌فروغ در تهران تا درخشش در بغداد

  • کد خبر: ۱۱۰۱۷۷
  • ۰۵ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۸
گلر مشهدی تیم ملی؛ از شب بی‌فروغ در تهران تا درخشش در بغداد
پارسا جعفری، سنگربان مشهدی تیم‌ملی فوتبال امید در مسابقه با عراق یکی از خوب‌ها بود.

مرتضی اخوان | شهرآرانیوز؛ تیم‌ملی فوتبال امید ایران در دیداری تدارکاتی با یک گل امید‌های عراق را در خاک این کشور از پیش‌رو برداشت و در این دیدار، ستاره اول شاگردان مهدی مهدوی‌کیا، سنگربان جوان و باانگیزه‌ای بود که کمتر از یک‌سال پیش در ورزشگاه آزادی با آن اشتباه مرگ‌بار سوژه رسانه‌ها شده بود. دروازه‌بان مشهدی که در تقابل ذوب‌آهن، تیم باشگاهی‌اش، با پرسپولیس تهران در چارچوب هفته یازدهم لیگ‌برتر بیست‌ویکم روی گل اول بازی مقصر اول و آخر بود و همان حاشیه‌های زیادی را برایش به وجود آورد.

پارسا جعفری، سنگربان بیست‌ویک‌ساله مشهدی تیم‌ملی امید، از آن دیدار پرحاشیه تا درخشش در دیدار تدارکاتی تیم‌ملی امید با عراق راه پرفرازونشیبی را پشت‌سر گذاشت، اما حالا امیدوار است به‌لطف رقابت‌های پیش‌روی تیم‌ملی امید بیشتر دیده شود و آینده درخشانی در فوتبال ایران داشته باشد.

ایستگاه اول | مشهد، شهری برای فوتبالیست‌شدن

فوتبالیست‌های زیادی در دوره‌های مختلف از فوتبال مشهد به سطح اول کشور معرفی شدند و توانستند با درخشش در یکی از تیم‌های سرخابی و به‌تبع آن پوشیدن پیراهن ملی، نامشان را در تاریخ فوتبال جاودان کنند؛ از خداداد عزیزی بگیرید تا رضا عنایتی. پارسا جعفری، سنگربان بیست‌ویک‌ساله باشگاه ذوب‌آهن و تیم‌ملی امید، بچه محله ابوطالب مشهد است و فوتبالش را از مدارس فوتبال این شهر شروع کرده است. دروازه‌بانی که با فیزیک مناسب برای دروازه از همان ابتدا دستکش به‌دست کرد و توانست خیلی زود پله‌های ترقی را طی کند.

ایستگاه دوم | سفر عالی و حرفه‌ای

در سال‌هایی که فوتبال مشهد کمی از رونق و تکاپوی گذشته افتاده و دیگر کمتر بازیکن ملی در سطح اول فوتبال کشور مشهدی است، پارسا جعفری توانست در رده‌های پایه و زیرنظر باشگاه عالی‌حرفه‌ای بابک خوش بدرخشد و در مرکز توجه باشگاه‌های بزرگ فوتبال ایران قرار بگیرد. او ابتدا به تهران رفت تا با استقلال به آرزوهایش برسد و وقتی در آنجا چندان موفق نبود، به سایپا رفت و بعد هم پایش به یکی از باشگاه‌های ساختارمند فوتبال ایران یعنی ذوب‌آهن باز شد. جعفری چهار سالی است که از فوتبال مشهد رفته، اما به‌عنوان یک مشهدی درخشش‌اش در اصفهان جالب توجه است.

ایستگاه سوم | دیده‌شدن در بدترین حالت ممکن!

دروازه‌بان جوان مشهدی برای دیده‌شدن در لیگ‌برتر سخت تلاش کرد، اما هیچ‌کس نه نمایشش مقابل مسجدسلیمان در هفته نهم لیگ‌برتر بیست‌ویکم را دید و نه ایستادنش در چارچوب دروازه ذوب‌آهن مقابل هوادار در هفته دهم را. همه فقط او را در ماجرای اشتباه مرگ‌بار دیدار پرسپولیس و ذوب‌آهن در ورزشگاه آزادی و مقابل قاب دوربین‌های تلویزیونی و پخش زنده دیدند؛ جایی که ارسال سرخ‌های پایتخت از جناح راست با واکنش عجیب این سنگربان جوان همراه شد و توپ به درون دروازه ذوب‌آهن غلتید!

بعد از این گل بود که جعفری دیده شد، اما نه آن‌طور که باید! اعتراض هواداران استقلالی و ادعای تبانی، آن‌قدر به او و سرمربی تیم مهدی تارتار فشار آورد که بلافاصله بعد از آن بازی، دوباره حبیب فرعباسی، سنگربان اول ذوبی‌ها، درون دروازه ایستاد.

ایستگاه چهارم | فرصت کوتاه و دوباره برای بازگشت

حبیب فرعباسی دروازه‌بان اول تیم ذوب‌آهن در لیگ‌برتر بیست‌ویکم است که مورداعتماد سرمربی تیم، مهدی تارتار قرار دارد، اما بعد در طول فصل به‌فراخور پنج‌بار فرصت بازی به گلر مشهدی تیم رسید. سنگربان جوانی که بعد از سه دیدار هفته‌های نهم تا یازدهم دوباره نیمکت‌نشین شد تا هفته بیست‌ودوم که با محرومیت فرعباسی دوباره به چارچوب برگشت.

جعفری در هفته بیست‌ودوم و در بازی مقابل آلومینیوم اراک به چارچوب بازگشت و توانست نخستین کلین‌شیتش را در لیگ‌برتر فوتبال ایران به‌نام خودش ثبت کند، آن‌هم در دیداری که ذوب‌آهن با چهار گل از سد آلومینیوم گذشت. جعفری هفته بیست‌وپنجم هم مقابل هوادار به میدان رفت که تیمش در آن بازی با یک گل بازنده بود. سنگربان دوم ذوب‌آهن این فصل پنج‌بار برای اصفهانی‌ها به میدان رفته و پنج گل دریافت کرده است؛ متوسط هر بازی یک گل، با این تفاوت که جعفری در این پنج بازی یک کلین‌شیت هم داشته است.

ایستگاه پنجم | اعتماد مهدوی‌کیا به سنگربان مشهدی

بعد از این اتفاقات بود که مهدی مهدوی‌کیا با اعلام فهرست بازیکنان دعوت‌شده به اردوی تیم‌ملی فوتبال امید، پارسا جعفری را دعوت کرد؛ دعوتی که اعتماد و فرصتی دوباره برای این دروازه‌بان آینده‌دار بود تا خودش را این‌بار در قامت پیراهن ملی نشان دهد. پارسا جعفری هم در غیاب سنگربان اول تیم‌ملی امید، علیرضا رضایی، گلر استقلال، در دیدار تدارکاتی مقابل عراق به میدان رفت و با نمایش درخشانش توجهات را به خودش جلب کرد. او در بازی مقابل عراق بار‌ها دروازه ایران را در مقابل آماج حملات تیم میزبان از خطر نجات داد و چهره اول این بازی بود. جعفری حالا با این نمایش امیدوار است در رقابت‌های قهرمانی امید‌های آسیا سنگربان اول تیم‌ملی امید شود و بعد از این مسابقات هم به باشگاه بزرگ‌تری برود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->