نقش مشاور در ارتقای سلامت جامعه انکار ناپذیر است | مردم به مشاوران دارای پروانه تخصصی مراجعه کنند خدا سر کار هم با ما همراه است اهمیت حقوق مردم در قبال یکدیگر در کلام وعاظ| هر چه کنی، به خود کنی خیرین سلامت در حوزه خدمات مشاوره‌ای نقش ویژه‌ای دارند انگیزه‌های بحرانی مردم در مراجعه به مراکز کلینیک و مشاوره در مشهد | مشاوره پیش از ازدواج نیازمند فرهنگ سازی است تاریخ منوّرالفکری در ایران (۱) روشن‌فکری دینی از کمبود نگاه تاریخ‌محورانه رنج می‌برد برگزاری جشن بزرگ «خدا قوت کارگر» در ورزشگاه امام‌رضا (ع) مشهد استقبال زائران و مجاوران بارگاه رضوی از نمایشگاه «در آستان بقیع» بازدید رئیس بعثه مقام معظم رهبری از نمایشگاه «در آستان بقیع» افزایش ۵۰ درصدی ظرفیت پذیرش زائران مددجو در خراسان رضوی به کجا می‌روم آخر؟ بررسی فضیلت امیرالمؤمنین(ع) در حدیث ردالشمس برگزاری نشست تخصصی «وعده صادق» در مشهد مقدس دومین نشست کارگروه ملی امام‌رضا(ع) در مشهد برگزار شد درباره بانویی نیکوکار که بانی روشنایی حرم مطهر رضوی شد شکر نعمت همجواری با امام رئوف (ع)
سرخط خبرها

زائر آقا، عزیز مشهد

  • کد خبر: ۱۱۱۵۸۳
  • ۱۸ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۲
زائر آقا، عزیز مشهد
غلامرضا بنی‌اسدی - روزنامه نگار

میهمان داریم. دوباره میهمان داریم. بعد از فرونشستن امواج کرونا، دوباره آقای ما میهمان دارد. میهمانان آقا هم میهمان ما هستند و روی چشم ما جا دارند. باید طوری از آنان پذیرایی کنیم که در خور شأن آفتاب‌نشینان حضرت شمس‌الشموس (ع) باشد. طوری که خاطرات را به زیبایی در یادشان حروف‌چینی کند تا هروقت به‌یاد سفر می‌افتند، بلیت مشهد را رزرو کنند.

هروقت خودرو را به قصد سفر استارت می‌زنند، رو به جاده‌های خراسان باشد. برای این هم همه‌مان باید ظرفیت‌هامان را فعال کنیم؛ درست مثل اهالی خانه که وقتی میهمانی عزیز دارند، همه پای کار می‌آیند. واقعیتی که به ضرب‌المثل هم تبدیل شده است و این است که «ما را به روی باز می‌شناسند». به اینکه حتی اگر دستمان هم بسته باشد، بازهم «در» را باز خواهیم کرد.

میهمان را عزیز خواهیم داشت و بر صدر خواهیم نشاند. به‌ویژه که میهمان بر بزرگ شهرمان، امام‌رضا (ع)، وارد شده باشد. خدمت به میهمانی چنین عالی‌قدر را فرصتی سعد برای خود می‌دانیم. با تکریم او که زائر آقاست، از خدای آقا برکت می‌گیریم. در این مبارک ایام که به «دهه کرامت» نام‌بردار است، با آبی‌شدن کشور، دگرباره چشممان فرش راه زائران است و نشان خواهیم داد که مشهدی حق مطلب را در میزبانی ادا می‌کند.

شهر آماده است، مدیران شهری و نهاد‌های متولی، همتشان را هم‌افزا کرده‌اند تا بهترین شرایط را رقم بزنند برای میزبانی. ما هم هستیم با همان خصالی که مردم از مشهدی‌ها به‌یاد دارند؛ با مهربانی‌ای که ذاتی ماست. با روی گشاده‌ای که به‌نام ما «تسجیل» شده است. فقط شهر با درودیوارش به شوق نمی‌آید. در قدم زائران آقا که ما همه به‌پا می‌خیزیم تا کرامت را در دهه کرامت ترجمانی بشکوه باشیم.

میزبانی که فقط سفره‌انداختن و غذاگذاشتن و دم در ایستادن نیست. اوج میزبانی که حضرت خدا تعریف می‌کند از جنس معرفت و اخلاق است، چنان‌که در اخلاق رمضانی بدان جان را جلا می‌دهیم. سفره‌ای که می‌اندازیم، باید از اخلاق و مهربانی و انصاف و مروت و مواسات پر باشد. باید با شاخص‌های اخلاقی رضوی گفته‌شده متشخص باشد.

در این میان، به این نکته ظریف هم توجه کنیم که رفتار ما را به‌نام مشهد می‌نویسند و مشهد را به‌نام امام‌رضا (ع)؛ پس مراقبت از رفتار و گفتار و حتی اشارت‌های ما باید چندبرابر باشد که حرمت‌افزای حریم امام باشیم نه کاهنده اعتبار این خاک پاک. «کونوا لنا زینا و لا تکونوا علینا شینا» که امام‌صادق (ع) می‌فرماید، اینجا معنایی نزدیک پیدا می‌کند. با خوب رفتارکردن و درست وظایف را انجام‌دادن و کرامت رفتاری، زینت مشهد باشیم.

این بایستگی امروز مشهدی‌بودن است که باید بدان التزام داشت. باید باور داشت که این حقیقت ما را به شأنی ارتقا می‌دهد که بگوییم شهر به شوق لحظه می‌شمارد، مدیران آستین‌بالازده پای کارند و شهروندان آماده‌اند. در همه‌جا صلا زنید و زائران را بخوانید و میهمانان آقا را بگویید کرم نما و فرود آ که خانه، خانه توست!

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->