کاهش نسبی دمای هوای برخی مناطق کشور از اواسط هفته آینده (۳ مرداد ۱۴۰۳) متن دقیق آیین‌نامه اجرایی متناسب سازی حقوق بازنشستگان چیست؟ | واریز مبلغ ماهانه یک میلیون تومان به حساب بازنشستگان کشوری و لشکری و صندوق فولاد انتقال زائران اربعین از شلمچه با ناوگان ایرانی امکان پذیر شد هوای کشور گرم‌تر می‌شود (یکم مرداد ۱۴۰۳) افزایش ۱.۳ درجه‌ای میانگین دمای هوای ایران در تیرماه تعطیلی و کاهش ساعت کاری ادارات و بانک‌های قم از دوم مرداد ۱۴۰۳ + جزئیات دستمزد عجیب سوادآموزی هر بیسواد در کشور خراسان‌رضوی پیشگام در واکسیناسیون دام نمرات امتحان نهایی چه زمانی اعلام می‌شود؟ بی‌اختیاری ادرار، یکی از علائم اصلی اختلال در کف لگن است بهره‌مندی ۵ هزار دانش‌آموز مشهدی از خدمات بهزیستی پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان‌رضوی (دوشنبه یکم مرداد ۱۴۰۳) | تداوم وزش باد در استان تا پایان هفته برای اولین بار در خراسان‌رضوی؛ افتتاح مرکز نگهداری شبانه‌روزی موقت اوتیسم تجویز آنتی‌بیوتیک در ایران ۱۰ درصد بیشتر از میانگین جهانی قاچاق معکوس دخانیات به دلیل قیمت پایین در ایران توصیه‌هایی در خصوص خشکی چشم | زائران اربعین مبتلا به خشکی چشم، اشک مصنوعی همراه داشته باشند کشف و ضبط ۱۳۰ قبضه سلاح جنگی غیر مجاز در شادگان خوزستان تغذیه و تحرک کافی از عوامل اثر گذار در حفظ سلامت استخوان و مفاصل است علت تأخیر در واریز حقوق تیرماه ۱۴۰۳ بازنشستگان تأمین‌اجتماعی | تعطیلات رسمی بهانه تأخیر در واریز حقوق و مستمری نشود! چرا مدیریت مصرف آب در تابستان امسال ضرورت دارد؟ | مراقب گرمای غیر طبیعی تابستان امسال باشید ابلاغ بیش از ۶۱ هزار میلیارد ریال از اعتبارات سرمایه‌ای خراسان رضوی ماجرای نامه مخبر برای حداقل‌بگیران تامین اجتماعی چه بود؟ | سه میلیون تومان برای متناسب‌سازی نیست!
سرخط خبرها

هشدار هواشناسی نسبت به وزش باد شدید و خیزش گردوخاک| احتمال سیلاب ناگهانی در ۷ استان

  • کد خبر: ۱۱۱۹۲۰
  • ۲۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۰
هشدار هواشناسی نسبت به وزش باد شدید و خیزش گردوخاک| احتمال سیلاب ناگهانی در ۷ استان
سازمان هواشناسی با اشاره به رشد ابر‌های همرفتی در برخی مناطق کشور نسبت به وزش باد شدید و خیزش گردوخاک در ۹ استان هشدار داد.

به گزارش شهرآرانیوز، اطلاعیه‌های سازمان هواشناسی به شرح زیر است:

توصیف سامانه اول: باد و گردوخاک

زمان شروع: شنبه ۱۴۰۱/۰۳/۲۱

زمان پایان: یک‌شنبه ۱۴۰۱/۰۳/۲۲

نوع مخاطره: وزش باد شدید و در نقاط مستعد خیزش گردوخاک

منطقه اثر:

شنبه ۱۴۰۱/۰۳/۲۱: خوزستان، بوشهر، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، خراسان شمالی، یزد، شرق سمنان و شمال سیستان و بلوچستان.

یکشنبه ۱۴۰۱/۰۳/۲۲: خوزستان، ایلام، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، شرق یزد، شرق سمنان، بوشهر و شمال سیستان و بلوچستان.

اثر مخاطره: احتمال شکستن درختان فرسوده، احتمال آسیب به سازه‌های موقت، احتمال تاخیر در پروازها، کاهش شعاع دید، کاهش کیفیت هوا، پرتاب اشیاء از ساختمان‌های نیمه کاره و احتمال سقوط تابلو‌های تبلیغاتی.

توصیه: احتیاط در تردد به‌ویژه در جاده‌های بیابانی، استحکام سازه‌های موقت، عدم پارک خودرو در کنار درختان فرسوده و ساختمان‌های نیمه کاره، عدم حضور افراد آسیب پذیر در فضای باز.

توصیف سامانه دوم: رشد ابر‌های همرَفتی

زمان شروع: یکشنبه ۱۴۰۱/۰۳/۲۲

زمان پایان: یکشنبه ۱۴۰۱/۰۳/۲۲

نوع مخاطره: رگبار و رعدوبرق، وزش باد شدید موقت، در مناطق مستعد خیزش گردوخاک

منطقه اثر: سیستان و بلوچستان، خراسان رضوی، شمال آذربایجان شرقی، شمال آذربایجان غربی، شمال اردبیل، شرق هرمزگان و ارتفاعات کرمان.

اثر مخاطره: احتمال صاعقه، احتمال آب‌گرفتگی و جاری شدن روان‌آب به شکل محدود و محلی، احتمال آسیب به تابلو‌های تبلیغاتی و سازه‌های موقت و شکستن نهال‌ها و درختان فرسوده، کاهش شعاع دید و کیفیت هوا و احتمال پرتاب اشیاء از ساختمان‌های نیمه‌کاره.

توصیه: عدم اتراق در کنار رودخانه‌ها، احتیاط در تردد از حاشیه مسیل‌ها، احتیاط در فعالیت‌های کوه‌نوردی و جابجایی عشایر کوچ‌رو، احتیاط در چرای دام و استحکام سازه‌های موقت، تابلو‌های تبلیغاتی و غیره، عدم پارک خودرو در کنار درختان فرسوده و ساختمان‌های نیمه‌کاره.

توصیف سامانه: افزایش ارتفاع موج و سرعت باد

زمان پایان: اواخر وقت یکشنبه ۱۴۰۱/۰۳/۲۲

نوع مخاطره: وزش باد متوسط تا شدید و افزایش ارتفاع موج

منطقه اثر:

شنبه ۱۴۰۱/۰۳/۲۱: شمال خلیج فارس، در مناطق ساحلی و دور از ساحل استان خوزستان.

یکشنبه ۱۴۰۱/۰۳/۲۲: خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان، در نواحی ساحلی و دور از ساحل استان‌های خوزستان، بوشهر، هرمزگان و سیستان و بلوچستان.

اثر مخاطره: احتمال غرق شدن شناگران، احتمال آسیب به قفس‌ها و تور‌های صیادی، خسارت به قایق و شناور‌های کوچک و احتمال اختلال در فعالیت‌های دریایی خلیج‌فارس.

توصیه: احتیاط در شنا، احتیاط در تردد‌های دریایی بویژه تردد با شناور‌های سبک و قایق‌های صیادی و تفریحی و در نظر گرفتن تمهیدات لازم توسط فعالان دریایی.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->