کشف‌رود، رودی به قدمت میلیون‌سال آغاز عملیات محلول‌پاشی برگی در فضای سبز شهری مشهد (یکم اردیبهشت ۱۴۰۳) متروی مشهد از واگن‌های ملی بهره‌مند می‌شود قیمت بلیت اتوبوس از امروز در مشهد تغییر یافت + جزئیاتی از تغییر کرایه‌های ناوگان حمل و نقل عمومی در مشهد (یکم اردیبهشت ۱۴۰۳) اتمام مرمت بازار فرش و برخی پروژه‌های عمرانی منطقه ثامن در سال ۱۴۰۳ آموزش ١٠٠ هزار نفر در فرهنگسراهای سطح مشهد مقدس جوابیه فرودگاه مشهد در پی سرگردانی مسافران دبی (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) موفقیت قرارگاه عملیاتی خدمت به زائران نوروزی با همدلی و همکاری تمام دستگاه‌ها مأموریت قرارگاه عملیاتی خدمت به زائران نوروزی چهل‌روزه بود تشرف پنج میلیون زائر به حرم مطهر رضوی در شب‌های قدر کاهش ٢۶ درصدی تصادفات جاده‌ای خراسان رضوی در نوروز ۱۴۰۳ بهره‌برداری پارکینگ طبقاتی ١۵٠٠ واحدی میدان شهدا تا انتهای بهار ۱۴۰۳ مراسم شکرانه خدمت قرارگاه عملیاتی زائران نوروزی مشهد برگزار شد دبیرکل مجمع شهرداران کلانشهر‌های ایران: صنعت حمل‌ونقل در کلانشهر‌ها و مراکز استان‌ها به‌زودی برقی‌سازی می‌شود + فیلم تلاش مدیران شهری کلانشهرهای کشور برای ایجاد نشاط اجتماعی نشست مجمع شهرداران کلانشهر‌ها و مراکز استان‌ها به میزبانی مشهد | کلانشهر‌های ایران مهیای برپایی جشن‌های دهه کرامت + فیلم درباره یادگار آذربایجانی‌ها در مشهد شهردار تهران و رئیس مجمع شهرداران کلانشهر‌های ایران: فعلا نمی‌توان در مورد مطالبات شهرداری‌ها به‌طور شفاف صحبت کرد + فیلم
سرخط خبرها

رایزنی برای حقوق مکتسبه

  • کد خبر: ۱۱۲۰۷
  • ۱۸ آذر ۱۳۹۸ - ۰۶:۵۶
رایزنی برای حقوق مکتسبه
مدیران وزارتخانه راه‌وشهرسازی برای پیگیری اجرای طرح بازسازی بافت پیرامون حرم مطهر رضوی به مشهد می‌آیند
زهرا اسکندریان - رسیدگی به طرح بازسازی بافت اطراف حرم که پیشرفت آن تا همین چند وقت پیش قفل شده بود، حالا به جا‌های خوبی رسیده است و نه‌فقط یک‌ماه پیش وزیر راه‌وشهرسازی خود برای اجرای این طرح تفاهم‌نامه‌ای را نهایی کرد، بلکه قرار است آخر هفته جاری یا اوایل هفته آینده ۲ معاون او همراه با معاون وزیر میراث‌فرهنگی به مشهد بیایند و بخشی از این تفاهم‌نامه را به عمل برسانند. در گذشته طرح «تاش» برای اطراف حرم مطهر مبنای عمل بود، اما بعد از اجرای طرح جدید، به علت ایجاد چالش‌های بسیار، شهرداری مشهد از اجرای این طرح شکایت کرد و این طرح متوقف شد.
بعد از آن قرار شد وزارت راه‌وشهرسازی تا پایان تابستان امسال درباره اجرای طرح اطراف حرم مطهر رضوی تعیین تکلیف کند. این تعیین تکلیف به این دلیل بود که حقوق مکتسبه‌ای در اجرای طرح‌های قبلی برای شهروندان ایجاد شده بود، اما با تغییر در نحوه اجرای طرح، فکری برای تحقق این حقوق نشد. نیمه آبان بود که خبر نهایی شدن توافق در جلسه‌ای با حضور وزیر راه‌وشهرسازی، استاندار خراسان‌رضوی، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری و شهردار مشهد در وزارت راه‌وشهرسازی منتشر شد. آن‌طور که اعلام شده بود، در این جلسه بر نقشه راه بازسازی بافت پیرامون حرم مطهر توافق صورت گرفت و مقرر شد وزارت راه‌وشهرسازی و شهرداری مشهد به‌صورت مشترک تا پایان امسال به تهیه طرح تفصیلی جدید با لحاظ مبانی شهرسازی و دغدغه‌های موجود در بافت پیرامون حرم مطهر اقدام کنند تا آن را در شورای عالی شهرسازی و معماری به تصویب برسانند.
همچنین قرار شد تا آیین‌نامه تشخیص مصادیق حقوق مکتسبه و نحوه برخورد با آن، ظرف ۲هفته از سوی استانداری، اداره‌کل راه‌وشهرسازی خراسان‌رضوی و شهرداری مشهد تهیه شود.
حالا رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر مشهد به شهرآرا خبر داده که قرار است جلسه‌ای پیرو همین موضوع در استانداری خراسان‌رضوی برگزار شود.
به گفته محمدهادی مهدی‌نیا، قرار است این جلسه اواخر هفته جاری یا اوایل هفته آینده تشکیل شود و علاوه بر مدیران وزارتخانه، مدیران محلی نیز در این جلسه حاضر می‌شوند.
او با بیان اینکه در این جلسه مصوبه چهارجانبه‌ای که میان وزارت راه‌وشهرسازی و استانداری و شهرداری به تفاهم رسیده است، بررسی می‌شوند، اضافه کرد: یکی از این موضوعات رسیدگی به حقوق مکتسبه است که تعیین تکلیف می‌شود.
طرح نوسازی بافت اطراف حرم حدود ٢٠سال قبل مصوب، و مقرر شد در ۴قطاع با همکاری شهرداری، آستان قدس، اداره‌کل راه‌وشهرسازی و سهام‌دار بخش خصوصی با تراز صفر اجرا شود. این طرح در عمل به‌صورت قطاع‌قطاع انجام نشد و همه قطاع‌ها در جریان اجرا زخمی شدند. ناظران و مجریان طرح نیز از طرح عدول کردند و با اینکه قرار بود طرح به‌صورت پلکانی اجرا شود، بلندمرتبه‌سازی منظر این بافت و حرم مطهر رضوی را خدشه‌دار کرد. پس از اعتراض گروه نخبگانی به این طرح، مشاور قبلی کنار گذاشته شد و مشاور جدید نیز برای رفع چالش این بافت، ٣طرح به شورای‌عالی معماری و شهرسازی مبنی بر توقف کامل پروژه، مداخله صفر و بازسازی فضای موجود ارائه کرد.
این در حالی است که یک پیشنهاد بینابینی نیز برای ادامه این طرح وجود داشت. به همین علت مدیریت‌شهری، آستان قدس و استانداری اعلام کردند این طرح عملیاتی نیست؛ زیرا حقوق مکتسبه این طرح ۵٠٠٠میلیارد تومان برآورد شده است و باید نحوه تأمین این منابع مشخص شود.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->