قرقیزستان حریف بعدی افغانستان در مقدماتی جام جهانی فوتسال شد نتیجه و ویدیو خلاصه بازی فوتسال افغانستان و عراق (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) افغانستان با پیروزی در برابر عراق برای صعود به جام جهانی امیدوار ماند طالبان: سه کشور همسایه زمینه حضور داعش را در منطقه فراهم کرده‌اند پخش زنده بازی افغانستان و عراق انتخابی جام جهانی ۲۰۲۴ (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین معلمی در حاشیه | گفت‌وگو با فاطمه سجادی مدیر مدرسه خودگردان هدایت تاریخ و ساعت بازی تیم ملی فوتسال افغانستان و عراق در انتخابی جام جهانی فوتسال ۲۰۲۴ تاثیر حمله داعش به مسکو بر روابط روسیه – طالبان ملا برادر با هیئت دیپلماتیک ایران در کابل دیدار کرد رهبر اقلیت سنای آمریکا: خروج ما از افغانستان چراغ سبز به پوتین بود نشست شورای حقوق بشر سازمان ملل هفته آینده درباره افغانستان برگزار می‌شود شانس دوباره افغانستان برای حضور در جام جهانی فوتسال افغانستان چگونه به جام جهانی فوتسال صعود خواهد کرد؟ آمریکا عادی سازی روابط با طالبان را مشروط به تغییر رفتار آنان کرد یک هیئت بلندپایه تجاری از ترکمنستان به کابل سفر کرد سازمان ملل از آسیب بیش از حد زنان افغانستان در رویداد‌های طبیعی خبرداد معاون نخست‌وزیر قزاقستان به کابل سفر کرد نتیجه و ویدیو خلاصه بازی فوتسال افغانستان و تاجیکستان (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) کاظمی‌قمی در دیدار با حکمتیار، اوضاع منطقه و افغانستان را بررسی کردند
سرخط خبرها

سفیر فنلاند در تهران به منظور بررسی وضعیت مهاجران افغانستانی به مهمانشهر تربت جام رفت

  • کد خبر: ۱۱۲۷۳۴
  • ۲۵ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۴
  • ۳
سفیر فنلاند در تهران به منظور بررسی وضعیت مهاجران افغانستانی به مهمانشهر تربت جام رفت
سفیر فنلاند در دومین روز سفر خود به خراسان رضوی ضمن بازدید از مهمانشهر اتباع افغانستانی در تربت جام با مسئولان اداره کل اتباع و مهاجرین خارجی استانداری خراسان رضوی دیدار و گفت و گو کرد.

به گزارش شهرآرانیوز؛ مدیر کل اتباع و مهاجرین خارجی استانداری خراسان رضوی روز چهارشنبه در این نشست گفت: مهمانشهر تربت جام نماد هماهنگی و همکاری جمهوری اسلامی ایران با جامعه بین الملل است.

علی قاسمی افزود: این مهمانشهر در سال ۱۳۷۳ با هدف تسهیل در امر پناهندگان افغانستانی ساخته شده است.

سفیر فنلاند هم در این نشست گفت: به خراسان رضوی آمده ام تا وضعیت پناهجویان تازه وارد افغانستانی را که به ایران آمده‌اند بررسی کنم.

کاری کاهیلوتو افزود: طبق پروتکل های کشور فنلاند مقرر شده است ۶۰۰ نفر از اتباع افغانستانی مقیم ایران را برای سکونت به فنلاند منتقل کنیم وبر این اساس این اتباع امسال به فنلاند دعوت می شوند.

سفیر فنلاند که از دیروز به خراسان رضوی سفر کرده است دیروز نیز در خصوص هدف از سفرش به خراسان رضوی گفت: ایران در میزبانی از پناهندگان افغانستانی اقدامات خوبی را در حال اجرا دارد و با توجه به اتفاقات اخیر در افغانستان تصمیم‌گرفته شد که کشور فنلاند میزبانی ۶٠٠ نفر از پناهجویان افغانستانی که درخواست پناهندگی داده‌اند را عهده دار شود.

کاری کاهیلوتو افزود: بخشی از این پناهجویان هم اکنون در استان خراسان رضوی میزبانی می‌شوند.

وی اضافه کرد: این رقم در مقابل مسئولیت خطیر ایران در میزبانی ۴۳ساله از میلیونها پناهجوی افغانستانی زیاد نیست ولی برای کشور فنلاند نوعی قدرشناسی از اقدامات ایران است.

مسوولان اداره کل اتباع و مهاجرین خارجی خراسان رضوی در خصوص نحوه پذیرش و ادعای انتقال جمعی از اتباع افغانستانی مقیم این استان به کشور فنلاند توضیحی به خبرنگار ایرنا ارائه ندادند.

مهمانشهر مهاجران خارجی تربت‌جام واقع در ۱۰ کیلومتری این شهرستان و با فاصله ۱۲۰ کیلومتری از مرکز استان خراسان رضوی از سال ۱۳۷۳ تأسیس شده و هم اکنون با پذیرش حدود پنج هزار نفر از پناهندگان افغانستانی آنها را اسکان داده و به ایشان خدمات دهی می‌کند.

مساحت این مهمانشهر ۱۰۰ هکتار است که دارای امکاناتی از قبیل ساختمان اداری، کلینیک بهداشتی - درمانی، واحدهای آموزشی، منازل مسکونی، بازارچه‌ و کارگاههای خود اشتغالی است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ظریف رضای.
United States of America
۲۳:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۶
0
0
سلام خوب هستید ببخشید چطوری میشه در این انتقال که مهاجرین رو از ایران به فنلاند انتقال میدن شرکت کرد لطفاً بهم بگید ممنون میشم ازتون
تمنا
Iran (Islamic Republic of)
۰۲:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۲
0
0
سلام ادریس بدین کجا برن برای ثپت نام به کشور فنلاند
حسین
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۲
سلام چطوری ثبت نام کنیم برای این انتقالات میشه معلومات بیدی ممنون
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->