اتمام مرمت بازار فرش و برخی پروژه‌های عمرانی منطقه ثامن در سال ۱۴۰۳ آموزش ١٠٠ هزار نفر در فرهنگسراهای سطح مشهد مقدس جوابیه فرودگاه مشهد در پی سرگردانی مسافران دبی (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) موفقیت قرارگاه عملیاتی خدمت به زائران نوروزی با همدلی و همکاری تمام دستگاه‌ها مأموریت قرارگاه عملیاتی خدمت به زائران نوروزی چهل‌روزه بود تشرف پنج میلیون زائر به حرم مطهر رضوی در شب‌های قدر کاهش ٢۶ درصدی تصادفات جاده‌ای خراسان رضوی در نوروز ۱۴۰۳ بهره‌برداری پارکینگ طبقاتی ١۵٠٠ واحدی میدان شهدا تا انتهای بهار ۱۴۰۳ مراسم شکرانه خدمت قرارگاه عملیاتی زائران نوروزی مشهد برگزار شد دبیرکل مجمع شهرداران کلانشهر‌های ایران: صنعت حمل‌ونقل در کلانشهر‌ها و مراکز استان‌ها به‌زودی برقی‌سازی می‌شود + فیلم تلاش مدیران شهری کلانشهرهای کشور برای ایجاد نشاط اجتماعی نشست مجمع شهرداران کلانشهر‌ها و مراکز استان‌ها به میزبانی مشهد | کلانشهر‌های ایران مهیای برپایی جشن‌های دهه کرامت + فیلم درباره یادگار آذربایجانی‌ها در مشهد شهردار تهران و رئیس مجمع شهرداران کلانشهر‌های ایران: فعلا نمی‌توان در مورد مطالبات شهرداری‌ها به‌طور شفاف صحبت کرد + فیلم صدور ۲ هزار اخطاریه ایمنی ساخت‌وساز در برخوردارترین منطقه مشهد رئیس سازمان تبلیغات اسلامی در مشهد: میدان‌داری مردم در عرصه‌های مختلف کلانشهر مشهد مشهود است نگاهی به وعده‌های مسئولان شهر مشهد برای سال ۱۴۰۳ طرح جدید شهرداری مشهد برای واگذاری موتورسیکلت برقی ۲ هفته دیگر نخستین اتوبوس برقی شهری مشهد تست می‌شود شهردار مشهدمقدس در مجمع شهرداران کلانشهر‌های ایران: ۱۵ همت مطالبات ثبت شده شهرداری مشهد از دولت است + فیلم
سرخط خبرها

مشق پادگان سرمشق مدیریت کلان

  • کد خبر: ۱۱۳۳۲۶
  • ۳۰ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۹
مشق پادگان سرمشق مدیریت کلان
غلامرضا بنی اسدی - روزنامه‌نگار

همه با هم برای مردم، برای خدمت به مردمی که حقشان زندگی بهتر است. هر روز بهتر از دیروز. این مؤمنانه‌ترین تعبیری است که می‌توان برای زیست مؤمنانه بیان کرد. یکایک مردم از لحاظ زندگی معرفتی، اخلاقی، ایمانی و علمی خود باید در محور هر روز بهتر از دیروز حرکت کنند، مسئولان و کارگزاران نظام هم باید بستر را برای حرکتی چنین فراهم کنند.

دست به دست دادن متولیان با هدف خدمت به مردم می‌تواند مصداق «قصد قربت» الهی باشد که، چون دست روی دست هم می‌گذارند، دست خدا را هم در میان خویش می‌بینند که «یدا... مع الجماعه» امیدبخش تعاونگران مؤمن است.

در کنار هم می‌توان گره‌هایی را گشود و موانعی را از سر راه برداشت که با یک دست هرگز محقق نمی‌شود. آنچه در ماجرای پادگان لشکر ۷۷ اتفاق افتاد، اقدامی بزرگ بود برای رفاه شهروندان و خدمتی کلان و ماندگار به مشهدالرضا (ع) که خانه خورشید است.

اگر خدمت در دیگر شهر‌ها فقط جنبه مردمی دارد، در مشهد خدمت به امام مردم هم است. این وجه تمایز این دیار است که می‌تواند شوق برانگیز و همت افزا هم بشود. هم افزایی توان ها، جمع شدن اراده‌ها و اقدام میدانی که در جریان انتقال پادگان اتفاق افتاد، نباید در یک پروژه خلاصه شود.

باید به عنوان یک مدل در حکمرانی بدان نگاه کرد و در دیگر موضوعات هم به عمل درآورد. مشهد کار کم ندارد که هم افزایی توان‌ها را می‌طلبد. «همدلی به نفع مردم» باید به راهبرد عملیاتی در شهر تبدیل شود تا «نمی شود» از فرهنگ واژگانی مدیریت حذف شود.

مشهد فقط یک شهر نیست؛ پیشانی نظام و ویترین پرشکوهی است که به چشم میلیون‌ها زائر خارجی هم می‌آید. جایگاهی چنین می‌طلبد که مطابق با شأن مشهد کار کنیم؛ همه کنار هم، همه برای مشهد، همه برای مردم، همه برای امام رضا (ع).

در این راهبرد می‌توان به بافت فرسوده هم جانی تازه بخشید. می‌شود زندان مشهد را هم به مکانی تازه برد. می‌شود فرودگاه بین المللی را هم در زمانی کمتر در مکانی تازه از طرح به واقعیت تبدیل کرد. می‌شود حاشیه شهر را چنان سامان داد که با متن شهر هم راستا و هم داستان شود.

پای کارآمدن همه مسئولان کشوری و لشکری و استانی و شهری و آنچه را در انتقال پادگان اتفاق افتاد، به عنوان سرمشق مدیریتی ببینیم و در دیگر پروژه‌ها هم به همین شیوه کار کنیم. این گونه می‌توان کاری کرد که نه تنها برنامه‌ها زودتر به تحقق برسد که آرزو‌های دردل مانده نیز راه به کاغذ طرح و برنامه باز کند.

این شدنی است اگر همه ظرفیت‌ها هم افزا شوند، اگر همه با نیت خدمت به مردم قصد قربت به خدای مردم داشته باشند، اگر دانش علمی و توان مدیریتی ۲۴ ساعته شود. این شدنی است، اگر مشق پادگان سرلوحه همه صفحات دفتر مدیریتی باشد. چنین باد ان شاءا...

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->