«بله» دچار اختلال شد نسخه‌ ARM کروم منتشر شد آیفون ۱۶ پرو در یک رنگ جدید عرضه خواهد شد انتقاد هیات نظارت متا از ممنوعیت استفاده از واژه «شهید» در فیسبوک و اینستاگرام از گلکسی‌واچ‌های آینده چه می‌دانیم؟ | انتشار جزئیاتی جدید GTA دیرتر بیاید، Xbox بیشتر می‌فروشد! سقوط آزاد بوئینگ! | مدیرعامل شرکت استعفا می‌دهد سم آلتمن سراغ هالیوود رفت | «از Sora استفاده کنید» قیمت گوشی جدید و اقتصادی شیائومی در بازار | A3 چقدر معامله می‌شود؟ + جدول چین مایکروسافت و اینتل را دور می‌اندازد! تأثیر تاکتیک‌های اپل در ناکامی رقبا | آیفون کاربران خود را وابسته می‌کند صفحه اصلی آیفون تغییر می‌کند | در انتظار به‌روزرسانی بزرگ ارتقای ۶ پله‌ای رتبه ایران در شاخص جهانی ارتباطات از کنسول دستی ایکس باکس چه می‌دانیم؟ از نسخهٔ جدید زمین رونمایی شد! | Earth-2 چیست؟ دانشمندان موفق به حذف ویروس HIV از سلول های آلوده شده‌اند سفره هفت‌سین یاسمین مقبلی در فضا + تصاویر لوگوی گوگل نوروزی شد سه‌شنبه ۲۹ اسفند آخرین مهلت ثبت نام اینترنت رایگان دولت امکان ردیابی گوشی‌های خاموش فراهم شد | جزئیاتی درباره یک سیستم‌عامل جدید
سرخط خبرها

طرح جنجالی آمازون برای اینکه دستیار صوتی الکسا بتواند صدای هرکسی را تقلید کند

  • کد خبر: ۱۱۳۸۳۵
  • ۰۲ تير ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۷
طرح جنجالی آمازون برای اینکه دستیار صوتی الکسا بتواند صدای هرکسی را تقلید کند
آمازون می‌خواهد به کاربران این فرصت را بدهد که صدای الکسا، دستیار صوتی این شرکت، درست شبیه مادربزرگشان یا هر کس دیگری باشد.

شهرآرانیوز -  روهیت پراساد، معاون ارشد آمازون، در کنفرانسی که این شرکت چهارشنبه در لاس وگاس برگزار کرد، گفت: در حال توسعه سیستمی هستیم که به الکسا اجازه می‌دهد پس از شنیدن کمتر از یک دقیقه صدای هرکسی، آن را تقلید کند.

دستیار صوتی «الکسا» که در فضای ابری فعالیت می‌کنند، یک ربات هوشمند است که دارای پردازش صداست و به سرویس ادراکی زبان طبیعی متصل است. می‌توان به این دستیار دستوراتی داد و الکسا آن را بلافاصله انجام می‌دهد.

پراساد گفت که هدف این است که «خاطرات را ماندگار کنیم» زیرا در طول همه‌گیری کرونا «بسیاری از ما کسی را که دوستش داریم از دست دادیم».

هنوز آمازون زمانی برای عرضه این ویژگی اعلام نکرده است. البته احتمالا این فناوری به دلیل سوء‌استفاده‌های احتمالی‌ای که از آن خواهد شد دقیق‌تر بررسی می‌شود. شرکت مایکروسافت اخیرا شرکت‌هایی را که می‌توانند از نرم‌افزار آن‌ها برای تقلید صداها استفاده کنند، محدود کرده است. هدف اصلی این برنامه‌ها کمک به افرادی است که دارای اختلالات گفتاری یا مشکلات دیگر هستند، اما برخی نگرانند که می‌توان از این فناوری برای تبلیغ دروغ‌های سیاسی در دیپ‌فیک نیز استفاده کرد.

آمازون امیدوار است این پروژه به الکسا کمک کند تا در همه‌جای زندگی کاربرانش حضور داشته باشد. اما توجه عمومی قبلاً به جای دیگری معطوف شده است. در شرکت آلفابت گوگل، یک مهندس ادعا کرد ربات این شرکت خودآگاه شده است. ادعایی که بسیار بحث‌برانگیز شد.

پراساد گفته است که هدف آمازون از الکسا «هوش تعمیم‌پذیر» یا توانایی انطباق با محیط‌ کاربر و یادگیری مفاهیم جدید است. البته او گفت که نباید الکسا را با «هوش مصنوعی دانا، همه‌چیزدان و همه‌کاره‌ای که واحد DeepMind آلفابت و OpenAI ایلان ماسک به دنبال آن هستند، اشتباه بگیریم.»

آمازون در کنفرانس این شرکت مقصودش از الکسای جدید را با ویدیوی کوتاهی به اشتراک گذاشته است: کودکی که می‌پرسد: "الکسا! آیا مادربزرگ می‌تواند ادامه جادوگر شهر اوز را برایم بخواند؟»

لحظه‌ای بعد، الکسا دستور را تایید می‌کند و صدایش را تغییر می‌دهد. او آرام صحبت می‌کند، کمتر به صورت رباتیک، و ظاهراً شبیه مادربزرگ کودک در زندگی واقعی.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->