پیدا شدن گوشت الاغ در یکی از هتل‌های اطراف حرم مطهر رضوی برنامه افزایش ظرفیت تولید روزانه پارس در سال جدید بیش از ۹۰ تن تخم مرغ غیر بهداشتی در شهرستان مشهد کشف و توقیف شد کم فروشی یک نانوایی در مشهد را به پلمب کشاند (۹ فروردین۱۴۰۳) جزئیات افزایش ضریب حقوق کارمندان و بازنشستگان دولت در سال ۱۴۰۳ + جدول ۴۲ واحد گرانفروش و متخلف در مشهد پلمب شدند (۹ فروردین ۱۴۰۲) آغاز حراج‌های خرده‌فروشی اموال تملیکی از ۱۴ فروردین ۱۴۰۳ حقوق ورودی تلفن همراه بالای ۶۰۰ دلار مشخص شد تعریف ۱۶ پروژه برای تامین آب شرب مشهد در سال جدید | اختصاص بیش از ۴ هزار میلیارد تومان برای این پروژه‌ها مالیات بر ارزش افزوده رسما ۱۰ درصد شد! (۸ فروردین ۱۴۰۳) مصرف بنزین دوباره اوج گرفت (۸ فروردین ۱۴۰۳) اعمال افزایش حقوق بازنشستگان از فروردین + ویدئو ۲ کافی شاپ به دلیل تخلفات صنفی در مشهد پلمب شد (۸ فروردین ۱۴۰۳)  ۲۲ مرکز متخلف در خراسان رضوی پلمب شد  نگرانی طلافروشان از گرایش مردم به خرید طلای مستعمل رشد ۳ درصدی بورس در اولین هفته کاری سال جدید (۸ فروردین ۱۴۰۳) وزیر اقتصاد: دولت با افزایش ۱۰۰ هزار میلیاردی بار مالیاتی بودجه توسط مجلس مخالف است آخرین قیمت گوشی‌های روز در بازار | آیفون ۱۳ حداقل ۴۰ میلیون تومان شد + جدول (۸ فروردین ۱۴۰۳) آخرین قیمت محصولات سایپا + جدول (۸ فروردین ۱۴۰۳) آخرین قیمت محصولات ایران‌خودرو + جدول (۸ فروردین ۱۴۰۳) جدی شدن احتمال تغییر دستمزد ۱۴۰۳ کارگران آیین‌نامه دستمزد  ۱۴۰۳ در هیئت دولت تصویب شد ویدئو| توضیحات رئیس سازمان برنامه بودجه درباره تخصیص ارز برای واردات خودرو (۸ فروردین ۱۴۰۲) فرودگاه‌ها زیر ذره بین نظارتی سازمان هواپیمایی کشوری جزئیات پیش فروش بلیت قطار‌های مسافری از ۹ فروردین ماه سهمیه ویژه اقلام اساسی به استان‌های مسافرپذیر تخصیص می‌یابد
سرخط خبرها

بازار پرالتهاب مسکن و صاحب‌خانه‌هایی که رنج مردم را می‌فهمند + فیلم

  • کد خبر: ۱۱۴۲۳۰
  • ۰۵ تير ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۴
  • ۱
بازار پرالتهاب مسکن و صاحب‌خانه‌هایی که رنج مردم را می‌فهمند + فیلم
در روزهایی که قیمت مسکن بدون هیچ قاعده و قانونی قیمت‌های نجومی‌اش را به رخ مستاجران می‌کشد، پخش یک گزارش از تلویزیون همه قواعد را بهم ریخت.

سیدمحمدرضا هاشمی | شهرآرانیوز؛ موضوع افزایش هزینه اجاره بها و رهن خانه‌های مسکونی این روز‌ها نقل میهمانی‌های خانوادگی و دیدار‌های دوستانه است. این روز‌ها هرکسی به یک آدم دیگر می‌رسد، درباره افزایش قیمت‌ها به ویژه در حوزه مسکن باهم سخن می‌گویند و آن وسط صاحب خانه‌ها را هم مورد عنایت قرار می‌دهند، البته تجربه نشان داده که بعضی صاحب خانه‌ها واقعا هوای مستأجر‌های خود را ندارند و همه تلاش خود را می‌کنند تا آخر سال با افزایش بدون حساب و کتاب هزینه اجاره بها و رهن خانه یا کم کردن هزینه‌های عجیب و غریب از پول رهن به بهانه تخریب، معوقات برق و گاز و دلایل این چنینی دیگر مستأجر بیچاره را نوازش کنند.

در همین حال هستند صاحب خانه‌های شریفی که با برخورد خوب و از سر مهربانی شان با مستأجر‌ها هم یک عمر برای خودشان دعای خیر می‌خرند و هم گره از کار خلق خدا باز می‌کنند. مثل «حاج محمد کبابی» صاحب خانه‌ای که خانه هایش را در تهران صلواتی اجاره می‌دهد و به معامله با خدا ایمان دارد. بعد از آنکه گزارش آقای سلامی، خبرنگار صداوسیما، پخش شد، خیلی‌ها حسرت زندگی حاج محمد را خوردند، خیلی‌ها دوست داشتند که مثل او دست انسان‌های درمانده را بگیرند و گره از کار خلق خدا باز کنند.

اینجا ببینید:

«محمد عمو محمدی» معروف به «حاج محمد کبابی» شهروند ۶۵ ساله ساکن نازی آباد تهران است که از ۲۵ سال قبل یک کار عجیب را آغاز کرده و این روز‌ها که گرانی و تورم بر زندگی مردم سایه انداخته، فرهنگ نوع دوستی را به زیباترین شکل به نمایش گذاشته است. او مستأجرهایش را میهمان خدا می‌داند و معتقد است که خداوند فرموده تو ببخش تا من هم ببخشم. متأسفانه در این توفان تورمی که این روز‌ها گریبان مردم را گرفته و سفره‌های آن‌ها را کوچک کرده است، صاحب خانه‌های این چنینی کمتر دیده می‌شوند.

انسان‌هایی که شرایط این روز‌های مردم را درک می‌کنند، با مهربانی با آن‌ها برخورد می‌کنند و باعث می‌شوند وقتی مستأجر یاد آن‌ها می‌افتد، برایشان دعای خیر کنند. همه ما می‌دانیم که این روز‌ها فشار اقتصادی امان خیلی‌ها را بریده و دلیل اصلی افزایش افسار گریخته اجاره بها و رهن در بازار مسکن تحت تأثیر همین موضوع است. هرچند که مجلس، دولت و قوه قضائیه در روز‌های اخیر تلاش‌هایی در راستای کنترل بازار مسکن انجام داده اند، اما به نظر می‌رسد، این بازار با مصوبه و بخشنامه به ثبات نمی‌رسد و نیازمند اقدامات جدی و عملی است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۸
0
0
من یک املاکی هستم درجنوب شهرشهر منطقه نازی ابادخداوکیلی بیایدببینیدصاحب خونهاچقدرقیمتهاروبالابردن خدایی واقعا فقط تومملکت ما فقط حرف عمل هیچی تا کی یک مشت بدبخت بایدخجالت زن بچه بکشن آقای مثلامسول املاک فقط میگم اازخدابترس فقط حرف نزن عمل کن آخ نازی ابادچی که ماهی5میلیون اجاره بدن یا قیمت فروش متری 40میلیون یا من سرم کردم تو برف یا جناب آقای مسول فقط حرف آخرم این که بگم اگرواقعاخدارامیشناسی ازمردن بترس جنگ ما رفتیم حالشوشمابکنیدتاروزمحشرباهم حساب کنیم، بترس از اه مردم فقط حرف حرف حرف کی میخوای عمل کنید یک سری بیاد جنوب شهرببینیدچه خبره شماایکه از معلوم نبست ازکدوم ظرف نقشه کشور به تهرون آمدی ثهرون جای خوبی نه فعلاحالشوببرتابه وقتش حرف اخرم بترس ازمردن مستر
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->