تاثیر شبکه‌های اجتماعی مجازی بر گرایش نوجوانان به مصرف دخانیات چقدر است؟ بروز مالاریا در ۴ استان برای اولین بار | موارد مالاریا در همسایگان شرقی؛ زنگ خطر برای کشور کوتاه‌شدن قد و علائم قوزپشتی، نشانه‌هایی که احتمال ابتلا به پوکی استخوان را گوشزد می‌کند تأکید بر توجه والدین به تزریق واکسن‌های سرخک، سرخچه و اوریون کودکان  پیش‌بینی هواشناسی خراسان‌رضوی (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) | وزش باد و ماندگاری هوای خنک در استان افزایش شیوع یک اختلال خطرناک در ضربان قلب افراد میان‌سال چه سنی برای تنها ماندن کودکان در خانه مناسب است؟ فضاهای درمانی تأمین‌اجتماعی خراسان‌رضوی ۹ هزار مترمربع افزایش یافت ۲۷ هزار نفر در خراسان رضوی در صف دریافت وام فرزندآوری | فرماندار مشهد: صف انتظار را با پیگیری خواهیم شکست هفدهمین مدرسه «سه‌شنبه‌های امید» در تبادکان مشهد افتتاح شد امسال ۲۲‌میلیون نهال در خراسان رضوی غرس می‌شود آغاز واکسیناسیون حجاج تمتع خراسان رضوی از امروز (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) شیرخوارگاه‌های مشهد خالی شد هشدار وزارت رفاه درباره پیامک‌های جعلی دریافت کالابرگ الکترونیکی دختر نوجوان مرگ مغزی در مشهد به سه بیمار زندگی دوباره بخشید (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) جایگزینی گوشت گاو با ماهی می‌تواند از مرگ زودهنگام جلوگیری کند کلید کاهش وزن؛ فقط کافی است کالری دریافتی را کم کنید هشدار به بانوان برای استفاده از لوازم آرایشی دارای مواد مضر و سمی
سرخط خبرها

عادی انگاری مردم در برابر کرونا؛ کرونا هنوز تمام نشده است

  • کد خبر: ۱۱۵۰۱۷
  • ۱۱ تير ۱۴۰۱ - ۰۷:۳۹
عادی انگاری مردم در برابر کرونا؛ کرونا هنوز تمام نشده است
یک اپیدمیولوژیست گفت: در حال حاضر باید پروتکل‌های بیماریابی را دقیق‌تر انجام دهیم.

به گزارش شهرآرانیوز، حمید سوری گفت: متاسفانه بررسی‌ها نشان می‌دهد که جواب تست کرونای ۴٠ درصد از مسافران استانی مثبت است. این افراد سبب چرخش ویروس و انتقال بیماری می‌شوند. برخی از مسافران بدون علامت هستند و بیماریشان خفیف است. رنگ بندی شهر‌ها و تحلیل‌ها، بر مبنای میزان جانباختگان و بستری‌ها در کشور است که این نوع بررسی کاملا نادرست است.

به گفته وی در حال حاضر باید پروتکل‌های بیماریابی را دقیق‌تر انجام دهیم. باید ورود و خروج از کشور را به صورت دقیق‌تر از نظر بیمار یابی و انجام تست کنترل کنیم. معتقدم، تمام مسافرانی که از مناطق پرخطر وارد کشور می‌شوند، از آن‌ها تست گرفته می‌شود و تحت مراقبت قرار می‌گیرند لذا باید مکانیسمی ایجاد شود تا انجام تست در مرز‌ها افزایش پیدا کند و همچنین تردد در مرز‌ها از نظر شناسایی بیماران مدیریت شود.

سوری گفت: ما اطلاعات درستی از میزان دقیق بیماران مبتلا به کرونا در دست نداریم و معتقدم که باید بیمار یابی و شناسایی بهتر از گذشته انجام شود. بیماران شناسایی شده افرادی هستند که به خاطر بیماری خفیف در مراکز بهداشتی تست انجام داده‌اند و جواب تست آن‌ها مثبت شده است.

او گفت: در حال حاضر نوسانات ابتلا به بیماری کرونا در دنیا زیاد است و افزایش میزان ابتلا از آمریکای جنوبی و آفریقا به سمت منطقه گسترش پیدا کرده است. در کشور‌هایی مانند پاکستان و کویت میزان موارد ابتلا زیاد شده است.

سوری گفت: افزایش میزان ابتلا به نوعی رزمایش ویروس کرونا است که باید مراقب حملات احتمالی این ویروس باشیم. کارشناسان نباید اپیدمی را تمام شده در نظر بگیرند، زیرا می‌تواند منجر به عادی انگاری مردم شود.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->