گردوغبار تا ظهر سه‌شنبه میهمان آسمان مشهد است | مشهدی‌ها از ماسک استفاده کنند (۲۹ اسفند ۱۴۰۲) باران میهمان آسمان مشهد در لحظه تحویل سال | ۲۰۰۰ اسکان اضطراری برای زائران فراهم شده است دومین جشنواره هنرهای نوری در بوستان کوهسنگی مشهد برگزار می‌شود + فیلم (فروردین ۱۴۰۳) جانمایی ۷۰۰ المان‌ شهری در ۳۵۰ نقطه شهری | برگزاری برنامه قرار زیارت در ماه مبارک رمضان شهروندان مشهدی از فعالیت ورزشی بپرهیزند (۲۸ اسفند ۱۴۰۲) تصویب تفریغ بودجه سال ۱۴۰۱ شهرداری مشهد‌مقدس تحقق ۱۰۰ درصدی بودجه شهرداری مشهد در سال جاری  برخورد جدی با تاکسیرانان متخلف در ایام نوروز | جانمایی المان‌های مشهد تا یکشنبه به اتمام برسد رژه سراسری شناور‌های بسیج دریایی سپاه در روز قدس سومین همایش باشگاه مدرسه‌ای به وسعت شهر در مشهد رقم خورد ارائه تخفیف برای تعمیر خودرو‌های دارای نقص فنی تا ۱۳ فروردین ماه ۱۴۰۳ در مشهد + جزئیات حاجی‌بگلو: تا پایان دوره ششم محکم از شهردار مشهد حمایت می‌کنیم بهارانه‌ای برای شهر رئیس کمیسیون ساماندهی حاشیه شهر: ۲۹۷ میلیارد تومان برای توسعه و بهسازی مساجد مشهد اختصاص یافت لیست اسکان و مراکز اقامتی ارزان قیمت مشهد در نوروز ۱۴۰۳ ترافیک در ورودی‌ها و خروجی‌های مشهد پرحجم است | کاهش ۷۵ درصدی تصادفات درون‌شهری در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته افتتاح و بهره‌برداری از دوربرگردان شهید میرزایی در مشهد مقدس + فیلم از سرگیری پرواز اراک به مشهد پس از توقف ۵ ساله (۲۸ اسفند ۱۴۰۲) حدود ۸۲ درصد زائران با وسیله نقلیه شخصی به مشهد سفر می‌کنند اعمال قانون ۱۵۴۴ فقره تخلفات حادثه‌ساز در مشهد| توقیف ۵۹دستگاه خودرو متخلف (۲۸ اسفند ۱۴۰۲) هوای کلانشهر مشهد امروز در وضعیت هشدار قرار گرفت (۲۸ اسفند ۱۴۰۲)
سرخط خبرها

معاون وزیر کشور: نبود اشتغال، دلیل مهاجرت مردم از روستاها است

  • کد خبر: ۱۱۵۶۸۲
  • ۱۴ تير ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۶
  • ۱
معاون وزیر کشور: نبود اشتغال، دلیل مهاجرت مردم از روستاها است
معاون دهیاری‌ها و شهرداری‌های وزارت کشور با اشاره به اینکه خدماتی که نظام به روستا‌های کشور داده، کم نظیر است گفت: یکی از مهمترین دلایلی که منجر به ماندگاری مردم در روستا‌ها نشده، نبود اشتغال است.

بی باک|شهرآرانیوز، قربانی، معاون دهیاری‌ها و شهرداری‌های وزارت کشور در همایش دهیاران شهرستان مشهد مقدس گفت: برای توسعه اشتغال در روستا‌ها اعتبار ۱.۵ میلیون دلار از خزانه ملی دریافت شد، اما متاسفانه این اعتبار هم تاثیری در ماندگاری مردم در روستا‌ها نداشت.
وی تصریح کرد: بسیاری از قوانین در روستا‌ها اجرا نشده و دلیل آن هم نبود مدیریت یکپارچه بوده است. ۳۲ دستگاه فعال داریم که هرکدام حرف خودشان را می‌زنند.
به گفته قربانی، یکی از مشکلات ما توزیع نامتوازن اعتبارات در دهیاری‌ها است. تاکنون ۲۶۵ هزار میلیارد تومان اعتبار برای روستا‌ها اختصاص داده شده، اما به دلیل وجود مشکلات متعدد اتفاق خاصی نیفتاده است.
یعقوبعلی نظری، استاندار خراسان رضوی نیز در ادامه این همایش گفت: اشتغال در روستا‌ها باید خانواده محور باشد لذا دهیاران باید زمینه‌های اشتغال در روستا‌ها را فراهم کنند.
وی ادامه داد: ما در روستا شغل پایدار یعنی کشاورزی و دامداری داریم و باید در کنار آن از شغل‌های مرتبط و مکمل هم استفاده کنیم.
استاندار خراسان رضوی تاکید کرد: اگر بنا است روستا آباد و مشکل اشتغال حل شود، از خود روستا باید شروع کرد. شما دهیاران باید قدرت تجمیع و بسیج کردن مردم روستا را داشته باشید.
به گفته نظری، مسئله اشتغال قابل حل است و باید از درون روستا آغاز و به آن توجه کرد. در هر روستا یک هسته عملیاتی تشکیل دهید و شبکه سازی کنید. همچنین در کنار حرکت‌های اقتصادی باید حرکت‌های فرهنگی هم انجام شود.
وی تصریح کرد: بیش از ۲۵۰۰ روستای بالای ۲۰ خانوار در استان داریم و قرار است تا پایان مهر ماه ۱۱۱۳ روستا مشکلاتی که طرح هادی برای آن‌ها ایجاد کرده است را رفع کنیم.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
بهنود
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۵
0
0
اع تازه فهمیدی
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->