نتیجه بازی استقلال و شمس آذر در لیگ برتر(۳۱ فروردین ۱۴۰۳)+ ویدیو گل‌ها| بازگشت به صدر ویدیو خلاصه بازی استقلال و شمس آذر قزوین(۳۱ فروردین ۱۴۰۳) پخش زنده بازی النصر و الفیحا در لیگ عربستان (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین پخش زنده بازی استقلال و شمس آذر در لیگ برتر (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین یونس امامی به پاریس رسید | چهارمین سهمیه المپیک‌ برای کشتی آزاد ایران سورپرایز زنوزی برای هواداران تراکتور و استقلال| استراماچونی در تبریز؟ پخش زنده بازی تراکتور و نساجی در لیگ برتر (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین حمله سرپرست هوادار به سرپرست پیکان| جنجال دقیقه نودی در نبردتهرانی‌ها شمسایی: تیم‌های کوچک آسیا بزرگ شده‌اند هشدار برای شاگردان شمسایی| قهرمانی آسان نیست نتیجه و ویدیو خلاصه بازی برگشت لیورپول و آتلانتا در یورولیگ| جام‌ها پر! نتیجه بازی پرسپولیس و صنعت نفت آبادان+ ویدیو گل‌ها(۳۰ فروردین ۱۴۰۳)| صدر سرخ شد ویدیو خلاصه بازی پرسپولیس و صنعت نفت آبادان(۳۰ فروردین ۱۴۰۳) بازکردن گچ دست بیرانوند عقب افتاد پخش زنده بازی صنعت نفت و پرسپولیس در لیگ برتر (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین معرفی رقبای کشتی‌گیران ایرانی برای المپیکی شدن تاریخ و ساعت بازی نساجی و تراکتور در لیگ برتر | جدال بحران زده‌ها استقبال خوب هواداران از بازی استقلال گل‌محمدی – تراکتور رسماً کنسل شد مشهد به دنبال میزبانی مسابقات کشوری بازوبند پهلوانی + ویدیو نتیجه و ویدیو خلاصه بازی فوتسال ایران و افغانستان (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) | شمسایی جام ملت‌ها را با برد شروع کرد
سرخط خبرها

راند هیجان با میزبانی مشهد از مسابقات بوکس

  • کد خبر: ۱۱۵۸۱۲
  • ۱۵ تير ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۳
راند هیجان با میزبانی مشهد از مسابقات بوکس
در این مطلب نگاهی به آغاز رقابت‌های بوکس جوانان قهرمانی کشور و انتخابی تیم‌ملی در مشهد داشته‌ایم.

بهنام اخوت | شهرآرانیوز؛ رقابت‌های بوکس جوانان قهرمانی کشور که حکم انتخابی تیم‌ملی را هم دارد، از روز گذشته در مشهد آغاز شد. پیکار‌هایی که با حضور ۲۵۶ بوکسور از ۳۱ استان کشور به‌میزبانی سالن شهید بهشتی مشهد و روی دو رینگ درحال برگزاری است و تا جمعه ادامه خواهد داشت. آوردگاهی پرهیجان که بعد از مدت‌ها شور و نشاط را به سالن اصلی ورزش شهر آورد تا هم تماشاگران دوباره از نزدیک ورزش محبوب خود را دنبال کنند و هم مشهد میزبان یک تورنمنت مهم کشوری باشد.

رقابتی که قرار است از پس آن سیزده بوکسور جوان منتخب تیم‌ملی انتخاب شوند تا در آوردگاه آسیایی و جهانی برای پرچم جمهوری اسلامی ایران روی رینگ بروند و به همین جهت کل ارکان فدراسیون بوکس از رؤسا گرفته تا کادر فنی تیم ملی جوانان در مشهد حاضر شدند تا نگاه ویژه‌ای به آن داشته باشند و این فرصتی مغتنم برای بوکس استان است.

خیابان‌های منتهی به بوکس

سالن شهید بهشتی مشهد در وسط شهر واقع شده است و از ساعت ۱۷ دیروز میزبان ورزشکارانی از سراسر کشور بود. مهمانانی که همه برای بوکس و جدال در آوردگاهی بزرگ به مشهد سفر کردند. صدای ساز و دهل افتتاحیه شیک پیش از برگزاری رقابت‌ها در این سالن، از ساعاتی قبل در خیابان‌های اطراف شنیده می‌شد. ورزشکاران استان‌های مختلف هم با لباس‌های یکدست مخصوص استانشان خود را از خوابگاه آستان‌قدس‌رضوی، محل اسکان، به سالن برگزاری مسابقات می‌رساندند. ورزشکارانی که ذکر زمزمه‌هایشان انگیزه برای رسیدن به پیراهن تیم‌ملی بود و ساعاتی پیش از شروع مسابقات می‌شد اشتیاق مبارزه روی رینگ زندگی را در وجودشان احساس کرد.

مبارزه نمادین کوچولو‌ها

رئیس فدراسیون بوکس همراه با اعوان‌وانصارش در جایگاه ویژه مستقر شد و مسئولان استانی برگزاری مسابقات همگی کنار رینگ و داخل زمین سالن شهید بهشتی مشغول رتق‌وفتق امور بودند. نزدیک به هزار تماشاگر که البته شماری از آن‌ها همراهان ورزشکاران بودند، در سالن شهید بهشتی به تشویق بوکسور‌ها مشغول بودند.

کادرفنی تیم‌ملی بوکس جوانان هم همگی در محل سالن حاضر و با ریزبینی خاصی نظاره‌گر عملکرد جوانان بودند. پیش از شروع رسمی مسابقات، دو مبارزه نمادین میان نونهالان بوکس خراسان روی هر دو رینگ حاضر در محل مسابقات برگزار شد. نبرد میان بوکسور‌های نونهال مشهدی و نیشابوری با صدای تشویق تماشاچیان و طبل لیدر‌ها هیجان خاصی به مسابقات داد؛ شروع داغ برای چند راند زندگی حرفه‌ای روی رینگ.

آینده و مشت‌های آهنین

محمدعلی روی رینگ این‌پا و آن‌پا می‌کند. به‌نظر بوکسوری شش‌دانگ است. می‌گوید رؤیایش «کِلی» شدن است. خودش مدعی است رقص‌پاهایش را با تماشای فیلم‌های مبارزات «محمدعلی کلی» جفت کرده است. مبارزات رسمی آغاز می‌شود و نمایندگان وزن‌های مختلف استان‌ها روی رینگ می‌روند. هیجان نه فقط میان تماشاچیان، بلکه رئیس بوکسی فدراسیون بوکس را هم گرفته است. به‌نحوی‌که چندبار میان گفتگو با شهرآراورزشی کلامش را قطع می‌کند، سرش را به‌سمت رینگ می‌چرخاند و با هیجان دنبال‌کننده مشت‌های آینده‌سازان بوکس ایران است.

حسین ثوری می‌گوید: «از دل این رقابت‌ها قرار است آینده‌سازان بوکس ایران مشخص شوند. قرار است سی نفر از نفرات برتر این دوره از مسابقات را کادرفنی به اردوی تیم‌ملی بوکس جوانان دعوت کند و باز از بین آن‌ها سیزده تن پیراهن تیم‌ملی را در آوردگاه آسیایی و جهانی به تن کنند.» رئیس فدراسیون بوکس تصریح می‌کند: «فدراسیون بسیار امیدوار است که این جوانان بتوانند در آینده بوکس ایران را به جایگاه واقعی‌اش نه‌تن‌ها در قاره کهن، بلکه در سطح جهان برسانند.»

باشکوه و بزرگ، اما شلوغ

برگزاری سی‎‌ویکمین دوره رقابت‌های بوکس جوانان قهرمانی کشور، آن‌هم برای اولین‌بار یکی از دستاورد‌های بزرگ هیئت بوکس خراسان‌رضوی به حساب می‌آید. فارغ از دشواری‌های برگزاری تورنمنتی به این وسعت، باید بابت تدارکات خوب مشهد، دست‌کم در همین روز نخست نمره قبولی به این میزبانی داد؛ از برگزاری افتتاحیه‌ای بومی با ملاک‌های یک جشن بزرگ بگیرید تا تعبیه ویدئوپروژکشن بزرگ در گوشه سالن برای نمایش مبارزات و ورودی شیک ورزشکاران. با وجود این، نمی‌توان از شلوغی بیش از حد کف سالن و اطراف رینگ به‌سادگی گذشت و شاید لازم باشد در روز‌های آینده مسئولان برگزاری مسابقات برای رفع این نقص اقدام کنند.

هیاهوی هواداری و یک سالن هیجان

رقابت‌های شب اول یکی پس از دیگری از راه می‌رسد. نماینده قم با لرستان مصاف می‌کند و نماینده مازندران به‌مصاف نماینده خراسان‌جنوبی می‌رود. با داغ‌شدن تنور رقابت‌ها، رفته‌رفته به شمار هواداران در سالن هم افزوده می‌شود و راند‌های سرنوشت یکی پس از دیگری از راه می‌رسد. بازگشت باشکوه هواداران به سالن بهشتی بعد از دو سال تلخ کرونایی درحالی در این رقابت‌ها صورت گرفته است که پیش از آن مسابقات فوتسال جام رمضان، این هیجان دوباره را به سالن شهید بهشتی داده بود، اما این یک مسابقه رسمی و در رشته‌ای به‌جز فوتبال و فوتسال بود.

فرصتی که بوکس استان باید آن را مغتنم بشمرد و در روز‌های آینده هم نسبت به ارج‌نهادن حضور هواداران امکانات بهتری را برای آن‌ها تدارک ببیند. شاید بهتر باشد شرایط تغذیه هواداران و توزیع آب در میان آنان اندیشیده شود تا هواداران بوکس که از تماشای تلویزیونی این رویداد جذاب محروم‌اند، از حضور در سالن بهشتی و تماشای مسابقات از نزدیک بیش از پیش بهره ببرند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->