هدیه متفاوت دفتر حفظ و نشر آثار رهبر معظم انقلاب به مسعود پزشکیان رهبر معظم انقلاب: جریان جهانی حمایت از فلسطین متاثر از روح انقلاب اسلامی است+فیلم نخست وزیر پاکستان: تهدید‌های تروریستی از کشور‌های همسایه را تحمل نمی‌کنیم عربستان از پروژه‌های بلند پروازانه دست می‌کشد اخلاقی: نباید با مرزبندی میان مجلس و دولت این دو قوه را به سمت تنش ببریم پادشاه اردن پارلمان این کشور را منحل کرد هشدارها درباره تشدید عضوگیری آنلاین داعش از میان نوجوانان اروپا ایران از توافق حاصله در مورد یمن استقبال کرد مدافعان «سوباشی» با رشادت و ازخودگذشتگی، امنیت کشور را حفظ کردند وحیدی: ماندگاری زائران اربعین در کشور عراق بیشتر از ۷ روز نباشد گزینه‌های ریاست کمیسیون اصل ۹۰ مجلس مشخص شدند وزارت دفاع ارمنستان گزارش‌ها درباره امضای قرارداد تسلیحاتی با ایران را تکذیب کرد مقامات آذربایجان و رژیم صهیونیستی درباره مسائل منطقه‌ای گفت‌وگو کردند پوتین با اسد در کاخ کرملین دیدار کرد عملکرد جاوید رحمان به گزارش ستاد حقوق بشر جمهوری اسلامی ایران واکنش وزارت خارجه به سخنرانی نتانیاهو در کنگره آمریکا نماینده مردم مشهدوکلات در مجلس شورای اسلامی: رهبر معظم انقلاب تأکید کردند که نمایندگان در نظارت، افراط یا تفریط نکنند تجهیزات هوایی و زمینی ارتش جمهوری اسلامی در خدمت تأمین امنیت زائران اربعین حسینی علی اکبر ولایتی با مسعود پزشکیان دیدار و گفتگو کرد انصراف «سید عباس صالحی» از فرایند انتخاب وزیر ارشاد دولت چهاردهم
سرخط خبرها

سیل در جنوب افغانستان ده‌ها منزل مسکونی را تخریب کرد

  • کد خبر: ۱۱۵۸۸۹
  • ۱۵ تير ۱۴۰۱ - ۱۷:۳۳
سیل در جنوب افغانستان ده‌ها منزل مسکونی را تخریب کرد
در ادامه وقوع حوادث طبیعی در افغانستان ده‌ها منزل مسکونی و صدها هکتار زمین کشاورزی جاری شدن سیل در دو ولایت جنوبی این کشور تخریب شدند.

به گزارش شهرآرانیوز؛ مقام‌های محلی ولایت‌های لوگر و پکتیا اعلام کردند که به دنبال جاری شدن سیل در این دو ولایت صدها هکتار زمین زراعی و ده‌ها منزل مسکونی ساکنان این مناطق تخریب شده است.

طبق این گزارش، در پی باران‌های موسمی و سرازیر شدن سیل در پکتیا ۱۰۰ هکتار زمین کشاورزی و چندین منزل مسکونی تخریب شده است.

از طرف دیگر، فرماندهی پلیس لوگر نیز گفته است که به دنبال بارش شدید باران و جاری شدن سیل چندین منزل مسکونی و مزارع زنبور عسل در این ولایت تخریب شده است.

مقامات طالبان تاکنون در خصوص تلفات جانی این حوادث اطلاع رسانی نکردند.

این در حالی است که روز گذشته سه شنبه نیز براثر تندباد برخی از مغازه‌ها در زابل تخریب شده و پنل‌های خورشیدی که منبع تامین انرژی در این منطقه است نیز به صورت کامل از بین رفته است.

گفتنی است که باد شدید در مرکز زابل و چندین شهرستان و برخی نقاط قندهار، فعالیت‌های روزمره‌ مردم را مختل کرده و خسارات مالی به بار آورده است.

افغانستان طی چند هفته اخیر شاهد وقوع حوادث طبیعی از جمله سیل و زلزله بوده و بارش باران و برف شدید بوده است.

بر اساس اعلام مقامات حکومت سرپرست افغانستان در نتیجه سیل‌های و زلزله ویرانگر اخیر در این کشور ۱۹۰۰ تن جان باخته، ۲هزار نفر زخمی شده و هزاران راس دام و خانه مسکونی نیز تخریب شده است.

منبع: فارس

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->