طعنه وزیر امنیت داخلی اسرائیل به گزارش‌ها درباره حادثه اصفهان نتانیاهو دست به دامن انگلیس و آلمان شد آغاز رای گیری برای بزرگ‌ترین انتخابات جهان در هند روایت امیرعبداللهیان از رایزنی‌های دیپلماتیک در نیویورک آژانس اتمی: آسیبی به سایت‌های هسته‌ای ایران وارد نشده است آمریکا قطع‌نامه عضویت فلسطین در سازمان ملل را وتو کرد تکذیب پرواز ریزپرنده در اصفهان | پدافند به شیء مشکوک شلیک کرد (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) برگزاری جلسه اضطراری شورای عالی امنیت کشور تکذیب شد (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) وضعیت شهر اصفهان عادی است| ادامه پرواز هواپیما‌ها در فرودگاه شهید بهشتی بازگشت وضعیت عادی پروازها به تمامی فرودگاه‌های کشور شهر اصفهان در امنیت و آرامش است + فیلم شبکه خبر: تاسیسات هسته‌ای اصفهان در امنیت کامل است منشا صدای انفجار در تبریز مشخص شد همه چیز درباره شنیده شدن صدای انفجار در اصفهان (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) شبکه خبر شنیده شدن صدای انفجار در اصفهان را تایید کرد + فیلم ماجرای شنیده شدن صدای انفجار در شهر قهجاورستان اصفهان چه بود؟ (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) کربی : آمریکا در مورد رفح با اسرائیل در حال گفت و گو است حمله موشکی به کریات شمونا در فلسطین اشغالی (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) وزیر خارجه ایران با دبیر کل سازمان ملل دیدار و گفتگو کرد + فیلم (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) «عسقلان» و «سدیروت» زیر آتش حملات سنگین راکتی گردان‌های قدس (۳۰ فروردین ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

اف‌بی‌آی: چین به دنبال سرقت تکنولوژی کشور‌ها است

  • کد خبر: ۱۱۵۹۹۶
  • ۱۶ تير ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۷
اف‌بی‌آی: چین به دنبال سرقت تکنولوژی کشور‌ها است
روسای اف‌بی‌آی و ام‌آی‌فایو به رهبران اقتصادی دنیا هشدار دادند که چین قصد دارد تکنولوژی آن‌ها را برای کسب سود رقابتی سرقت کند.

به گزارش شهرآرانیوز، «کن مک کالم» رئیس سازمان اطلاعات داخلی انگلیس و «کریستوفر ری» رئیس اداره تحقیقات فدرال آمریکا به رهبران اقتصادی دنیا هشدار دادند که چین قصد سرقت تکنولوژی آن‌ها را برای کسب سود رقابتی دارد.

این دو در یک نشست مشترک بی سابقه با حضور مقامات اقتصادی دو طرف در لندن، هشدار دادند جاسوسان اقتصادی چین سعی دارند تکنولوژی کشور‌های پیشرفته را برای کسب سود سرقت کنند.

مک کالم اظهار کرد فشار پنهانی دولت چین بر سراسر جهان به اندازه بزرگترین چالش مربوط به تغییر بازی است که ما با آن مواجه هستیم. تهدید دولت چین ممکن است غیر قابل لمس باشد، اما واقعی و فزاینده است و ما باید درباره آن صحبت کنیم و واکنش مناسبی دربرابر آن نشان دهیم.

وی با اشاره به اینکه ام آی فایو عملیات‌های گسترده‌ای را با تمرکز بر دولت چین ترتیب داده است، مدعی شد ما به تلاش‌های خود در برابر تهدیدات پنهانی از جانب ایران و روسیه ادامه خواهیم داد.

این مقام انگلیسی تصریح کرد سرویس‌های اطلاعاتی چین دیدگاهی آرام و صبورانه نسبت به توسعه منابع خود و بدست آوردن اطلاعات دارند. در حال حاضر فعالیت‌های خصمانه در خاک انگلیس در حال انجام است.

کریس ری نیز با تکرار سخنان مک کالم تاکید کرد اقدامات چین پیچیده، همیشگی و خطری فراگیر برای ایالات متحده، انگلیس و دیگر متحدان آن‌ها است.

وی افزود: چین به دنبال سرقت تکنولوژی صنعتی شما است تا اقتصادتان را تحت فشار قرار داده و بازارتان را تصاحب کند.

ری با اشاره به وعده دولت چین برای اتحاد با تایوان چه به صورت صلح آمیز و یا در صورت لزوم با زور و اجبار، هشدار داد تهاجم چین به تایوان می‌تواند باعث یکی از وحشتناک‌ترین شکست‌ها برای اقتصاد و صنعت جهانی شود. نشانه‌هایی وجود دارد که نشان می‌دهد شاید چین با ترسیم درس‌هایی که از جنگ روسیه آموخته، به دنبال راهی برای بهبود و ارتقای اقتصاد خود در برابر تحریم‌ها باشد.

این در حالی است که دولت چین در بیانیه‌ای این اتهامات را بی اساس خواند و آن‌ها را تلاش کشور‌های غربی برای لکه دار کردن سیستم سیاسی پکن خواند.

در بیانیه دولت چین آمده است آن‌ها هر نوع دروغی را درباره چین می‌گویند تا سیستم سیاسی چین را لکه دار کرده و توجه عمومی را برای پوشش دادن خواسته‌های غیرمعقول خودشان، منحرف کنند.

سفارت چین در واشنگتن نیز در بیانیه‌ای موضوع تایوان را موضوعی داخلی و صرفا مربوط به دولت چین دانست و اظهار کرد پکن حق انجام اقدامات لازم برای پاسخ دادن به هر گونه دخالت خارجی را برای خود محفوظ می‌داند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->