جزئیات برنامه‌های تلویزیون در شب‌های قدر واکنش معین به انتشار اخباری درباره رفت و آمد پنهانی‌اش به ایران قسمت آخر فصل چهارم «زیرخاکی» امشب پخش می‌شود (۸ فروردین ۱۴۰۳) احسان علیخانی از آغاز تولید فصل دوم جوکر خبر داد دفتر واشنگتن «ایران اینترنشنال» تعطیل شد + عکس ضرغامی: ایران، ارزان‌ترین بلیط اماکن گردشگری را دارد اسکارلت جوهانسون وارد «دنیای ژوراسیک» می‌شود؟ سعید راد در بیمارستان بستری شد فروش ۷ میلیارد تومانی سینما‌های خراسان رضوی در هفته اول ۱۴۰۳ برنامه تعطیلی سینما‌های کشور در شب‌های قدر شعرخوانی شاعران در محضر رهبر انقلاب + فیلم و متن برگزاری نشست علمی و فرهنگی «حسنه ماندگار» در مشهد واکنش قاضی شهریاری به اظهارات یکتا ناصر در اینستاگرام چه بود؟ قسمت چهاردهم ویژه‌برنامه افطار «هلال» امشب پخش می‌شود (۶ فروردین ۱۴۰۳) + تیزر انتشار اولین تصاویر از «اریک»، سریال جدید نتفلیکس | عروسک‌گردانیِ بندیکت کامبربچ یکتا ناصر و منوچهر هادی در دادسرای جنایی + عکس آمار پرفروش‌ترین فیلم‌ها در سینما‌های خراسان‌رضوی طی هفته‌ای که گذشت (۵ فروردین ۱۴۰۳) قسمت سیزدهم ویژه‌برنامه افطار «هلال» امشب پخش می‌شود (۵ فروردین ۱۴۰۳) + تیزر فیلم های پر فروش اکران نوروز ۱۴۰۳ تا ۴ فروردین + میزان فروش | تمساح خونی در صدر
سرخط خبرها

تهیه کننده فیلم هناس: بازگشت مخاطب به روال سابق سینما نیازمند زمان زیادی است

  • کد خبر: ۱۱۶۱۵۲
  • ۱۷ تير ۱۴۰۱ - ۲۲:۳۷
تهیه کننده فیلم هناس: بازگشت مخاطب به روال سابق سینما نیازمند زمان زیادی است
«محمدرضا شفاه» تهیه کننده فیلم سینمایی «هناس» معتقد است بازگشت مخاطب به روال سابق چندان امیدوارکننده نیست و شاید بازگشت به شرایط گشته به این سادگی امکان پذیر هم نباشد و نیازمند زمان زیادی است.

به گزارش شهرآرانیوز، «محمدرضا شفاه» تهیه کننده فیلم سینمایی «هناس» در حاشیه اکران مردمی این فیلم در مشهد در گفت و گوی اختصاصی با شهرآرا در پاسخ به این که از روند اکران و فروش این فیلم در سینما رضا یت دارد یا نه، اظهار کرد: درست است که هر تهیه کننده هدف گذاری در گیشه برای کار خود دارد. اما به نظر من در حال حاضر گیشه سینما‌ها بسیار ضربه خورده است و ضعیف شده است و فکر نمیکنم هیچ کس به آن چیزی که مد نظر داشته برسد؛ لذا تلاش می‌کند تا حد امکان فیلم او دیده و معرفی شود و تا حد امکان بخشی از این گیشه ضعیف را به خود اختصاص دهد.

وی افزود: صرف تبلیغات تلویزیونی به هیچ فیلمی نمی‌تواند کمک کند. این که تبلیغی دیده شود تا زمانی که مخاطب رغبت پیدا کند به گیشه سینما برود، فاصله زیادی دارد. یکی از مهمترین عوامل آن هم گرانی بلیط سینما‌ها است. البته عوامل مختلفی در این زمینه وجود دارد. ۲ سال فراگیری بیماری کرونا و تعطیلی سینما‌ها منجر به برزو رفتار‌های متفاوتی در مخاطبان شده است. شرایط امروز هم برای بازگشت مخاطب به روال سابق چندان امیدوارکننده نیست و شاید بازگشت به شرایط گشته به این سادگی امکان پذیر هم نباشد و نیازمند زمان زیادی است. البته باید جریان تولید و اکران فیلم‌هایی که مردم با رضایت از آن استقبال کنند نیز ادامه پیدا کند و تولید فیلم با قدرت و قوت ادامه پیدا کند تا رونق دوباره به گیشه سینما برگردد.

شفاه خاطرنشان کرد: یکی از پیشنهاداتی که در کوتاه مدت برای بهبود وضعیت گیشه‌های سینما‌ها وجود دارد، همان موضوع شناور شدن قیمت بلیط است که سال‌ها است در خیلی از نقاط دنیا هم اتفاق می‌افتد و در سینما‌های حوزه هنری هم اجرایی شد و با این ترتیب قیمت بلیط بر اساس متغیر‌های مختلف و در ساعات مختلف متغیر خواهد بود.

هناس توانسته است نظر مخاطبان را جلب کند

تهیه کننده هناس در بخش دیگری از سخنان خود گفت: ما در مواجهه با مردم شاهد اقبال خوب آن‌ها به دیدن فیلم بودیم. به نظرم این فیلم در شرایطی که مخاطبان برخی از فیلم‌ها با نارضایتی سالن سینما را ترک می‌کنند، هناس توانسته است نظر مخاطبان را جلب کند.

وی افزود: این که برخی اعتقاد دارند در جشنواره فیلم فجر این فیلم نتوانست با اقبال مخاطبان مواجه شود، دلایل مختلفی دارد. نخست این که مخاطبان جشنواره فیلم فجر با مخاطبان عمومی سینما تفاوت دارند. ضمن این که در جشنواره فیلم فجر، نگاه برخی منتقدان نسبت به این فیلم منفی بود و البته از یاد نبریم که پیش فرض‌ها و پیش داوری‌ها در زمان جشنواره نیز موجب جهت گیری نسبت به برخی از فیلم‌ها می‌شد. در حالی که واقعیت موضوع اینگونه نبود و هناس توانست تا روز پایانی و پیش از متوقف شدن آرای مردمی، در جایگاه هفتم مخاطبان قرار بگیرد که این اتفاق مهمی بود. ما از رتبه ۱۵ یا ۱۶ آرای مخاطبان به این جایگاه رسیدیم و اگر موضوع آرای مخاطبان منتفی نمی‌شد، می‌توانستیم حتی یک رتبه دیگر هم در این جایگاه صعود کنیم.

شفاه خاطرنشان کرد: نسخه جشنواره کار ما خیلی دیر آماده شده بود و نیاز به اصلاحاتی داشت که پس از جشنواره فرصت پیدا کردیم این اصلاحات را انجام دهیم. از جمله این که ریتم فیلم کمی تندتر شد و مواردی اصلاح شد و این هم بر اساس برخی ضرورت‌ها و همچنین بازخورد‌هایی بود که از اکران فیلم در جشنواره دریافت کردیم.

الان و پس از انجام این اصلاحات احساس خوبی نسبت به فیلم دارم. البته یاد نبریم که این فیلم یک بیوگرافی است و حتی بهترین فیلم‌های بیوگرافی سینما نیز با محدودیت‌هایی در داستان مواجه هستند و نمی‌توانند تخیل را به صورت کامل وارد کنند. هر چند خانم پیرانی (همسر شهید رضایی نژاد) هم درک بسیار خوبی از کار ما داشتند و دست ما را در داستان فیلم باز گذاشته بودند، اما، چون این کار اقتباس است، بالاخره با محدودیت‌هایی مواجه می‌شویم. با همه این موارد، الآن رضایت عمومی خوبی از این فیلم وجود دارد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->