نتیجه و ویدیو خلاصه بازی برگشت لیورپول و آتلانتا در یورولیگ| جام‌ها پر! نتیجه بازی پرسپولیس و صنعت نفت آبادان+ ویدیو گل‌ها(۳۰ فروردین ۱۴۰۳)| صدر سرخ شد ویدیو خلاصه بازی پرسپولیس و صنعت نفت آبادان(۳۰ فروردین ۱۴۰۳) بازکردن گچ دست بیرانوند عقب افتاد پخش زنده بازی صنعت نفت و پرسپولیس در لیگ برتر (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین معرفی رقبای کشتی‌گیران ایرانی برای المپیکی شدن تاریخ و ساعت بازی نساجی و تراکتور در لیگ برتر | جدال بحران زده‌ها استقبال خوب هواداران از بازی استقلال گل‌محمدی – تراکتور رسماً کنسل شد مشهد به دنبال میزبانی مسابقات کشوری بازوبند پهلوانی + ویدیو نتیجه و ویدیو خلاصه بازی فوتسال ایران و افغانستان (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) | شمسایی جام ملت‌ها را با برد شروع کرد پخش زنده بازی ایران و افغانستان در جام ملت‌های فوتسال آسیای ۲۰۲۴ (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین تاریخ و ساعت بازی استقلال و شمس‌آذر قزوین در لیگ برتر | برنامه‌های نکونام برای انتقام ویدیو گل مهدی طارمی به ویتوریاگیمارش ویدیو ضربات پنالتی بازی منچسترسیتی و رئال مادرید در لیگ قهرمانان اروپا نتیجه و ویدیو خلاصه بازی رئال مادرید و منچسترسیتی| عاقبت تعویض‌های پپ نتیجه و ویدیو خلاصه بازی آرسنال و بایرن مونیخ| پرواز توخل به نیمه نهایی ترکیب رئال مادرید و منچسترسیتی مشخص شد (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) | بازگشت دی‌بروینه و ثبات در چینش رئال نتیجه و ویدیو خلاصه بازی الهلال و العین (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) | نوار پیروزی‌های الهلال بالاخره پاره شد! پخش زنده بازی بایرن مونیخ و آرسنال در دور برگشت لیگ قهرمانان (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین
سرخط خبرها

تاریخ‌سازی بانوی دونده مشهدی در جهان

  • کد خبر: ۱۱۶۴۱۷
  • ۲۰ تير ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۷
تاریخ‌سازی بانوی دونده مشهدی در جهان
فاطمه محمدی گفت: با هزینه کاملا شخصی راهی رقابت‌های دوومیدانی مسترز جهان در فنلاند شدیم.

مژده رنگیان | شهرآرانیوز؛ فاطمه محمدی، بانوی دونده مشهدی، با کسب مدال نقره و نایب‌قهرمانی و یک برنز در دوومیدانی زنان پیشکسوت جهان تاریخ‌ساز شد. بااین‌حال، او رقابتش با بهترین‌های دنیا را جنگی نابرابر دانست.

رقابت‌های دوومیدانی بزرگ‌سالان ارشد یا پیشکسوتان جهان با عنوان مسابقات مسترز به‌میزبانی فنلاند از هفته گذشته آغاز شده بود که نمایندگان ایران نیز در این رقابت‌ها حاضر شدند. فاطمه محمدی موفق شد در این رقابت‌های جهانی در ماده ۲۰۰۰متر بامانع رده سنی ۳۵ تا ۳۹سال به مدال نقره جهانی دست یابد و روی سکوی نایب‌قهرمانی بایستد. محمدی در ادامه موفق شد در ماده ۱۰۰متر بامانع رده سنی ۳۵ تا ۳۹سال نیز به مقام ارزشمند سوم جهان و مدال برنز دست پیدا کند. او پیش از این در ماده ۴۰۰ متر بامانع نیز به میدان رفته بود که در جایگاه هفتم جهان ایستاد. یکی‌دیگر از بانوان ورزشکار ایرانی حاضر در این مسابقات مرضیه تنگستانی بود که در ماده ۱۰کیلومتر پیاده‌روی به مدال برنز دست پیدا کرده بود.

از جنگ نابرابر تا مدال

این ورزشکار مشهدی پس از کسب این عناوین در صفحه شخصی‌اش در فضای مجازی با انتشار فیلمی از رقابت خود با ورزشکارانی از دیگر کشور‌های جهان در دو هزارمتر بامانع و گذشتن از خط پایان به‌عنوان دومین نفر و بالابردن پرچم کشور ایران، این لحظات را «جنگ نابرابر تا مدال» نامید.

او همچنین نوشت: «ما چاله آب نداریم! بعد از دو سال اولین‌بار است که پایم داخل چاله آب می‌رود. به ما پیست برای تمرین نمی‌دهند.... اما همه سختی‌هایی که در این سال‌ها کشیدم، ارزش این لحظه را داشت.»
او در ادامه خاطرنشان کرد: «تیم‌ملی ایران در این مسابقات صفرتاصد با هزینه شخصی راهی مسابقات شد. تک‌تک بچه‌ها به عشق ایران با هزینه خودشان آمدند. اما جا دارد از دکتر سجادی، وزیر ورزش، تشکر کنیم که این تیم را حمایت کرد و اگر این حمایت‌ها نبود، خیلی‌ها دوست نداشتند این تیم اعزام شود.»

درخشش از مسترز آسیا تا جهان

فاطمه محمدی، دونده مشهدی، پیش از حضور در مسابقات مسترز جهان در در مسترز آسیا ۲۰۱۹ نیز به میدان رفته بود و با سه طلا در ماده‌های ۴۰۰ متر، ۴۰۰ متر بامانع و ۲ هزارمتر بامانع و دو نقره در ماده‌های ۴ در ۱۰۰ متر و ۴ در ۴۰۰ متر بازگشت. او در سال ۱۳۹۱ در رقابت‌های بین‌المللی جام فجر دو نقره در رشته‌های دو ۱۵۰۰ متر و ۳ هزارمتر کسب کرد. به‌جز مدال‌آوری‌های کشوری و بین‌المللی فاطمه محمدی، او در عرصه مربیگری نیز موفق ظاهر شده است و تابه‌حال شاگردان او مانند ساجده فانی و زهرا مرادی افتخارات زیادی کسب کرده‌اند.

آغاز لیگ دوومیدانی دختران در کشور بدون تیم مشهدی

در کنار افتخارآفرینی محمدی در فنلاند و انتخاب تکتم دستاربندان برای اعزام به بازی‌های کشور‌های اسلامی در مردادماه، دیگر دختران دوومیدانی‌کار مشهدی در لیگ باشگاه‌های کشور در رده‌های نوجوانان و جوانان کار خود را آغاز کردند و بزرگ‌سالان نیز از هفته آینده به میدان خواهند رفت. دور نخست از سومین مرحله مسابقات دوومیدانی قهرمانی نوجوانان و جوانان کشور در بخش دختران با حضور ۱۵۰ ورزشکار در روز‌های ۱۶ و ۱۷تیر برگزار شد و دختران مشهدی و خراسانی نیز به مقام‌های اول تا سومی دست پیدا کردند.

۱۰ تیم باشگاهی در این مسابقات حضور دارند، اما اثری از تیم مشهدی یا خراسانی نیست و دونده‌های قهرمان مشهدی برای دیگر استان‌ها به میدان می‌روند. تیم چادرملو اردکان با ۳۱۰ امتیاز در رده نخست قرار گرفت. همچنین تیم‌های پلیمر خلیج‌فارس خرم‌آباد با ۲۳۴ و آکادمی گل‌گهر سیرجان با ۱۷۹ امتیاز هم در جایگاه‌های دوم و سوم ایستادند. در این مسابقات سه رکورد ملی و همچنین ۹رکورد باشگاهی نیز جابه‌جا شد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->