حمله هواداران تراکتور به بازیکنان+ ویدیو استراحت دو روزه اوسمار به شاگردانش تغییر مالکیت پرسپولیس تنها راه نجات! حنانوف و بیرو در اراک هم نیستند سوال ویژه از دانیال اسماعیلی‌فر| مخاطب تو چه کسی بود؟! عالیشاه بازی با سپاهان را از دست داد نتیجه بازی استقلال و شمس آذر در لیگ برتر(۳۱ فروردین ۱۴۰۳)+ ویدیو گل‌ها| بازگشت به صدر ویدیو خلاصه بازی استقلال و شمس آذر قزوین(۳۱ فروردین ۱۴۰۳) پخش زنده بازی النصر و الفیحا در لیگ عربستان (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین پخش زنده بازی استقلال و شمس آذر در لیگ برتر (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین یونس امامی به پاریس رسید | چهارمین سهمیه المپیک‌ برای کشتی آزاد ایران سورپرایز زنوزی برای هواداران تراکتور و استقلال| استراماچونی در تبریز؟ پخش زنده بازی تراکتور و نساجی در لیگ برتر (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین حمله سرپرست هوادار به سرپرست پیکان| جنجال دقیقه نودی در نبردتهرانی‌ها شمسایی: تیم‌های کوچک آسیا بزرگ شده‌اند هشدار برای شاگردان شمسایی| قهرمانی آسان نیست نتیجه و ویدیو خلاصه بازی برگشت لیورپول و آتلانتا در یورولیگ| جام‌ها پر! نتیجه بازی پرسپولیس و صنعت نفت آبادان+ ویدیو گل‌ها(۳۰ فروردین ۱۴۰۳)| صدر سرخ شد ویدیو خلاصه بازی پرسپولیس و صنعت نفت آبادان(۳۰ فروردین ۱۴۰۳) بازکردن گچ دست بیرانوند عقب افتاد پخش زنده بازی صنعت نفت و پرسپولیس در لیگ برتر (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین
سرخط خبرها

برگزاری لیگ فوتبال بانوان بدون استقلال، پرسپولیس و بازیکن خارجی!

  • کد خبر: ۱۱۶۷۹۵
  • ۲۲ تير ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۶
برگزاری لیگ فوتبال بانوان بدون استقلال، پرسپولیس و بازیکن خارجی!
«گلاره ناظمی»، مسئول برگزاری لیگ‌برتر فوتبال بانوان از آغاز لیگ بدون استقلال و پرسپولیس خبر داد.

مژده رنگیان | شهرآرانیوز؛ پانزدهمین دوره لیگ‌برتر فوتبال زنان ایران با عنوان «جام کوثر» از مهرماه آغاز می‌شود و تا پایان اسفند۱۴۰۱ ادامه خواهد داشت. سال گذشته لیگ‌برتر از آبان شروع شد و فصل قبل به‌دلیل مسابقات تیم ملی در مقدماتی جام‌ملت‌های آسیا و حضور در آن مسابقات، لیگ‌برتر زنان سه ماه بیش از حد معمول ادامه پیدا کرد و از شروع تا پایان فصل چهاردهم ۹ ماه طول کشید. آن‌طور که مسئول برگزاری مسابقات خبر داده است، فصل جدید تغییرات نخواهد داشت و مانند فصل گذشته بدون تیم‌های مطرح لیگ مردان و بدون بازیکن خارجی دنبال می‌شود.

گلاره ناظمی، مسئول برگزاری لیگ‌برتر فوتبال زنان، به «ورزش سه» گفت: لیگ پانزدهم نیز مثل سال گذشته با دوازده تیم برگزار خواهد شد و آغاز آن از هفته دوم یا نهایت سوم مهرماه خواهد بود. برنامه‌ریزی ما طوری خواهد بود که لیگ پانزدهم تا اسفند۱۴۰۱ به پایان برسد و مانند سال گذشته شاهد لیگ فرسایشی نباشیم.

جذب بازیکن خارجی همچنان ممنوع است!

درحالی‌که هفته‌های گذشته خبر شکسته‌شدن طلسم چهارده‌ساله و قطعی‌شدن حضور بازیکنان خارجی در لیگ‌برتر زنان به گوش می‌رسید، مسئول برگزاری لیگ‌برتر زنان این موضوع رو نیازمند بررسی بیشتر می‌داند و اینکه قرار نیست در فصل پیش‌رو بازیکنان خارجی راهی لیگ بانوان شوند.

مدتی است که گلاره ناظمی، مسئول برگزاری لیگ‌برتر بانوان، درحال رایزنی برای لغو قانون منع جذب بازیکن خارجی در لیگ‌برتر فوتبال زنان کشور است که این موضوع با واکنش‌های بسیاری در فضای‌مجازی روبه‌رو شده است. برخی وجود چنین قانونی را از اساس تکذیب و تأکید می‌کنند که در اساسنامه مقررات و تعیین وضعیت نقل‌وانتقالات هیچ بندی مبنی بر منع جذب بازیکنان خارجی لحاظ نشده است. اما آنچه این روز‌ها در سازمان لیگ بررسی شده است و به تغییرات نیاز دارد، اساسنامه نیست، بلکه آیین‌نامه برگزاری مسابقات است که منع بازیکن زن خارجی در لیگ‌برتر بانوان در آن ذکر شده است. بازیکنان افغان زیادی در ایران حضور دارند که امکان حضور در لیگ زنان را ندارند.

گلاره ناظمی دراین‌باره خاطرنشان کرد: تغییرات در آیین‌نامه برگزاری مسابقات درباره جذب بازیکن خارجی در لیگ‌برتر زنان نیازمند بررسی بیشتر است که باتوجه‌به به حدنصاب‌نرسیدن اعضای هیئت‌رئیسه فدراسیون فوتبال، این تغییرات تا زمان انتخابات هشتم شهریور امکان‌پذیر نیست. ناظمی تأکید کرد: حضور اتباع خارجی در لیگ‌برتر زنان درخواست باشگاه‌ها برای افزایش کیفیت مسابقات است و سازمان لیگ بعد از بررسی همه جوانب تصمیم نهایی را خواهد گرفت و تاکنون تغییری در قوانین برگزاری مسابقات لحاظ نشده است.

از استقلال و پرسپولیس خبری نیست!

برخلاف احتمالات مطرح‌شده، باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس هیچ اقدامی برای تیم‌داری در فوتبال بانوان در فصل پیش‌رو انجام نداده‌اند. بعد از حذف استقلال و پرسپولیس از لیگ قهرمانان آسیا و بررسی علت‌های این حذف، یکی از دلایل مطرح‌شده ای‌اف‌سی برای کنارگذاشتن این دو تیم پرطرف‌دار، فعالیت‌نکردن در حوزه فوتبال زنان مطرح شد. بعد از مطرح‌شدن این موضوع و با دستور مستقیم وزیر ورزش، باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس موظف شدند در سال آینده در بخش بانوان تیم‌داری کنند. دراین‌راستا، مصطفی آجورلو مدیرعامل باشگاه استقلال، در جشن خصوصی‌سازی این دو باشگاه، لیلاسادات محمدیان را به‌عنوان معاون بخش زنان این باشگاه معرفی کرد.

آجورلو تأکید کرد که در سال آینده این نقص را برطرف می‌کند و استقلال نیز مانند باشگاه‌های سپاهان، ذوب‌آهن و... در بخش زنان فعالیت خواهد کرد. پرسپولیس در این مدت هیچ اقدامی برای رفع این نقص انجام نداده و حتی مسئولیت این پروژه را به شخصی واگذار نکرده است.
گلاره ناظمی، مسئول برگزاری لیگ‌برتر زنان، در این زمینه اظهار کرد: ما همواره از حضور تیم‌های پرطرف‌دار در بخش بانوان استقبال می‌کنیم، اما تا امروز هیچ‌کدام از این دو باشگاه اقدامی برای فعالیت در حوزه زنان انجام نداده‌اند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->