٣٨ خودرو طی ٢۴ ساعت گذشته در مشهد توقیف شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) افزایش تعداد کشته‌شدگان تصادف ۲ خودرو در محور دامغان - جندق به ۹ نفر + تصاویر (۹ فروردین ۱۴۰۳) ثبت نام آزمون‌های ورودی مدارس سمپاد و نمونه‌دولتی از ۱۸ فروردین آغاز می‌شود فروش بلیت قطار‌های نیمه دوم فروردین از امروز آغاز شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) فرودگاه مشهد در رتبه دوم پر ترددترین فرودگاه‌های کشور در نوروز ۱۴۰۳ قرار گرفت بانک شیر مشهد در روز‌های کاری ایام نوروز فعال است خدمات‌رسانی به بیش از ۱۰۰۰ مسافر نوروزی در داروخانه‌های هلال احمر خراسان رضوی چرا مبالغ جریمه‌های رانندگی ۵ برابر شد؟ ۴۰ درصد مراجعه کنندگان به داروخانه‌های مشهد غیربومی هستند تصادف مرگبار پژو پارس و سوناتا در جاده‌های سمنان (۹ فروردین ۱۴۰۳) ویدئو| جزئیات پرونده زمین خواری به ارزش ۳ هزار میلیارد تومان در آستارا واژگونی پراید در جاده نیشابور به سبزوار ۴ کشته و مصدوم برجای گذاشت (۹ فروردین ۱۴۰۳) ممنوعیت ترافیکی شب‌های قدر سال ۱۴۰۳ در مشهد اعلام شد ظرفیت قطار‌های منتهی به مشهد در شب‌های قدر افزایش می‌یابد؟ (۹ فروردین ۱۴۰۳) کاهش ۸ درصدی تردد خودرو‌ها در ورودی‌های خراسان رضوی (۹ فروردین ۱۴۰۳) اولین واکنش فرزند آیت الله علم الهدی به شایعه مشارکت در یک هلدینگ گردشگری مه گرفتگی و غبار محلی در جاده‌های خراسان رضوی (۹ فروردین ۱۴۰۳) دستگیری قاچاقچی حرفه‌ای در تهران| ۲۲ کیلوگرم شیشه کشف شد (۸ فروردین ۱۴۰۳)
سرخط خبرها
خوش نیت :

مشهد مقصد بعدی گردشگری معلولان باشد

  • کد خبر: ۱۱۷۰۸
  • ۲۳ آذر ۱۳۹۸ - ۰۷:۵۳
مشهد مقصد بعدی گردشگری معلولان باشد
رئیس شبکه ضایعه نخاعی استان از جشنواره ملی گردشگری معلولان یزد می‌گوید
عظیم زاده| برپایی نخستین جشنواره ملی گردشگری معلولان در کشور اتفاق دوست داشتنی و متفاوتی بود که شهر یزد توانست پیشرو آن باشد. این جشنواره از دهم تا بیستم آذرماه در یزد برگزار شد و سعی کرد با شعار «یزد شهر دوستدار معلول» اتفاق‌های خوبی را در زمینه بازدید معلولان از جاذبه‌های تاریخی و گردشگری شهر فراهم کند. همین اتفاق بهانه‌ای دستمان داد تا بنشینیم پای صحبت‌های خیرالنساء خوش نیت، رئیس شبکه معلولان ضایعه نخاعی خراسان و تجربه او و همراهانش را از این سفر بشنویم.

هم مسئولان و هم مردم پای کار بودند
خوش نیت درباره تجربیاتی که در این سفر به همراه دوستان و معلولان دیگر داشته است می‌گوید: «این اتفاق یک کار گروهی خوب بود که به همت شورای شهر یزد به ویژه سپنتا نیکنام، رئیس کمیسیون خدمات شهری، انجمن ضایعه نخاعی یزد، میراث فرهنگی و بهزیستی انجام شد. ما توانستیم در این سفر خیلی از اولین‌ها را تجربه کنیم. بازدید از اماکن تاریخی و گردشگری، تور کویرنوردی و بازدید از محیطی مثل زورخانه اتفاق‌های جالب این سیر و سیاحت بود. علاوه بر مسئولان شهری، مردم هم از این اتفاق به شکل شایسته‌ای حمایت کردند، از جوانان زرتشتی شهر گرفته تا هیئت‌های مختلف مذهبی دیگر. تمام هدفشان هم این بود که مهمان‌هایی که قدم به شهرشان گذاشته اند اوقات خوشی را سپری کنند. مثل یک میزبان خوب همه جا همراهی مان می‌کردند، بدون اینکه ردی از ترحم یا دلسوزی در رفتار و کردارشان باشد.»

نگاه یزدی‌ها به معلولان متفاوت است
خوش نیت معتقد است این اتفاق خوب نتیجه نگرش خوب مسئولان شهری به جامعه معلولان است. او می‌گوید: «طی یک نشست هم اندیشی که با مدیران شهری داشتیم، توانستیم به نگاه متفاوت آن‌ها پی ببریم. اینکه یزد شهر دوستدار معلولان است و می‌تواند نخستین جشنواره ملی گردشگری معلولان را برگزار کند دقیقا به علت همین نگرش متفاوت است.» او، حالا به صحبت‌های سپنتا نیکنام در جلسه اشاره می‌کند و ادامه می‌دهد: «او معتقد بود این شهر ماست که معلول است؛ نه شما؛ این شهر معلول است، چون نمی‌تواند شرایطی را فراهم کند که تمام افراد با هر سطح توانایی بتوانند از ظرفیت‌های آن استفاده کنند و حالا باید دست به دست هم بدهیم و در شهری که خودمان معلولش کرده ایم، شرایطی را فراهم کنیم که تمام گروه‌های شهری بتوانند از آن استفاده کنند. شنیدن چنین حرف‌هایی از زبان یکی از مدیران شهری واقعا اتفاق خوبی بود.»

سفر به مشهد و زیارت بارگاه امام رضا (ع) مطالبه همیشگی معلولان است
«سفر به یزد تجربه بسیار خوبی بود. خیلی از افراد گروه برای اولین مرتبه بود که سفری را تجربه می‌کردند، آن هم به تنهایی و جدا از خانواده.» این را خوش نیت می‌گوید و ادامه می‌دهد: «این سفر باعث شد تا احساس ناامنی و ترسی که شاید قبل از سفر در وجود خیلی از آن‌ها مشاهده می‌شد، تبدیل شود به یک احساس خوشایند با چاشنی امنیت و استقلال طلبی. امیدوارم چنین اتفاقی در شهر‌ها و استان‌های دیگر ما نیز تکرار شود، مخصوصا مشهد. سفر به مشهد و زیارت حرم امام رضا (ع) آرزوی قلبی و همیشگی دوستان ماست. مشهد به طور کلی زیرساخت‌های خوبی برای معلولان دارد و می‌توان با یک بررسی و پالایش مجدد، معابر و مکان‌های عمومی رابرای معلولان مناسب سازی کنیم.»
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->