واریزی جدید برای مددجویان و معلولان بهزیستی لغو شد (۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) واریز ۸۵۰ هزار تومان به حساب معلولان دهک سوم خراسان‌رضوی تعداد شهروندان مشهدی دارای معلولیت به ۶۰ هزار نفر رسید ثبت‌نام مجدد در آزمون استخدامی ویژه معلولان | زمان آزمون تغییر کرد واریز مبالغ نامشخص بهزیستی برای معلولان (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) سهمیه خراسان رضوی در اولین آزمون استخدامی معلولان سراسر کشور مشخص شد مستمری حق پرستاری فروردین ۱۴۰۳ معلولان همراه با مابه‌التفاوت واریز شد + مبلغ مستمری (۲۷ فروردین) مستمری کمک هزینه لوازم بهداشتی فروردین ۱۴۰۳ معلولان بدون افزایش واریز شد واریز علی‌الحساب کمک‌هزینه معیشت ماده ۲۷ معلولان (۲۶ فروردین ۱۴۰۳) مستمری فروردین ۱۴۰۳ معلولان با افزایش ۳۰ درصدی واریز شد (۲۵ فروردین ۱۴۰۳) استقرار بیش از هزار صندوق دریافت فطریه در مشهد | مبالغ فطریه به نیازمندان اختصاص خواهد یافت واریز مستمری فروردین ۱۴۰۳ مددجویان بهزیستی شایعه است | مستمری کمیته امداد واریز شد شمار معلولان ذهنی و اوتیستیک در مشهد به بیش از ۱۶ هزار نفر رسید تفاوت فاحشِ حق پرستاری معلولان و حق پرستاری جانبازان در سال ۱۴۰۳ قدرِ سکوت | مراسم آخرین شب قدر ۱۴۰۳ ویژه ناشنوایان برگزار شد + ویدئو اوتیسم چیست؟ | نگاهی به چالش ها و فعالیت ها در حوزه اوتیسم تجهیز و بهره‌برداری از ۲مرکز جدید آموزش طیف اوتیسم در خراسان رضوی واکنش عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس به عدم واریز عیدی مددجویان بهزیستی و کمیته امداد مشهد به مناسبت روز جهانی اوتیسم آبی رنگ خواهد شد کمک هزینه معیشت ماده ۲۷ معلولان واریز شد (یک فروردین ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

مدیرکل بهزیستی خراسان رضوی: برای ۲۰۴ ترنس در مشهد تشکیل پرونده شد

  • کد خبر: ۱۱۷۱۹۹
  • ۲۵ تير ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۲
مدیرکل بهزیستی خراسان رضوی: برای ۲۰۴ ترنس در مشهد تشکیل پرونده شد
مدیرکل بهزیستی خراسان رضوی در نشست خبری هفته بهزیستی به تشریح فعالیت‌های این سازمان پرداخت.

علی صمدی جوان | شهرآرانیوز، دکتر مسعود فیروزی با گرامیداشت فرا رسیدن هفته بهزیستی و تجلیل از خدمات شهید فیاض بخش گفت: سازمان بهزیستی کشور با ۵۵ وظیفه در قالب ۱۷۰ فعالیت، متولی سلامت اجتماعی محسوب می‌شود که همراه با شرکای اجتماعی خود به خدمت به جامعه هدف اشتغال دارد.

وی ادامه داد: در حال حاضر در خراسان رضوی بیش از ۱۳۰ هزار پرونده ویژه معلولان و ۷۰ هزار پرونده در حوزه آسیب‌های اجتماعی داریم و در مجموع قریب به ۶۵۰ هزار خانواده تحت پوشش داریم.

فیروزی افزود: در خراسان رضوی ماهانه ۶۵ میلیارد تومان مستمری به دارندگان پرونده در بهزیستی خراسان رضوی تعلق می‌گیرد. همچنین ماهانه ۱۶ میلیارد تومان یاران۷ مراکز تحت نظارت بهزیستی پرداخت می‌گردد.

فیروزی تصریح کرد: اکنون بین ۱۲ تا ۱۵ درصد جامعه را افراد کم توان و ناتوان تشکیل می‌دهند و بیشترین جمعیت کم توان و ناتوان کشور در خراسان رضوی هستند.

مدیرکل بهزیستی خراسان رضوی در ادامه به فعالیت‌های توانبخشی و توانمندسازی اشاره و عنوان کرد: خراسان رضوی در سال گذشته با اختصاص ۱ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان حق بیمه خویش فرما به معلولان، زمینه بیمه شدن جامعه هدف خود را فراهم کرد. همچنین ۳ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان بودجه کارفرمایی برای کارفرمایانی که معلولان را به خدمت گرفته اند پرداخت شده است که عینا همین مبلغ به عنوان یارانه ارتقا کارایی نیز به کارفرمایان مذکور پرداخت شده است.

تعهدات بهزیستی در حوزه مسکن

فیروزی ادامه داد: در حوزه مسکن، بهزیستی خراسان رضوی در سال ۱۴۰۰، تعداد ۱۰۴۰ واحد مسکونی برای جامعه هدف داشتیم که تحویل داده شد و این عدد در سال جاری به ۱۷۰۰ واحد رسیده است و ۲۶۰۲ واحد نیمه تمام مسکن جامعه هدف نیز در دستور کار ماست.

مدیرکل بهزیستی خراسان رضوی با توجه به مشکلات اقتصادی کنونی و فشاری که بر جامعه هدف بهزیستی در حوزه مسکن وارد آمده است عنوان کرد: خانواده‌های دارای ۲ معلول و بیشتر در سال گذشته، مبلغ ۲۰۰ میلیون تومان وام بلاعوض در حوزه مسکن شهری و ۱۵۰ میلیون تومان مسکن روستایی دریافت کرده اند و در مورد مسکن استیجاری و با توجه به افزایش شدید ودیعه و اجاره مسکن، بهزیستی خراسان رضوی با اختصاص ۲۰ میلیارد تومان در سال جاری، در شهر‌های با جمعیت کمتر از ۲۰۰ هزار نفر مبلغ ۸۰ میلیون تومان و بالای ۲۰۰ هزاز نفر، مبلغ ۱۰۰ میلیون تومان وام بلاعوض ودیعه مسکن پرداخت خواهد کرد.

فیروزی در ادامه به موضوع تلفن‌های ملی تحت پوشش بهزیستی اشاره و گفت: ۳ خط تلفنی ۱۴۸۰ ویژه مشاوره‌های روانشناسی، ۱۲۳ اورژانس اجتماعی ویژه فوریت‌های اجتماعی و ۰۹۶۲۸ خط ملی اعتیاد، شماره‌هایی هستند که برای جلوگیری و پیشگیری از آسیب‌های بیشتر در جامعه مشغول به فعالیت می‌باشند و از اصحاب رسانه خواهشمندیم این خدمات بهزیستی را به جامعه معرفی کنند.

کودک آزاری در صدر تماس‌های ۱۲۳

وی در ادامه افزود: در حوزه آسیب‌های اجتماعی، بیشترین تماس با مرکز ۱۲۳ مربوط به کودک آزاری می‌باشد؛ به گونه‌ای که در سال ۱۴۰۰، از ۲۰ هزار و ۴۰۰ تماس منعقد شده با اورژانس اجتماعی، ۴ هزار و ۴۰۸ مورد آن مربوط به کودک آزاری بوده است. در ۳ ماه اول سال جاری نیز تاکنون بیش از ۳۵۰۰ تماس داشته ایم.

مدیرکل بهزیستی خراسان رضوی خاطرنشان کرد: مرکز پایش و بررسی آسیب‌های اجتماعی در خراسان رضوی راه افتاده است و هدف از آن، بررسی دقیق آمار‌های اجتماعی موجود و ارائه راهکار برای آن است و گمان ما این است که ارائه راهکار به مراتب بهتر از ارائه آمار باشد.

فیروزی اشاره‌ای به موضوع ترنس‌ها داشت و تصریح کرد: در حال حاضر، ۲۰۴ پرونده در مورد ترنس‌ها در مشهد داریم که مسیر قانونی درمان، عمل تغییر جنسیت و. را پشت سر می‌گذراند. با توجه به جو عمومی جامعه و حتی عدم تمایل ایشان نسبت به احراز هویت قطعی، امکان صدور کارت شناسایی با جنسیت نامعلوم را نداریم.

وی به ارتباط با معتادان متجاهر نیز توضیح داد: خراسان رضوی دارای ۵ هزار و ۵۰۰ معتاد متجاهر است که ۴ هزار و ۷۰۰ نفر از آنان در ۱۶ مرکز نگهداری مشهد اسکان دارند و از تعداد عنوان شده، حدود ۶۰۰ نفر هم از بانوان هستند. در سال گذشته و از طریق خط تلفن ۰۹۶۲۸ تعداد ۴ هزار تماس خود اظهاری اعتیاد، معرفی معتاد و. داشته ایم.

افزایش قیمت وسایل کمک توانبخشی

فیروزی در پایان به دو موضوع اشاره داشت؛ وضعیت مراکز مثبت زندگی و افزایش قیمت وسایل کمک توانبخشی. وی در مورد مراکز مثبت زندگی گفت: از زمان راه اندازی این مراکز، ۲۰۰ مرکز مثبت زندگی در خراسان رضوی راه اندازی شد که قریب به ۲۲ عنوان از شرح وظایف سازمان بهزیستی به آنان محول شده است و با توجه به کاهش پرونده‌ها در مراکز دولتی بهزیستی و ارجاع آن به این مراکز، شاهد رشد و پویایی بیشتر نیاز‌های مددجویان هستیم.

وی ادامه داد: در ارتباط با وسایل کمک توانبخشی، شاهد افزایش ۲۵ تا ۵۰ درصدی قیمت این وسایل هستیم و اینک با اعتباری که داریم، مشغول تهیه لوازم مورد نیازمان مانند ویلچر، سمعک، باتری سمعک و... هستیم. اما باید دانست در صورت عدم تحقق بودجه لازم، امکان تهیه این وسایل برای ما نیز دشوار خواهد بود.

گفتنی است در پایان نشست خبری، از برخی خبرنگاران و فعالان رسانه‌ای حوزه بهزیستی تجلیل به عمل آمد و دو پوستر جشنواره ویژه مدارس و مناسب سازی شهری ویژه افراد دارای معلولیت نیز رونمایی شد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->