۹ کشته و یک مصدوم در تصادف ۲ خودرو در محور دامغان - جندق (۹ فروردین ۱۴۰۳) ثبت نام آزمون‌های ورودی مدارس سمپاد و نمونه‌دولتی از ۱۸ فروردین آغاز می‌شود فروش بلیت قطار‌های نیمه دوم فروردین از امروز آغاز شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) فرودگاه مشهد در رتبه دوم پر ترددترین فرودگاه‌های کشور در نوروز ۱۴۰۳ قرار گرفت بانک شیر مشهد در روز‌های کاری ایام نوروز فعال است خدمات‌رسانی به بیش از ۱۰۰۰ مسافر نوروزی در داروخانه‌های هلال احمر خراسان رضوی چرا مبالغ جریمه‌های رانندگی ۵ برابر شد؟ ۴۰ درصد مراجعه کنندگان به داروخانه‌های مشهد غیربومی هستند تصادف مرگبار پژو پارس و سوناتا در جاده‌های سمنان (۹ فروردین ۱۴۰۳) ویدئو| جزئیات پرونده زمین خواری به ارزش ۳ هزار میلیارد تومان در آستارا واژگونی پراید در جاده نیشابور به سبزوار ۴ کشته و مصدوم برجای گذاشت (۹ فروردین ۱۴۰۳) ممنوعیت ترافیکی شب‌های قدر سال ۱۴۰۳ در مشهد اعلام شد ظرفیت قطار‌های منتهی به مشهد در شب‌های قدر افزایش می‌یابد؟ (۹ فروردین ۱۴۰۳) کاهش ۸ درصدی تردد خودرو‌ها در ورودی‌های خراسان رضوی (۹ فروردین ۱۴۰۳) اولین واکنش فرزند آیت الله علم الهدی به شایعه مشارکت در یک هلدینگ گردشگری مه گرفتگی و غبار محلی در جاده‌های خراسان رضوی (۹ فروردین ۱۴۰۳) دستگیری قاچاقچی حرفه‌ای در تهران| ۲۲ کیلوگرم شیشه کشف شد (۸ فروردین ۱۴۰۳) انفجار چاه فاضلاب جان مرد اردبیلی را گرفت (۸ فروردین ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

افزایش ۴میلیونی جمعیت دانش آموزان کشور از سال ۱۳۹۰ تا امروز

  • کد خبر: ۱۱۷۵۱۸
  • ۲۶ تير ۱۴۰۱ - ۱۸:۳۳
افزایش ۴میلیونی جمعیت دانش آموزان کشور از سال ۱۳۹۰ تا امروز
وزیر آموزش و پرورش از افزایش ۴ میلیونی تعداد دانش آموزان کشور طی ۱۰ سال گذشته خبر داد.

به گزارش شهرآرانیوز، یوسف نوری در آئین آغاز طرح ساماندهی مدارس سنگی و کانکسی با جمعیت بالای ۱۰ دانش آموز گفت: تحقق عدالت از شعار‌های دولت سیزدهم است و باید فرصت‌های آموزشی برابر را برای همه ایجاد کنیم تا مدیون فرزندان این کشور نباشیم.

نوری گفت: توسعه عدالت آموزشی شکل‌های مختلف دارد که از فضا و تجهیزات تا معلم و محتوای مناسب را شامل می‌شود و در این طرح نیز با کمک خیرین حقیقی و حقوقی تلاش می‌کنیم در راستای تحقق عدالت تربیتی و نصیب برابر آموزشی کار مثبت و موثری انجام دهیم.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اهمیت اجرای طرح «شهید دانش آموز رضا پناهی»، بیان کرد: اولویت بندی فاز عملیاتی این طرح از بعد زمانی یعنی ابتدا مناطق سردسیر و سپس مناطق گرمسیر و از نظر جغرافیایی یعنی از مناطق صعب العبور انجام شود تا به مشکلات ناشی از تغییر فصل برنخوریم.

نوری در ادامه تاکید کرد که مدیران کل آموزش و پرورش در خصوص تعیین تکلیف املاک مازاد و فروش آن‌ها برای کمک به اجرای طرح «شهید پناهی» و امر مدرسه‌سازی همت و سرعت عمل بیشتری داشته باشند تا طبق زمان پیش بینی شده بتوانیم به نتیجه مطلوب برسیم.

به گفته وزیر آموزش و پرورش نیمی از مدارس بهره‌برداری شده در سال‌های اخیر با مشارکت خیرین ساخته شده است و در اجرای طرح «شهید دانش آموز رضا پناهی» نیز در برخی استان‌ها می‌توانیم از ظرفیت صنایع، شرکت‌های بزرگ و بانک‌ها در راستای مسئولیت اجتماعی شان بهره‌مند شویم.

نوری  با بیان اینکه جمعیت دانش آموزان کشور از سال ۱۳۹۰ تا امروز، حدود ۴ میلیون نفر افزایش داشته است، خاطر نشان کرد: در کنار این موضوع مسائل ناشی از مهاجرت‌ها، تغییر توازن جمعیتی و افزایش تراکم دانش آموز در بعضی مناطق موضوعات فرهنگی و اقلیمی را نیز اضافه کنید تا اهمیت توجه به مساله آموزش و پرورش و فراهم کردن زیرساخت‌های مناسب برای دانش آموزان بیشتر روشن شود.

نوری در پایان با اشاره به رشد اعتبارات مدرسه سازی، اضافه کرد: با این وجود به دلایل گفته شده به علاوه تورم، فرسودگی مدارس و وقوع بالایای طبیعی در کشور که همواره مشکلاتی را ایجاد کرده است، نیاز به ایجاد فضا‌های آموزشی بیشتر همچنان ادامه دارد و منابع موجود پاسخگوی نیاز این حوزه نیست.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->