روسیه قطعنامه پیشنهادی آمریکا علیه کره شمالی را وتو کرد دیدار زیاد النخاله و هیئت همراه با رهبر انقلاب | مقام معظم رهبری: ایستادگی مردم غزه و ناکامی‌های رژیم صهیونیستی پدیده‌ای الهی است ظرفیت نمایندگان خراسان رضوی در مجلس شورای اسلامی، موتور محرک توسعه استان انتقاد تند پاکستان از عملکرد افغانستان در حوزه تروریسم خراسان رضوی رکورددار برخورداری از طرح‌های عمرانی در کشور تائید جنایات اسرائیل توسط گزارشگر سازمان ملل بررسی و تصویب لایحه عفاف و حجاب در شورای نگهبان به کجا رسید؟ دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی چه زمانی برگزار می‌شود؟ اسماعیل هنیه با محمدباقر قالیباف دیدار کرد رایزنی تلفنی استاندار خراسان رضوی و والی هرات برای تسهیل تردد کامیون‌ها در مرز مشترک قصد صهیونیست‌ها برای بستن مسجدالاقصی به مدت ۱۶ روز شهادت ۹ تن در حمله رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان الشرق: ایران و سودان به صورت متقابل سفیر تعیین کردند امیرعبداللهیان در راه عشق‌آباد (۸ فروردین ۱۴۰۳) اذعان صهیونیست‌ها به ناکامی درترور رهبران حماس و نجات اسرا حزب‌الله طی یک روز ۵ بار پایگاه‌های رژیم صهیونیستی را هدف قرار داد مزایده ملک ۶۵ هزار متر مربعی امیرمنصور آریا به دلیل معوقات مالیاتی رئیس‌جمهور در دیدار با اسماعیل هنیه: شکست‌های طوفان‌الاقصی برای رژیم صهیونیستی جبران‌پذیر نیست رئیس‌جمهور: تصادفات جاده‌ای نگران‌کننده و نقطه مقابل نشاط اجتماعی است سخنگوی دولت: ضوابط اجرایی حقوق و دستمزد جدید به تصویب دولت رسید | افزایش جریمه رانندگی تصویب شد (۸ فروردین ۱۴۰۳) حمله انتحاری به مهندسان چینی در پاکستان اسکان بیش از ۴۰ هزار زائر نوروزی در بوستان غدیر مشهد (۸ فروردین ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

وزارت خارجه روسیه: منطقه عملیاتی روسیه تغییر کرد

  • کد خبر: ۱۱۷۸۹۷
  • ۲۹ تير ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۲
وزارت خارجه روسیه: منطقه عملیاتی روسیه تغییر کرد
وزیر امور خارجه روسیه در گفت‌وگویی مطبوعاتی به جوانب مختلف جنگ اوکراین پرداخت، از صادرات غلات تا بی‌وجدانی غرب.

به گزارش شهرآرانیوز؛ خبرگزاری اسپوتنیک در این باره نوشت که سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه گفت: این حقیقت دیگر آشکار شده که اوکراین به معنای واقعی کلمه از برداشتن گام‌های سازنده باز داشته شده، با سلاح تهییج شده و به استفاده از این تسلیحات واداشته می‌شود. آن‌ها در آنجا با مربیان خارجی و متخصصانی نشسته‌اند که مسئول خدمات این سامانه‌ها هستند، سامانه‌های هیمارس و غیره.

لاوروف گفت، از آنجا که غرب به اوکراین راکت‌اندازهای متحرک (هیمارس) می‌دهد، منطقه جغرافیایی عملیات نظامی روسیه در اوکراین تغییر کرده و از دونباس فراتر رفته است.

به گفته لاوروف، حوزه عملیات روسیه زمانی که مذاکرات مسکو-کی‌یف در ترکیه برگزاری می‌شد، متفاوت بود.

لاوروف گفت: اکنون جغرافیا تغییر کرده و دیگر بسیار فراتر از جمهوری‌های دونتسک و لوهانسک رفته است، تاجایی که حالا مناطق خرسون، زاپوریژیا و چند منطقه دیگر را نیز در بر می‌گیرد و این رند ادامه دارد و به طور مداوم و بی‌وقفه ادامه خواهد یافت.

این دیپلمات ارشد تصریح کرد که اگر غرب به ارسال تسلیحات دور برد (از جمله هیمارس) به اوکراین ادامه دهد، حوزه عملیات روسیه نیز گسترده‌تر خواهد شد.

او گفت: ما نمی‌توانیم اجازه دهیم که بخش‌هایی از اوکراین که تحت کنترل ولودیمیر زلنسکی (رئیس‌جمهوری اوکراین) ... قرار دارد دارای تسلیحاتی باشد که علیه روسیه یا جمهوری‌هایی که اعلام استقلال کرده و قصد دارند سرنوشت خود را در دست بگیرند، تهدید به حساب بیاید.

فرصت گفت‌وگو با روسیه به اوکراین داده نخواهد شد

لاوروف همچنین گفت، الزاماتی که بروکسل وضع کرده، موانعی بر سر راه کشورهای اتحادیه اروپا ایجاد کرده و آن‌ها را برانگیخته می‌کند.

او گفت: پاندول از سویی به سوی دیگر می‌رود و این پاندول اکنون از طرفی تاب می‌خورد که با ادغام سریع مرتبط است، زمانی که الزامات تحمیل‌شده از جانب بروکسل، همانطور که من گفتم، مثل همیشه بر پایه توافق‌های قانونی نیست و کم‌کم کشورها را ناراحت کرده و اجازه نمی‌دهد حیات ملی داخلی خودشان را طبق سنت‌ها و دین خود بسازند.

غرب می‌خواهد روسیه را در مقابل اروپا قرار دهد

او گفت: این یک مسئله آنگلوساکسونی است، همکاران آمریکایی و انگلیسی ما با حمایت فعال از آلمانی‌ها و لهستانی‌ها و کشورهای دریای بالتیک، می‌خواهند این نبرد را به یک جنگ واقعی تبدیل کرده و روسیه را در مقابل کشورهای اروپایی قرار دهند.

این دیپلمات ارشد روسیه در ادامه گفت، اتحادیه اروپا مجبور است درباره تحریم‌هایش علیه روسیه شفاف‌سازی کرده و آن‌ها را اصلاح کند، زیرا این تحریم‌ها از ظرفیت خود خارج شده‌اند.

لاوروف گفت: درباره بسته جدید تحریم‌ها باید بگویم که اتحادیه اروپا از تمامی زمینه‌هایی که می‌توانست به ما ضربه بزند، استفاده کرده و اکنون مجبور است که به این فکر کند که چه کرده و چه تاثیری بر روی خودش می‌گذارد.

از بحران انرژی اروپا شاد نیستیم

او همچنین درباره بحران انرژی در اروپا گفت: این برای ما لذت‌بخش نیست، فکر می‌کنم باید موضع بهینه‌ای اتخاد کنیم. نمی‌توانیم خوشحال باشیم که مردم اروپا (در زمستان آتی) یخ زده و در شرایط بدی زندگی خواهند کرد.

لاوروف همچنین بیان کرد که مسکو پیامی به آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل فرستاده و در آن به لزوم اضافه شدن بندی درباره غلات روسیه به توافق‌های استانبول اشاره کرده است.

وی افزود: روز گذشته ما پیامی به گوترش فرستاده و گفتیم که بیایید حالا درباره غلات اوکراین تصمیم بگیریم و سپس به غلات روسیه بپردازیم.

سرگئی لاوروف همچنین در گفت‌وگو با خبرگزاری‌های اسپوتنیک و راشا تودی گفت که قصد دارد در سال میلادی جاری به مصر، اتیوپی، اوگاندا و جمهوری کنگو سفر کند.

قطع رابطه با روسیه به نفع اروپا نیست

این وزیر خارجه روسیه همچنین بیان کرد که قطع کامل روابط با روسیه و چرخش به سوی گاز طبیعی مایع آمریکا، احتمالا به نفع اروپا نیست.

او گفت: فکر نمی‌کنم این به نفع اروپا باشد که روابطش را کاملا با ما قطع کرده و به سراغ گاز طبیعی مایعی برود که آمریکایی‌ها سعی دارند به این قاره بفروشند.

رویکرد غرب در قبال غلات روسیه بی‌وجدانی است

لاوروف همچنین مجددا درباره غلات روسیه و تاثیر تحریم‌های غرب بر آن حرف زد و گفت: چند ماه است که داریم توضیح می‌دهیم که گرچه کود مورد تحریم قرار نگرفته، اما حمل ونقل، بیمه، بازدید کشتی‌های ما که محصولات را به بنادر خارجی حمل می‌کنند، همه این‌ها با اولین یا دومین بسته تحریم‌ها سقوط کرد. در نتیجه وقتی در چشمانمان به ما دروغ می‌گویند و ادعا می‌کنند که این حقیقت ندارد و همه چیز به خودمان بستگی دارد، این بی‌وجدانی است. متاسفانه آن‌ها تلاش کردند و هنوز هم سعی دارند که دبیرکل سازمان ملل را وارد بازی خود کنند.

لاوروف همچنین از برگزاری دومین نشست روسیه-آفریقا در سال آینده میلادی خبر داد و گفت: اکنون باید با همکارانمان همکاری کنیم تا تدارکات دومین نشست روسیه-آفریقا را مهیا کنیم. اولین نشست در سال 2019 در سوچی برگزار شد و در حال برنامه‌ریزی دومین اجلاس در سال آینده هستیم.

با این حال، لاوروف تصریح کرد که محل برگزاری این اجلاس بعدا اعلام خواهد شد.

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->