کدمورس جدید همستر کامبت (جمعه ۱۵ تیر) + آموزش کمبو کارت‌های جدید همستر کامبت (پنجشنبه ۱۴ تیر) معرفی بازی معمایی Boxes: Lost Fragments + دانلود اندروید و IOS مشخصات باتری و توان شارژ گوشی شیائومی ۱۵ پرو فاش شد کدمورس جدید همستر کامبت (پنجشنبه ۱۴ تیر) + آموزش ال‌جی پلتفرم خانه هوشمند Homey را خرید کمبو کارت‌های جدید همستر کامبت (چهارشنبه ۱۳ تیر) توسعه هوش مصنوعی، گاز‌های گلخانه‌ای گوگل را ۴۸ درصد افزایش داده است همه‌چیز درباره ماهواره‌های ایرانی «کوثر» و «هدهد» + جزئیات پایان ممنوعیت واژه «شهید» در فیس‌بوک و اینستاگرام ویدئو | جدیدترین تریلر بازی Black Myth: Wukong احتمالا طراحی اپل واچ سری ۱۰ درمقایسه‌با نسخه قبلی تغییری نخواهد کرد چرا لوازم خانگی مدرن و جدید زودتر از قدیمی‌ها خراب می‌شوند؟ | پرزرق‌و‌برق‌های نازک‌نارنجی کدمورس جدید همستر کامبت (چهارشنبه ۱۳ تیر) + آموزش آیا تپ سواپ لیست شد؟ + بیانیه رسمی تپ سواپ (۱۲ تیر ۱۴۰۳) کارت‌های کمبو جدید همستر کامبت (سه‌شنبه ۱۲ تیر) معرفی بازی «گربه بی‌نام» (Nameless Cat) + دانلود اندروید و IOS کدمورس جدید همستر کامبت (سه‌شنبه ۱۲ تیر) + آموزش جزئیاتی جدید از ویژگی‌های حلقه هوشمند سامسونگ | ردیاب دمای پوست و تشخیص خروپف برای خرید کارت‌های جدید «همستر کامبت» دیگر نیاز به دعوت از دوستان نیست! سم آلتمن: مدل GPT-5 جهشی قابل‌توجه در هوش مصنوعی خواهد بود
سرخط خبرها

آخرین اخبار چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری

درباره ویدئوی داغ اجرای زنده سالار عقیلی در کنار یک گروه نوازنده خیابانی

خیلی سالاری

  • کد خبر: ۱۱۸۴۲
  • ۲۴ آذر ۱۳۹۸ - ۰۸:۳۱
خیلی سالاری
ایمان فروزان‌نیا - دیروز دوباره یک ویدئوی خیابانی در فضای مجازی داغ شد. بر خلاف چند وقت اخیر که ویدئو‌های ضبط‌شده در خیابان، همگی، به سوژه‌های تلخ و بداخلاقی اختصاص داشتند، این ویدئو سرشار از حس خوب و مهربانی بود به علاوه یک سالار عقیلی خوش صدا که وسط ویدئو داشت برای مردم می‌خواند. او در خیابان کنار یک گروه نوازنده خیابانی می‌ایستد و قطعه «ایران» را به صورت زنده مقابل چشم عابران اجرا می‌کند. ویدئوی این اتفاق در فضای مجازی واکنش‌های مثبت زیادی به دنبال داشت که در ادامه به آن‌ها می‌پردازیم.

همخوانی در میدان تجریش
اگرچه مردم زیادی صحنه خواندن سالار عقیلی در خیابان را با گوشی‌هایشان ضبط کردند، این خود سالار بود که پیش‌قدم شد و فیلم این اجرای مشترک خیابانی را در فضای مجازی پخش کرد. او یک ویدئو دودقیقه‌ای از نوازندگی یک گروه خیابانی و حضور مردم و خواندن خود در اینستاگرام منتشر کرد و ماجرا را این‌طور توضیح داد: «دیروز از میدان تجریش گذر می‌کردم که دیدم چند تن از هنرمندان عزیز کشورمان در حال نواختن ساز در خیابان براى مردم هستند. ایستادم و ماشینم را پارک کردم و پیاده شدم و با این خدایان عشق هم‌صدا شدم و از نوازندگى آن‌ها بسیار لذت بردم. یقینا می‌توانم بگویم هرکدام از آن‌ها می‌توانستند یکى از بزرگان موسیقى کشورمان باشند و من به این عزیزان افتخار کردم و آهنگ ایران را با نهایت عشق با آن‌ها خواندم. از شما مردم عزیز دوستانه می‌خواهم که این هنرمندان عزیز را حمایت کنید و بى‌اعتنا از کنار آن‌ها گذر نکنید. آن‌ها هم همکار و عزیزان ما هستند و از جنس ما. وظیفه ما انسان‌هاست که از یکدیگر حمایت کنیم.»
این پست در فضای مجازی واکنش‌های مثبت کاربران را به دنبال داشت. هم نفس کار و هم انتخاب آهنگ توجه مردم را به خود جلب کرده و باعث تعریف و تمجید از سالار عقیلی شده بود: «یه دونه باشی! آخه استاد این‌قدر مردمی؟!» کاربر دیگری نوشته بود: «خیلی حس خوبی داشت، مخصوصا توی این روز‌ها که خیابون آدم رو یاد اتفاقات تلخ می‌ا‌ندازه. ممنون از شما.» یک کاربر هم با ریزبینی و دقت در ویدئو، از کودکان کاری نوشته بود که کنار باقی مردم مشغول تماشای اجرای سالار عقیلی بودند: «شاید اول ندیده باشیدشون، ولی خوب نگاه کنید. اون گوشه چندتا کودک کار هم هستن که لای باقی مردم دارن گوش می‌دن. شاید براشون تنها فرصتی باشه که بتونن اجرای زنده یه خواننده بزرگ رو ببینن و ازش لذت ببرن. آفرین به سالار عقیلی و این کار عالیش!»

 سالار و حاشیه‌های پررنگ
آدم‌های محبوب همیشه حاشیه‌های پررنگی دارند. سالار عقیلی هم از این قضیه مستثنا نیست. البته خود سالار در ایجاد این حاشیه‌ها بی‌تقصیر نیست. اگر یادتان باشد، چند سال قبل وقتی برای کنسرت به خارج از کشور رفته بود، با یک شبکه ماهواره‌ای فارسی‌زبان مصاحبه‌ای انجام داد که برایش کلی حاشیه ایجاد کرد. خیلی‌ها فکر کردند او برای همیشه ممنوع‌الکار خواهد شد، ولی دست آخر، با یک عذرخواهی و بیان اینکه نمی‌دانسته است افراد مصاحبه‌کننده مربوط به چه شبکه‌ای هستند و خط مشی آن شبکه چیست، خود را از حاشیه بیرون کشید. چند ماه قبل هم ماجرای حرکات موزون روی سن کنسرت سالار عقیلی حسابی توی بوق و کرنا شد. فرزانه کابلی، بازیگر تئاتر و تلویزیون، که او را با نقش‌هایی مثل مادر علی‌کوچولو می‌شناسیم در یکی از کنسرت‌های سالار عقیلی روی سن رفت و چند دقیقه با یکی از قطعه‌های این خواننده، حرکات نمایشی انجام داد. این رفتار، باز هم نزدیک بود سالار عقیلی را ممنوع‌الکار کند، ولی بعد از ارائه توضیح و اثبات اینکه ماجرا از قبل با او هماهنگ نشده بوده است، از گیر حاشیه فرار کرد. سالار عقیلی اخیرا هم بعد از حمایت از معافیت مالیاتی هنرمندان مورد نقد برخی از کاربران فضای مجازی قرار گرفته است. هم‌خوانی او در خیابان با یک گروه نوازنده توانست بعد از مدت‌ها او را از حاشیه‌های منفی دور کند و بابت یک اتفاق خوب، به صدر اخبار و توجه‌ها بیاورد.

چرا سالار سالار است؟
سالار عقیلی هنرمندی بی‌نظیر است و آهنگ‌هایی خوانده است که مثل و مانندش کم است، مثل همین قطعه «ایران» که در خیابان با همراهی مردم خواند. اما دلیل محبوبیت او را نه در آهنگ‌هایش که باید در حاشیه‌گریزی‌اش پیدا کرد! سالار اگرچه بار‌ها به حاشیه رفته است، برعکس خیلی از هنرمندان، در حاشیه نمانده و زود خودش را به متن کار برگردانده است. عقیلی فهمیده است محبوبیتی که با حاشیه بیاید زود از یاد خواهد رفت. برای همین، قید این نوع از شهرت را زده و سعی کرده در کوتاه‌ترین زمان ممکن از حاشیه خارج شود و در این کار موفق بوده است حتی اگر آن حاشیه مصاحبه با یک شبکه ماهواره‌ای باشد. سالار عقیلی برای خودش جایگاهی با پرستیژ در هنر ساخته و رفتارهایش را با همان جایگاه تنظیم کرده است.
او می‌داند هنرمند مردمی بودن به این معنی نیست که در توییتر بابت هر چیزی اظهار نظر کنی و بعد بروی در خارج بچه‌ات را به دنیا بیاوری. او خوب می‌داند مردمی بودن یعنی در بین مردم بودن. برای همین است که خودرویش را دور میدان تجریش پارک می‌کند و مردم خیابان را به یک قطعه مهمان می‌کند. عقیلی تلاش کرده است در زمینه کار خودش مردمی باشد. او به جای صرف وقت برای اظهار نظر سیاسی یا پزشکی در توییتر، وقتش را روی اجرای بهتر قطعه‌هایش گذاشته و تا اینجای کار هم جواب گرفته است.
 
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
نظرسنجی
در دور دوم، شما به کدام نامزد انتخابات ریاست جمهوری رای می دهید؟
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->