آمریکا: قصد اعزام نیرو به اوکراین را نداریم رژه سراسری شناور‌های بسیج دریایی به‌مناسبت روز قدس برگزار می‌شود عمان: ایران می‌تواند نقش موثری در ایجاد آتش‌بس در غزه ایفا کند ​​​​​​​بورل: اتحادیه اروپا بر سر تحریم شهرک‌نشینان افراطی صهیونیست به توافق رسید وزیران صهیونیست تهدید به ترک کابینه نتانیاهو کردند صحت انتخابات مجلس در تمامی حوزه‌ها تایید شد دریادار تنگسیری: گذشت زمانی که آمریکا و انگلیس بتوانند نفت این ملت را بدزدند آمریکا، خواستار توضیح اسرائیل درباره اسارت خبرنگار الجزیره شد آمریکا به پیروزی پوتین در انتخابات روسیه واکنش نشان داد تماس تلفنی بایدن و نتانیاهو در میانه تنش‌ها در مورد غزه سازمان ملل: قحطی قریب الوقوع در شمال غزه بحرانی بی‌سابقه است حمله‌های هوایی شدید آمریکا و انگلیس به الحدیده یمن (۲۸ اسفند ۱۴۰۲) نماینده منتخب مسجدسلیمان در مجلس تغییر کرد + فیلم گوترش: گزارش‌ها درباره ناامنی غذا در غزه تکان دهنده است شهادت مدیر عملیات پلیس نوار غزه پس از هلاکت یک صهیونیست مجلس شهرداری‌ها را مکلف به صدور مجوز حفاری فیبر نوری در معابر کرد آیا مرگ چارلز سوم، پادشاه انگلستان صحت دارد؟ + بیانیه کاخ باکینگهام معاون وزیر کشور: ۲۷ شهرستان در ایام انتخابات ظرفیت بروز ناآرامی را داشت | داعش هم انتخابات را هدف گرفت مرحله دوم انتخابات مجلس ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ برگزار می‌شود نخستین اظهار نظر انتخاباتی ترامپ درباره ایران تایید صحت انتخابات مجلس در ۱۸۹ حوزه انتخابیه دیگر (۲۸ اسفند ۱۴۰۲) رئیس‌جمهور: سوداگری در حوزه غذا پذیرفتنی نیست | کسانی که با جان مردم بازی می‌کنند، به قانون سپرده شوند
سرخط خبرها

یک مقام کاخ سفید: توافق روی میز قرار دارد

  • کد خبر: ۱۱۹۰۲۱
  • ۰۶ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۹
یک مقام کاخ سفید: توافق روی میز قرار دارد
یک مقام ارشد کاخ سفید مدعی شد: مذاکرات برای حصول یک توافق جدید با ایران تقریبا کامل شده است اما این، مسئولیت ایران است که توافق را بپذیرد یا نه!

به گزارش شهرآرانیوز؛ جان کربی هماهنگ کننده ارتباطات استراتژیک در شورای امنیت ملی کاخ سفید در یک نشست خبری همچون سایر مقامات آمریکایی تلاش کرد توپ را به زمین ایران بیندازد و تهران را مسئول به نتیجه نرسیدن مذاکرات احیای برجام بداند.

بنابر گزارش پایگاه خبری –تحلیلی آکسیوس، جان کربی با تکیه بر ادعاهای نخ‌نما و واهی واشنگتن درباره ماهیت برنامه هسته‌ای کشورمان گفت: ما همچنان متعهد هستیم که اطمینان یابیم ایران هرگز به ظرفیت تولید سلاح هسته‌ای دست پیدا نمی‌کند.

کربی همچنین گفت: رئیس جمهور بایدن نیز کماکان معتقد است که دیپلماسی بهترین راه پیش رو برای رسیدن به این نتیجه است

وی در ادامه مدعی شد: مذاکرات (احیای برجام) تقریبا کامل شده است و توافق روی میز قرار دارد اما این، بستگی به ایران دارد که بخواهند توافق را بپذیرند یا نه.

هماهنگ کننده ارتباطات استراتژیک در شورای امنیت ملی آمریکا با اشاره به توانمندی‌ موشک‌های بالستیک ایران ادعا کرد که این موشک‌ها تهدید هستند و ایالات متحده همچنان اطمینان خواهد یافت که توانایی دفاع از خود و متحدانش در برابر سایر رفتارهای تهدیدآمیز ایران را دارد.

به گزارش ایسنا، مقامات آمریکایی در طول چندین ماه مذاکره غیرمستقیم میان تهران و واشنگتن برای رفع تحریم‌ها و بازگشت آمریکا به برجام همواره تلاش کرده اند با فرافکنی مسئولیت حصول توافق را متوجه ایران بدانند و مدعی‌اند که توافق آماده بوده و روی میز قرار دارد.

حسین امیرعبدللهیان وزیر امورخارجه کشورمان در گفت وگوی تلفنی با جوزپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا تاکید کرد: هیچ تردیدی در اراده دولت جمهوری اسلامی ایران برای رسیدن به یک توافق خوب، قوی و پایدار وجود ندارد. اگر آمریکا با واقع بینی در مسیر دستیابی به راه حل و حصول توافق گام بردارد، توافق خوب قابل دسترس همه طرف‌ها خواهد بود.

وی در ادامه یادآور شد: جمهوری اسلامی از آغاز مذاکرات تاکنون همواره حسن نیت و اراده جدی خود را برای رسیدن به توافق نشان داده است. اما آمریکا همواره اظهار می دارد که خواهان توافق است، پس باید در متن توافق و در عمل این رویکرد مشاهده شود.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا نیز در این گفت‌وگو اظهار داشت: طرف ایرانی تاکنون اراده مثبت و جدی در روند مذاکرات از خود نشان داده و اکنون زمان آن است که مذاکرات به نتیجه مطلوب برسد.

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->