قطع ۶۵۰ فقره انشعاب غیر مجاز در طرقبه - شاندیز خراسان رضوی دل پردرد بازنشستگان تأمین‌اجتماعی از اجرای حداقل‌های قانونی | حداقل‌هایی که با هزینه‌های مسکن و درمان هم‌خوانی ندارد قیمت طلا و سکه در بازار امروز مشهد (یکم اردیبهشت ۱۴۰۳) بهار سرسبز به بورس بازگشت | جهش ۷۷ هزار واحدی شاخص کل (یکم اردیبهشت ۱۴۰۳) شبکه برق ایران، روسیه و آذربایجان به‌زودی به یکدیگر متصل می‌شود سازمان هواپیمایی: خرید جت‌های خصوصی برای عموم آزاد است حباب سکه در اولین روز اردیبهشت ماه چقدر است؟ (یکم اردیبهشت ۱۴۰۳) نخستین باشگاه کشاورزی شهری ایران در مشهد چهارساله شد عرضه اموال منقول در نخستین مزایده ۱۴۰۳ اموال تملیکی خراسان رضوی نمایشگاه گل و گیاه، اردیبهشت ماه در مشهد برگزار می‌شود افزایش ۳۲ درصدی صادرات خراسان رضوی طی سال گذشته نگاهی به وضعیت ردیف بودجه پروژه‌های آبی مشهد در سال ۱۴۰۳ | ۲۲۷ میلیارد تومان روی کاغذ قیمت طلا، دلار و سکه در بازار امروز شنبه (یکم اردیبهشت ۱۴۰۳) بنزین سوپر امروز در کدام جایگاه‌های مشهد توزیع می‌شود؟ (یکم اردیبهشت ۱۴۰۳) خانه در مشهد چند؟ | با کمتر از یک میلیارد تومان هم می‌توانید صاحب‌خانه شوید + جدول (یکم اردیبهشت ۱۴۰۳) آخرین گزارش از وضعیت بازار رهن مسکن در تهران (۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) حجم مبنای ۳ نماد فرابورسی از فردا (۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) برداشته می‌شود رشد صادرات نفت ایران به بالاترین حد خود در ۶ سال اخیر (۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) امضای استاندارد ایران جهانی شد توصیه‌های جدید جهادکشاورزی به گندمکاران علت افزایش عجیب قیمت طلا چیست؟ (۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) سهمیه بنزین اردیبهشت امشب شارژ می‌شود (۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) واردات ۸ تا ۱۰ هزار خودروی برقی به کشور تا ۳ ماه آینده (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) پلمب ۳ سالن زیبایی در مشهد (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) معاون وزیر صمت هرگونه افزایش قیمت کالاها بدون مجوز را غیرقانونی دانست
سرخط خبرها

انتقال آب دریای عمان به شرق کشور در دست اقدام

  • کد خبر: ۱۱۹۳۲
  • ۲۴ آذر ۱۳۹۸ - ۱۷:۵۹
انتقال آب دریای عمان به شرق کشور در دست اقدام
استاندار سیستان وبلوچستان گفت: انتقال آب دریای عمان به استان‌های شرقی کشور (سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی و خراسان رضوی) بزودی اجرایی می‌شود که با این اقدام شاهد رونق تولید، جان گرفتن صنعت، کشاورزی و تامین آب آشامیدنی ساکنان این مناطق خشک و کم آب خواهیم بود.
به گزارش شهرآرانیوز؛ احمدعلی موهبتی روز یکشنبه در نشست مشترک با استانداران خراسان رضوی و جنوبی در خصوص انتقال آب دریای عمان که در فرمانداری چابهار برگزار شد اظهار داشت: اقدامات لازم در سال‌های اخیر برای اجرایی شدن انتقال آب به استان‌های شرقی کشور انجام شده و بزودی پس از انجام مطالعات دقیق و تخصیص اعتبار اجرایی می‌شود.

وی بیان کرد: بیش از هزار میلیارد پروژه آبرسانی در سیستان و بلوچستان در حال کار است، اما کافی نیست و باید توجه بیشتری به این بخش شود.

استاندار سیستان وبلوچستان ادامه داد: دولت در جنگ اقتصادی توجه ویژه‌ای به شرق کشور دارد برای همین منظور برای طرح بزرگ انتقال آب در حال برنامه‌ریزی دقیق است.

وی اظهار داشت: چابهار در منطقه آیورا و حاشیه اقیانوس هند نقش مهمی در دسترسی آن‌ها به بازار‌های جهانی دارد.

موهبتی افزود: دولت توجه ویژه‌ای به آبادسازی سواحل مکران و چابهار دارد و برای همین امر ظرفیت بندر چابهار را از ۲ و نیم میلیون تن به هشت و نیم میلیون و نهایتا به ۱۵ میلیون ظرفیت تخلیه و بارگیری می‌رساند.

وی ادامه داد: بیش از ۳۰۰ میلیون یورو برای راه آهن - چابهار به زاهدان از سوی رهبر معظم انقلاب پیش‌بینی شده که می‌تواند سه استان شرقی کشور را به هم متصل کند.

استاندار سیستان وبلوچستان گفت: راه آهن، بزرگراه و آب می‌تواند موجب توسعه استان‌های شرقی کشور شود.

وی بیان کرد: شیرین سازی آب دریای عمان و انتقال آب به استان‌های خشک سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی و رضوی می‌تواند علاوه‌بر تامین آب آشامیدنی و کشاورزی موجب فعال سازی معادن و صنایع بزرگ آب‌بر این مناطق شود و به صنعت و کارخانجات نیز جان تازه‌ای دهد.
 
منبع: ایرنا
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->