آسیب شناسی خشم و راهکارهای کاهش خشونت در جامعه کشف راز قتل جوان ۴۰ ساله به دست بادیگاردها در مشهد کشف ایمپلنت‌های قاچاق در تهران قتل خونین مدیر یک شرکت‌ لوازم آرایشی در برج ۲۰ طبقه‌اش به دست دوست صمیمی! ممنوعیت عرضه رایگان کیسه‌های پلاستیکی در فروشگاه‌های زنجیره‌ای|مشهد، شهر پیشگام در مدیریت پسماند است سرگردانی مسافران «فلای دوبی» در فرودگاه مشهد دستگیری یک قاچاقچی و کشف ۵۶۶ کیلوگرم مواد مخدر از یک دستگاه تریلی در هنگ مرزی تایباد یک کشته و چهار مصدوم بر اثر تصادف با تریلر در جاده تربت حیدریه (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) کشف ۲ کیلو و ۸۵۰ گرم مواد مخدر صنعتی در گمرک دوغارون کمبود ۶ هزار لیتر آب برثانیه در مشهد برای تابستان ۱۴۰۳ طبیعت‌گردان گرفتار در قوچان امدادرسانی شدند (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) جان باختن ۶ نفر براثر انفجار کپسول گاز در ترمینال شرق تهران (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) وضعیت مطلوب واکسیناسیون دام در خراسان‌رضوی طی سال گذشته تنهایی خطر مرگ را دو برابر افزایش می‌دهد دستگیری متهمان سایبری کنکور که ۱۰۰ هزار «تتر» از داوطلبان دریافت کرده بودند ویدئو | اصلاح احکام رتبه‌بندی ۱۰۰ هزار معلم بازنشسته پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان‌رضوی (٣٠ فروردین ١۴٠٣) | بارش باران در اوایل هفته آتی دو کارمند شرکت حفاظتی قتل مرد معتاد در مشهد را انکار کردند + عکس همه چیز درباره «چای»، اصیل‌ترین نوشیدنی ایرانی اعتبارات قطره‌چکانی، زخم‌های بخش درمانی مشهد را التیام نمی‌دهد | بودجه پروژه‌های بیمارستانی امسال فقط ۲۴۰ میلیارد تومان
سرخط خبرها

سرپرست وزارت کار! بازنشستگان تامین اجتماعی را از نگرانی و بلاتکلیفی نجات دهید (۱۰ مردادماه ۱۴۰۱)

  • کد خبر: ۱۱۹۵۸۶
  • ۱۰ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۹
  • ۱۱
سرپرست وزارت کار! بازنشستگان تامین اجتماعی را از نگرانی و بلاتکلیفی نجات دهید (۱۰ مردادماه ۱۴۰۱)
رئیس کانون بازنشستگان کارگری تهران گفت: امروز دوشنبه است و انتظار داریم همین امروز سرپرست وزارت کار به وعده‌ی خود عمل کند؛ با رسانه‌ها مصاحبه و نظر دولت را اعلام نمایند تا هزاران بازنشسته از نگرانی و بلاتکلیفی نجات یابند.

به گزارش شهرآرانیوز، بازنشستگان از پنج شنبه هفته قبل در انتظار اعلام رسمی نظر دولت هستند؛ قرار بود شنبه‌ی همین هفته سرپرست وزارت کار، رای دولت در مورد افزایش مستمری بازنشستگان را به جامعه ابلاغ کند، اما این اتفاق نیفتاد. علی دهقان کیا (رئیس کانون بازنشستگان کارگری تهران) در این رابطه می‌گوید: پنج شنبه آخرین جلسه کانون عالی و نمایندگان بازنشستگان با سرپرست وزارت کار و مدیرعامل تامین اجتماعی بود که قرار شد شنبه سرپرست وزارت کار به طور رسمی اعلام موضع کند؛ علاوه بر این قرار شد ما تا شنبه مصاحبه نکنیم و هیچ حرفی با رسانه‌ها نزنیم؛ در این چند روز ما پاسخ رسانه‌ها را ندادیم و منتظر عمل به وعده‌های آقایان بودیم، اما هیچ اتفاقی نیفتاد.

وی با بیان اینکه «نظر بازنشستگان اجرای قانون یعنی همان ۳۸ درصد به اضافه‌ی مبلغ ثابت برای سایر سطوح مستمری‌ست» می‌گوید: قرار بود شنبه مصاحبه کنند و بگویند احکام جدید را چه زمانی می‌زنند، اما نه شنبه و نه یکشنبه خبری نشد؛ ما در این مدت زیر بمباران تماس‌های بازنشستگان بودیم. بازنشستگان نگران و ناراضی هستند و مدام می‌پرسند چرا به وعده‌ها عمل نشد.

به گفته‌ی دهقان کیا، از نظر اخلاقی و شرعی، وعده دادن و عمل نکردن درست نیست؛ بنابراین عمل نکردن به وعده آنهم از جانب مسئولان و مقامات اصلاً پذیرفتنی نیست.

او ادامه می‌دهد: وقتی قول داده‌اند باید عمل کنند؛ ما براساس وعده‌های آقایان با مردم صحبت کردیم و قول شنبه را دادیم؛ شنبه همه‌ی بازنشستگان کشور گوش به زنگ بودند که خبر جدیدی بیاید؛ در هر صورت ما انتظار داشتیم باتوجه به اینکه رئیس جمهور برای سومین بار دستور رسیدگی به مسائل بازنشستگان داده، زودتر اعلام موضع کنند؛ رئیس جمهور تا امروز سه بار به موضوع واکنش نشان داده، اما هنوز موضوع بلاتکلیف است؛ بار اول پیرو تجمعات در شهرها، رئیس جمهور گفتند صدای بازنشستگان را شنیدم و به مخبر دستور دادند با کانون‌ها جلسه بگذارند؛ این جلسه برگزار و قرار شد موضوع حل شود که نشد؛ در ادامه مساله از طریق مجلس و هیات تطبیق قوانین بررسی شد؛ دوباره رئیس جمهور دستور پیگیری دادند.

دهقان کیا می‌افزاید: بار سوم بعد از نامه‌ی بیست و نهم تیرماه قالیباف که بر اجرای ماده ۹۶ اصرار داشتند، رئیس جمهور در جلسه کمیته اقتصادی دولت، تاکید کردند که هرچه سریع‌تر مشکل بازنشستگان حل شود که نهایتاً بعد از گذشت یک هفته، در آخرین روزِ مهلت قانونی دولت، سرپرست وزارت کار کانون عالی و نمایندگان بازنشستگان را برای یک نشست خواستند؛ در این جلسه صحبت کردیم و بحث طولانی شد؛ نهایتاً منجر شد به جلسه پنج شنبه؛ دوباره از ده صبح تا یک ربع به دو عصر نشست داشتیم و نتیجه این شد که وزیر شنبه مصاحبه کنند و ما همه تا شنبه سکوت کنیم و هیچ حرفی نزنیم.

او با بیان اینکه «شنبه و یکشنبه گذشت، اما خبری نشد» اضافه می‌کند: امروز دوشنبه است و انتظار داریم همین امروز سرپرست وزارت کار به وعده‌ی خود عمل کند؛ با رسانه‌ها مصاحبه و نظر دولت را اعلام نمایند تا هزاران بازنشسته از نگرانی و بلاتکلیفی نجات یابند؛ انتظار عمل به وعده و بدوقولی نکردن، اصلاً انتظار زیادی نیست!

منبع: ایلنا


اخبار ویژه بازنشسته‌ها در لینک زیر:

instagram.com/bazneshasteh.news

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۷
علی
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۰
0
1
سرپرست وزارت کاررفته گل بچینه،برای بارچهارم آیابنده وکیلم،بله
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۱
آقای رئیسی و معاون اولش توپ را انداختند در میدان سرپرست وزارت کار و ایشان بدون اجازه آنها نمی تواند آب بخورد و خودش هم که منتظر است که به عنوان نامزد آن وزارتخانه به مجلس معرفی شود. بهترین کار این است که مجلس ابتکار عمل را بدست خودش بگیرد و دخالت دولت را در امور سازمان تامین اجتماعی برای همیشگی پایان دهد.
نادر
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۰
0
0
این اقا انگارخیلی ازخود راضیه اضلا محل نمی گدارد حتی امروز خبرنگاری ازش سوال کرد راجع به افزایش حقوق جواب سوال خبرنگاررانداد
سعید
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۰
0
0
انتظار بازنشستگان اجرای قانون است ودولت در حال فریب بازنشستگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۰
0
0
دولت بی لیاقت استعفاء استعفاء
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۰
0
0
سرپرست محترم رفاه به خاطر خدا افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی را تایید کنید
بازنشسته
Iran (Islamic Republic of)
۰۱:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۱
0
0
بابا کی و چه کسی حرف رییس جمهور را میخواند دلتان را به حرف شش کلاسه که خود رای هم نیست خوش نکنید. مسولین تقریبا محترم خواهشا به مردم, خصوصا بازنشسته ها را سر کار نگذارید. ممنونم از تک تک شماها.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۱
0
0
وی اختیاری از خود ندارد همچون دیگران!؟
سعید
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۱
0
0
آقای سرپرست وزارت کار در عمل به قانون و دادن حق به محقین و کار خیر حاجت هیچ استخاره نیست . به فرموده امام معصوم امور مردم به دست شما یک توفیق از جانب خداست پس این توفیق را از خود سلب نکنید رضایت خدا بالاتر از همه است
بازنشسته
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۱
0
0
این یارو که درخوابه... یکی بیدارش کنه.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۱
0
0
تا کی میخواهید پاسکاری کنید دولت به ظاهر انقلابی و قانون گریز
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->