شیرخوارگاه های مشهد خالی شد هشدار وزارت رفاه درباره پیامک‌های جعلی دریافت کالابرگ الکترونیکی دختر نوجوان مرگ مغزی در مشهد به سه بیمار زندگی دوباره بخشید (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) جایگزینی گوشت گاو با ماهی می‌تواند از مرگ زودهنگام جلوگیری کند گزارشی از شکل گیری و عملکرد کانون «شهیدالقدس» در  مشهد با محوریت فلسطین اهدای عضو پس از آمبولی ریه و ایست کامل قلبی برای نخستین بار در ایران عادی‌انگاری در موضوع حجاب فضا را برای ارتکاب جرائم بازتر می‌کند وزیر بهداشت: سکو‌های اینترنتی فقط تحویل دارو درب منزل است دائمی شدن قرارداد شاغلین دارای کار مستمر بالای پنج سال در لایحه پیشنهادی دولت | نمایندگان کارگران مخالف واگذاری تعیین مزد به مجلس هستند قاتلی که  با ۱۰میلیارد تومان رضایت گرفته بود، دستگیر شد در اکثر خانواده‌های ایرانی یک مورد ابتلا به سرطان دیده می‌شود | ابتلای مردان به کدام سرطان بیشتر شده است؟ بیمارستان صحرایی در شهرک دانش و سلامت مشهد بازگشایی و آماده خدمت رسانی شد ایرانی‌ها سوءتغذیه ندارند، اما ۵۰ درصد حقوق‌شان را خوراکی می‌خرند | چرا لبنیات در شاخص کاهش مصرف محاسبه نمی‌شود؟ چگونه ورزش کردن باعث طولانی شدن عمر می‌شود؟ این آجیل، دیابت را کنترل، کم‌خونی را درمان و سیستم ایمنی را تقویت می‌کند ضرر‌های حمام طولانی | زمان استاندارد زیر دوش ماندن چقدر است؟ تداوم بارش باران در برخی استان‌ها تا اوایل هفته آینده (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) آبلیموی تقلبی را چگونه تشخیص دهیم؟ | باور‌های اشتباه مردم درباره آبلیمو‌های سنتی
سرخط خبرها

درباره پارک دوبل که تأثیرگذارترین تخلف از مجموع تخلف‌های ساکن است

  • کد خبر: ۱۲۱۲۴۰
  • ۲۴ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۹
درباره پارک دوبل که تأثیرگذارترین تخلف از مجموع تخلف‌های ساکن است
سرهنگ علیرضا رحیمی، رئیس اداره آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور خراسان رضوی، درباره عواقب پارک دوبل که مانند یک غده سرطانی معابر شهر را می‌گیرد نکته‌هایی بیان می‌کند که با هم می‌خوانیم.

ملیحه ابراهیمی یزدی | شهرآرانیوز - انگار صدای بوق ممتد خودرو‌های پشت سر را نمی‌شنود. بی‌توجه به نوربالا و سر‌وصدای دیگر رانندگان، دستش به دستگیره در و چشمش به آینه بغل خودرو‌اش است مبادا برخوردی با در خودرو انجام شود. خودرو را در فاصله چند متری از دوربرگردان خیابان استقلال پارک می‌کند و به سمت باجه عابر بانک می‌رود بی‌آنکه متوجه شود چه ترافیکی به وجود آورده است. نمونه این رانندگان را که به راحتی قانون را زیر پا می‌گذارند و حقوق دیگر شهروندان را نادیده می‌گیرند می‌توان در ساعت‌هایی که ترافیک به اوج خود می‌رسد بیشتر مشاهده کرد. در ادامه سرهنگ علیرضا رحیمی، رئیس اداره آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور خراسان رضوی، درباره عواقب پارک دوبل که مانند یک غده سرطانی معابر شهر را می‌گیرد نکته‌هایی بیان می‌کند که با هم می‌خوانیم.

پارک دوبل در معابر باعث افزایش ۳۵ درصدی زمان سفر می‌شود.

پارک دوبل در معابر باعث افزایش ۳۷ درصدی مصرف سوخت می‌شود.

۱۰۸ میلیارد تومان: میزان صرفه‌جویی وقت و مصرف سوخت به صورت سالانه در شهر مشهد

نکته: پارک دوبل برای تمام کسانی که پشت فرمان می‌نشینند تخلفی است که باعث آزار و اذیت و تلف شدن وقتشان می‌شود. فرقی نمی‌کند شهروند باشی یا زائر، رعایت نکردن قوانین راهنمایی‌ورانندگی ایجاد دین و ضایع شدن حق‌الناس محسوب می‌شود که جبران آن کار بسیار سخت و در عمل ناممکن است.

عواقب پارک دوبل

توقف غیرمجاز و پارک دوبل سبب سدمعبر یا اختلال در عبورومرور می‌شود و از تخلفات پرشمار رانندگی در نقاط مرکزی شهرهاست. از آسیب‌های این تخلف می‌توان به این موارد اشاره کرد:

کندی عبورومرور خودر
ایجاد گره‌های ترافیکی و معطلی شهروندان
بازی با روح و روان دیگر کاربران ترافیکی
ایجاد راه‌بندان و سد معبر
نقض حقوق شهروندی
کافی نبودن مبلغ اعمال قانون
کمبود پارکینگ در برخی نقاط شهر
زیرساخت‌های نامناسب از جمله معابر و خیابان‌های غیراستاندارد
تجمع امکانات و خدمات آموزشی، رفاهی، درمانی و تجاری که به هسته مرکزی شهر‌ها محدود شده است.
احتمال افزایش تصادف‌ها
هدررفت سوخت و زمان دیگر افراد در ترافیک

نکته: کافی است با برنامه سفر کنیم. خیلی وقت‌ها جای پارک موجود است، ولی شهروندان به علت تمایل نداشتن به پیاده‌رو ی، در نزدیکترین مکان ممکن دوبله پارک می‌کنند.

باید فکری به حال این معضل کرد

کارشناسان ترافیکی بر این باورند با عملی شدن برخی راهکار‌ها می‌توان شاهد کاهش معضل پارک دوبل در معابر شهر شد.

فرهنگ‌سازی و آموزش کامل و دقیق قوانین راهنمایی‌ورانندگی به مردم
احداث پارکینگ و اختصاص فضای مناسب و کافی برای پارک خودرو‌ها به‌ویژه در مناطق پرتردد شهر
تشویق مردم به استفاده از پارکینگ و فضا‌های ویژه پارک خودرو با ایجاد مشوق‌های مختلف مثل اختصاص چند ساعت زمان پارک رایگان ماهانه برای استفاده از پارکینگ‌های شهر.
وضع قوانین بازدارنده و سخت‌گیرانه برای پیشگیری از پارک دوبل از سوی مراجع ذی‌صلاح
افزایش نظارت‌ها و برخورد قاطع و غیرمقطعی پلیس با تخلفات رانندگی با استفاده از تجهیزات الکترونیک و هوشمند مثل دوربین‌های نظارتی، خودرو‌های مکانیزه ثبت تخلف و ...
تشویق مردم به استفاده از دوچرخه و وسایل حمل و نقل عمومی برای تردد در شهر
پیش‌بینی و طراحی مدل‌های ترافیکی مطابق با کاربری‌های شهری
استفاده بیشتر از حمل‌ونقل عمومی، ریلی و اینترنتی
ارتقای نظارت هوشمند در راستای برخورد با متخلفان رانندگی

۵%
سهم تخلف‌های ساکن از کل جدول اخذ جرایم راهنمایی‌ورانندگی

۶۹۵۷۰۰ مورد
توقف دوبله در مشهد سال گذشته

۵۲۵۰۰ تومان
جریمه توقف دوبله در محل ایستادن ممنوع برابر کد ۲۰۲۹ جدول جریمه‌های تخلف‌های رانندگی

ماده ۱۶۳
برابر ماده ۱۶۳ آیین نامه راهنمایی و رانندگی ایستادن یا توقف وسایل نقلیه کنار وسیله نقلیه‌ای که متوقف است ممنوع است

۲۰%
سهم تخلف‌های ساکن از مجموع تخلف‌های رانندگی در شهر مشهد

تخلف‌های ساکن شامل توقف در حریم تابلو‌های توقف مطلقاً ممنوع، ایستادن ممنوع، توقف در ابتدا و انتهای پیچ‌ها، روی پل‌ها.

حریم تقاطع‌ها، توقف در ایستگاه‌های وسایل نقلیه عمومی (اتوبوس و تاکسی)، توقف دوبله، توقف در ایستگاه‌های ویژه بارگیری و تخلیه بارمی‌شود.

۲۱۰۰۰۰ مورد
توقف دوبله در ۴ ماهه ابتدای امسال در مشهد

بیشترین تخلف پارک دوبل در معابر شریانی درجه یک اتفاق می‌افتد، مانند خیابان‌های احمدآباد، استقلال، قرنی، عبادی و خرمشهر که مراکز تجاری و درمانی هستند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->