تولیت آستان قدس رضوی در دیدار شهرداران کلان‌شهر‌ها و مراکز استان‌های کشور: جشن‌های دهه کرامت باید مردمی برگزار شود آیت الله مکارم شیرازی: هزینه سفر حج بسیار سنگین است راهپیمایی مردمی حمایت از عملیات «وعده صادق» در مشهد برگزار خواهد شد ویژگی‌های رابطه ولایی با امام عصر چرا در اسلام حجاب واجب است؟ پاسخ به یک گلایه شهروندی پس از  یکسان‌سازی گلزار شهدای بهشت رضا(ع) مسلمان آمریکایی مجموعه‌ای نفیس از تمبر را به موزه حرم‌مطهر‌رضوی اهدا کرد + عکس آیت الله علم الهدی: منتخبان مجلس دوازدهم باید مکلف به پاسخگویی باشند | ضرورت نظارت سختگیرانه بر ثروت‌های ملی در استان گشتی در بخش اشیاء نفیس اهداشده توسط رهبر معظم انقلاب در موزه حرم مطهر رضوی نبینی باغبان، چون گل بکارد... اجتماع بزرگ مردمی «وعده صادق» در حرم مطهر رضوی برگزار شد | نوای "حیدر حیدر" و "الله اکبر" زائران طنین انداز شد (۲۸ فروردین ۱۴۰۳) + فیلم آیت الله علم الهدی: باید با زبان زور با دنیای مستکبر و زورگو رفتار کرد | باور به پوشالی بودن هیمنه آمریکا در مردم نهادینه شده است آرامشی که یادگار جنگ است معجزه نماز اول وقت چگونه می‌توان به توکل پایبند ماند؟ مراسم تشییع پدر شهیدان «دهنوی» در مشهد برگزار شد + فیلم اجتماع مردمی وعده صادق در حرم مطهر رضوی برگزار می‌شود
سرخط خبرها

بازگشایی رواق دارالولایه حرم مطهر رضوی

  • کد خبر: ۱۲۲۵۶۴
  • ۰۲ شهريور ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۸
بازگشایی رواق دارالولایه حرم مطهر رضوی
با تکمیل طرح عمرانی رواق دارالولایه حرم مطهر رضوی، که با هدف تسهیل حضور زائران صورت گرفت، این رواق به روی زائران بازگشایی شد.

به گزارش شهرآرانیوز، معاون طرح و برنامه سازمان فنی و نگهداری حرم مطهر رضوی گفت: رواق دارالولایه حرم مطهر حضرت‌رضا (ع)، در قسمت غربی روضه منوره، حد فاصل صحن انقلاب اسلامی و صحن جمهوری اسلامی قرار دارد که ساخت آن از ۱۳۶۵ آغاز و در سال ۱۳۶۸ به پایان رسیده است. با توجه به گذشت بیش از سه دهه از ساخت این رواق، اجرای طرح‌هایی در آن برای تسهیل تشرف زائران ضروری بود. با همین اهداف، سازمان فنی و نگهداری حرم مطهر رضوی از اسفند ماه سال گذشته اقداماتی را در این خصوص آغاز کرد و طرح‌های تعریف شده برای این رواق، تکمیل شد و به بهره‌برداری رسید.

محمود غفاریان عصادست درباره جزئیات این طرح‌ها گفت: یکی از برنامه‌هایی که به منظور سهولت دسترسی زائران به این رواق اجرایی شد، احداث پله‌های جدید، پله برقی، و رمپ در رواق دارالولایه بود.

وی افزود: پلکان قبلی این رواق که داری شکست و تغییر مسیر بود، جمع آوری و پلکان‌های جدید نصب شد و همچنین جهت تسهیل رفت و آمد زائران به رواق دارالولایه، دو پله برقی در طرفین پله سنگی اجرا شد.

غفاریان ادامه داد: از دیگر اقداماتی که در این پروژه و برای دسترسی راحت‌تر به رواق دارالحجه (عج) و رواق حضرت معصومه (س) انجام گرفت، تعبیه آسانسور ۱۸ نفره در بست شیخ طوسی جنب کفشداری ۱۷ بود که برای جابه جایی زائران سالخورده و همچنین بیماران، بسیار کارآمد و مفید خواهد بود.

وی به یکی دیگر از بخش‌های این طرح اشاره و اظهار کرد: دو وضوخانه و آب‌خوری ویژه خواهران و برادران در زیر پله‌های این رواق ایجاد شده است تا دسترسی زائران به آب آشامیدنی و همچنین امکان تجدید وضو تسهیل شود.

غفاریان درباره مدت زمان اجرای این طرح نیز گفت: این طرح از ابتدای اسفند، به صورت ۲۴ ساعته و در سه شیفت کاری آغاز شد و به بهره برداری رسید تا در آستانه میزبانی آستان قدس رضوی از خیل گسترده زائران و عزاداران این ایام، عملیات عمرانی پروژه رواق دارالولایه نیز به اتمام رسیده باشد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->