آیت الله مکارم شیرازی: هزینه سفر حج بسیار سنگین است راهپیمایی مردمی حمایت از عملیات «وعده صادق» در مشهد برگزار خواهد شد ویژگی‌های رابطه ولایی با امام عصر چرا در اسلام حجاب واجب است؟ پاسخ به یک گلایه شهروندی پس از  یکسان‌سازی گلزار شهدای بهشت رضا(ع) مسلمان آمریکایی مجموعه‌ای نفیس از تمبر را به موزه حرم‌مطهر‌رضوی اهدا کرد + عکس آیت الله علم الهدی: منتخبان مجلس دوازدهم باید مکلف به پاسخگویی باشند | ضرورت نظارت سختگیرانه بر ثروت‌های ملی در استان گشتی در بخش اشیاء نفیس اهداشده توسط رهبر معظم انقلاب در موزه حرم مطهر رضوی نبینی باغبان، چون گل بکارد... اجتماع بزرگ مردمی «وعده صادق» در حرم مطهر رضوی برگزار شد | نوای "حیدر حیدر" و "الله اکبر" زائران طنین انداز شد (۲۸ فروردین ۱۴۰۳) + فیلم آیت الله علم الهدی: باید با زبان زور با دنیای مستکبر و زورگو رفتار کرد | باور به پوشالی بودن هیمنه آمریکا در مردم نهادینه شده است آرامشی که یادگار جنگ است معجزه نماز اول وقت چگونه می‌توان به توکل پایبند ماند؟ مراسم تشییع پدر شهیدان «دهنوی» در مشهد برگزار شد + فیلم اجتماع مردمی وعده صادق در حرم مطهر رضوی برگزار می‌شود اعلام فراخوان پذیرش امریه سربازی آستان قدس رضوی پدر شهیدان «دهنوی» درگذشت + زمان مراسم تشییع
سرخط خبرها

تولیت آستان قدس رضوی: کمک به رفع مشکلات عراق از موضع انسانی، دینی و شیعی است

  • کد خبر: ۱۲۲۰۴۰
  • ۲۹ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۳:۴۹
تولیت آستان قدس رضوی: کمک به رفع مشکلات عراق از موضع انسانی، دینی و شیعی است
تولیت آستان قدس رضوی گفت: وظیفه خود می‌دانیم در صورت نیاز به عراق برای رفع مشکلاتش کمک کنیم، و این امر نه از موضع برتری‌طلبی و سلطه‌جویی، بلکه از موضع انسانی، اسلامی، دینی و شیعی است.

به گزارش شهرآرانیوز، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین احمد مروی امروز شنبه در دیدار نصیف جاسم الخطابی استاندار کربلا و هیئت همراه که با حضور استاندار خراسان رضوی در حرم مطهر امام رضا(ع) انجام شد، با اشاره به اشتراکات و نقاط مشترک فراوان فرهنگی و تاریخی دو ملت ایران و عراق، بر لزوم گسترش و تعمیق روابط دو کشور در عرصه‌های مختلف تأکید و این امر را موجب تحکیم امنیت و ثبات بیش‌ازپیش منطقه دانست.

وی ابراز کرد: استکبار و دشمنان دو ملت ایران و عراق خواهانِ برقراری رابطه دوستانه میان این دو کشور نبوده و درصدد ایجاد اختلاف بین این دو ملت هستند، زیرا منافع استکباری و استعماری خود را در ایجاد شکاف در روابط و تفرقه میان این دو کشور بزرگ و قدرتمند جهان تشیع می‌بینند.

وی دشمنان ایران و عراق را مشترک دانست و افزود: به منظور مقابله با توطئه‌ها و دسیسه‌های تفرقه افکنانه دشمنان باید بر عمق‌بخشی، استمرار و تحکیم الفت، مودت و برادری میان این دو کشور بزرگ تلاش کنیم.

وی عتبات عالیات عراق و ایران را منشأ همدلی، الفت و دوستی این ملت دانست و اظهار کرد: روابط میان دو کشور ایران و عراق رابطه‌ای صرفاً بر پایه ارتباطات مهندسی، عمرانی و منافع اقتصادی نیست، بلکه رابطه‌ای مبتنی بر اعتقادات مذهبی، معنوی و دینی است.

آقای مروی گفت: ما امنیت، رفاه، آبادانی و عظمت عراق را امنیت، رفاه، آبادانی و عظمت ایران می‌دانیم و وظیفه خود می‌دانیم در صورت نیاز به این کشور برای رفع مشکلات کمک کنیم، و این امر نه از موضع برتری‌طلبی و سلطه‌جویی که خوی آمریکا و کشورهای استعمارگر بوده، بلکه از موضع انسانی، اسلامی، دینی و شیعی است.

وی افزود: هنگامی‌که داعش به عراق حمله و بخش‌هایی از این کشور را اشغال کرد، تلقی ما در ایران این بود که گویی بخش‌هایی از خاک ایران اشغال شده است، و این موضوع تنها یک احساس درونی نبود بلکه مسئولان، نظامیان و در رأس آن‌ها شهید سردار سلیمانی همانند یک سرباز خود را در خدمت امنیت و استقلال عراق قرار دادند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به حضور میلیون زائران حسینی در راهپیمایی عظیم اربعین و قرارگیری این راهپیمایی در فصول گرم سال، پیشنهاد درختکاری مسیر نجف تا کربلا برای تسهیل زیارت زائران اربعین را داد و گفت: در فصول گرم سال، تابش شدید خورشید سختی‌هایی را برای زائران به دنبال دارد؛ لذا درختکاری مسیر نجف تا کربلا می‌‌تواند موجب تسهیل شرایط تشرف زائران به راهپیمایی اربعین شود.

نصیف جاسم الخطابی استاندار کربلا نیز در این دیدار با اشاره به دستآوردهای سفر خود به ایران و تنظیم پیش نویس تفاهمنامه‌هایی برای همکاری دو شهر مشهد و کربلا، اظهار کرد: شرایط برای گسترش همکاری‌های مشترک میان دو شهر مشهد و کربلا فراهم است و امیدواریم با تدابیر اندیشیده شده بتوانیم بیش از پیش در مسیر توسعه این دو شهر گام برداریم.

منبع: شفقنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->