آغاز تزریق ۲ واکسن جدید کودکان در جنوب کشور تا نیمه اردیبهشت ۱۴۰۳ جزئیات جدید از افزایش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی تحویل ۳۰۱ فضای آموزشی جدید در خراسان رضوی طی یک سال گذشته تربت‌جام و تایباد دارای بیشترین افراد فاقد مدارک هویتی در خراسان‌رضوی هستند خوش بینی حال جامعه را خوش می‌کند اعمال‌قانون ۱۴۲۰ دستگاه خودروی حادثه‌ساز در مشهد | ۱۴ دستگاه خودروی متخلف توقیف شدند (یکم اردیبهشت ۱۴۰۳) برای دکتر محمدتقی صراف شیرازی، چشم امید مادران مشهدی درباره چگونگی آموزش سواد مالی به فرزندان و لزوم آن ترافیک سنگین در بزرگراه‌ها و هسته مرکزی شهر مشهد | فوت راکب موتور سیکلت در تصادف با کامیونت (یکم اردیبهشت ۱۴۰۳) پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان رضوی (شنبه یکم اردیبهشت ١۴٠٣) | افزایش ابرناکی و وزش باد شدید طرح دغدغه‌های شهروندان با فرماندار مشهد برای تهیه مسکن ملی حریق در یک مهمان‌پذیر اطراف حرم رضوی اطفا شد (یکم اردیبهشت ۱۴۰۳) قرعه‌کشی زمین برای خانه‌دار‌شدن ۵۰۰ خانواده روستایی در شهرستان مشهد سرطان روده بزرگ به لحاظ تعداد مبتلا در جایگاه سوم قرار دارد زیرمیزی در کار حقوقی جزئیاتی تازه از کشف نیم‌تن مواد مخدر در تایباد بیمارستان‌های کودک در مشهد خدمات درمانی رایگان به کودکان زیر ۷ سال ارائه می‌دهند
سرخط خبرها

نحوه صدور «برگه گذر موقت» برای زائران اربعین اعلام شد

  • کد خبر: ۱۲۲۵۸۰
  • ۰۲ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۵
  • ۱۹
نحوه صدور «برگه گذر موقت» برای زائران اربعین اعلام شد
سخنگوی فراجا با بیان اینکه قرار شد برگ گذر ویژه اربعین صادر شود که فقط برای یکبار است، گفت: همچنین زائران اربعین که گذرنامه آنها اعتبار ندارد، می‌توانند به اداره گذرنامه استان‌ها مراجعه کرده و مهر اعتبار ۶ ماهه سفر بر گذرنامه‌شان به صورت رایگان بزنند

به گزارش شهرآرانیوز، سردار مهدی حاجیان؛ سخنگوی فراجا امروز در برنامه «در مسیر حسین» با اشاره به فرآیند تمدید ۶ ماهه گذرنامه اظهار کرد: راهپیمایی عظیم اربعین فرصت بزرگی است تا همه شیعیان جهان با اشتیاق بدان وارد شوند و همه دستگاه‌های حاکمیتی از جمله پلیس وظیفه دارند حضور مردم در آن را تسهیل کنند. پلیس، با توجه به ماموریتی که دارد، چند وظیفه را دنبال می‌کند که یکی از این وظیفه‌ها صدور و کنترل گذرنامه‌هاست.

وی ادامه داد: همانطور که می‌دانید درخواست‌های زیادی برای گذرنامه شده بود و تراکم صدور گذرنامه را داریم و از سویی دیگر، مردم برای تمدید گذرنامه‌های خود باید هزینه می‌کردند.

حاجیان تصریح کرد: بنابراین پلیس به همتایان عراقی خود پیشنهاد داد گذرنامه‌هایی که تاریخ‌شان منقضی شده است، این امکان را داشته باشند که با دریافت مهر ۶ ماهه تمدید، یکبار خروج از مرز به مقصد عراق بتوانند در این مراسم معنوی شرکت کنند. بر همین اساس، کسانی که تاریخ گذرنامه‌شان منقضی شده یا تاریخ اعتبار آن کمتر از یک ماه است، از روز شنبه می‌توانند به اداره گذرنامه مراکز استان یا شهرستان‌هایی که این اداره در آن فعال است، مراجعه کرده و همکاران ما یک مهر تمدید ۶ ماهه بر گذرنامه‌شان می‌زنند تا بتوانند یکبار خروج آنهم به مقصد عراق داشته باشند. این تمدید هیچ هزینه‌ای نخواهد داشت.

او با اشاره به فرآیند صدور «برگ گذر موقت» ویژه اربعین گفت: برای اینکه بتوانیم فاصله صدور گذرنامه را کمتر کنیم و هزینه کمتری به زائران عزیز تحمیل شود، طی توافقی با طرف عراقی، قرار شد برگ گذر ویژه اربعین صادر شود. این برگ گذر موقت فقط برای یکبار است، اما فرآیند صدورش متفاوت است یعنی شهروندان عزیز باید به پلیس + ۱۰ مراجعه کرده یا درخواست صدور گذرنامه بدهند و هزینه آن را بپردازند و یا اینکه درخواست صدور «برگ گذر موقت» می‌کنند که تنها هزینه صدور آن هزینه پست است. فرآیند صدور آن برای ما، ۲۴ ساعت طول می‌کشد، اما تا زمانی که از طریق پست به دست درخواست‌کننده برسد، بین ۴۸ تا ۷۲ ساعت زمان می‌برد.

سردار حاجیان تاکید کرد: از روز اول صفر دوشنبه ۷ شهریور، آمادگی پذیرش درخواست‌های مردم برای صدور برگ گذر موقت را داریم، اما تلاش می‌کنیم که این زمان زودتر شود و از روز شنبه کار را آغاز کنیم. در همین‌جا باید بگویم که قبلا صدور گذرنامه اصلی ۳ روز طول می‌کشید، اما در هفته‌های اخیر با توجه به حجم درخواست‌ها، بین یک هفته تا ۱۰ روز طول می‌کشد که گذرنامه به دست درخواست‌کنندگان برسد. بار دیگر تاکید می‌کنم که تمدید گذرنامه‌های منقضی شده و یا آن‌هایی که کمتر از یک ماه اعتبار دارند، فقط در شعبات و ادارت گذرنامه انجام می‌شود و هیچ تمدیدی در مرز نداریم.

سخنگوی فراجا در پاسخ به سؤالی درباره چگونگی حضور دانشجویان، سربازان و مشمولان غایب در راهپیمایی اربعین گفت: دانشجویان و طلاب عزیز می‌توانند از طریق مدرسه یا دانشگاه خود در سایت نظام وظیفه ثبت‌نام کرده و به آنان مجوز داده می‌شود که بدون توثیق وثیقه از مرز خارج شوند، اما مشمولان غایب اجازه خروج ندارند. این موضوع، قانون است. سربازان نیز می‌توانند از طریق حفاظت اطلاعات پادگان‌های خود درخواست خروج از کشور بدهند و با درخواست‌شان موافقت خواهد شد.

او در پاسخ به سؤال دیگری درباره حضور حجم زیادی از زائران در پایانه‌های مرزی گفت: فراجا موکب شهدای ناجا را در مرز مهران راه‌اندازی کرده و بیش از ۲۵۰ گیت را قرار داده است تا زائری لب مرز معطل نماند. از نظر زیرساختی هیچ مشکلی در مرز نداریم و به همتای عراقی خود نیز کمک کردیم تا این فرآیند تسهیل شود.

سردار حاجیان با اشاره به فعالیت پارکینگ‌های مرزی گفت: لازم است اشاره کنم که پارکینگ‌داران مرزی را موظف کردیم که حتما مشخصات اتومبیل‌ها را ثبت کنند. این پارکینگ‌ها لاین‌بندی شده و از نظر پایش، مانیتور شده است. علاوه براین، پارکینگ‌داران موظف شده‌اند که به بهترین وجه از اتومبیل‌های مردم مراقبت کنند.

وی درباره اقدامات پلیس برای کنترل ترافیک در مرز گفت: یکی از اقدامات پلیس برای کنترل ترافیک در مرزها، کنترل ناوگان مسافربری عمومی است که از طریق سامانه سپهتن بر رفتار رانندگان نظارت خواهد داشت همچنین در مسیر‌های رفت و برگشت، استراحتگاه‌هایی مشخص شده است که رانندگان بتوانند استراحت کنند. نقاط حادثه‌خیز شناسایی و ابلاغ شده و امروز هم رئیس پلیس راهور جلسه‌ای با راهداری برگزار کرد.

سخنگوی فراجا از حضور پلیس زن برای نخستین بار در مرز خبر داد و گفت: پلیس زن در مرز حضور دارد و آماده ارائه خدمات به بانوان هستند؛ این کار جدیدی است که امسال انجام شده و حدود هزار نفر از بانوان پلیس در مرز حضور دارند.

او درباره اقدامات بخش‌های دیگر پلیس گفت: سامانه ۱۱۰ ما در مرز ظرفیت خود را از نظر مخابراتی بالا برده و مردم می‌توانند موارد مشکوک را اطلاع‌رسانی کنند. هم‌چنین تعدادی از واحد‌های گشتی ما در مرز فعال بوده و در خدمت مردم هستند. پلیس‌های تخصصی ما از جمله پلیس آگاهی در منطقه فعال است و پلیس راهور نیز  در سراسر جاده‌های کشور آماده‌باش است و به مردم خدمات ارائه می‌دهند.

منبع: تسینم

بیشتر بخوانید:زائران اربعین ۱۰۰ دلار ارز توافقی می‌گیرند + جزئیات و معرفی بانک‌های عامل

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱۹
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۲
0
1
ببخشید کسی که پایان خدمت نداره وسنش ۴۳ هست می‌تواند اربعین به زیارت کربلا بره
محسن
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۶
بله فکر می کنم میشه، اقدام کنید تشریف ببرید مارم دعا کنید.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۲
0
1
ببخشید کسی که پایان خدمت نداره وسنش ۴۳ هست می‌تواند اربعین به زیارت کربلا بره
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۴
0
0
لطفا شرط واکسن را هم بردارید
محمدعلی مهدوی میقان
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۷
1
0
برای زائرین بسیار عالی شد
امین عموزاده
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۷
0
1
سلام من روز پنجشنبه اقدام به تعویض پاسپورت کردم برا رفتن به کربلا ولی زمان زیادی می‌بره.
لذا برای صدور برگ موقت چیکار باید بکنم.لطفا راهنمایی کنین.
الی
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۹
0
1
سلام ماهایی که ۳۰ مرداد برای گذرنامه ثبت نام کردیم باید منتظر باشیم تا گذرنامه با پست بیاد یا باید طبق پیامکی که از شرکت پژوهش و توسعه ناجی برامون اومده نوشته(برای دریافت برگه تردد عدد ۱ و در غیر اینطورت عدد ۲ و اصل گذرنامه بعد اربعین ارسال میشه) میشه بگین ما الان باید منتظر گذرنامه باشیم یا برای گرفتن برگه تردد اقدام کنیم.
ممنون میشم کمکمون کنید
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۲
30شهریورفکرکنم برسه البته اگه پست بیاردش
فریبا یوسفی
Iran (Islamic Republic of)
۰۶:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۰
0
0
سلام 5روزه درخواست برگ موقت دادیم هنوز نیومده چیکارکنیم برا فردا بلیط گرفتیم چجوری پیگیری کنیم
الی
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۰
0
0
سلام ماهایی که ۳۰ مرداد برای گذرنامه ثبت نام کردیم باید منتظر باشیم تا گذرنامه با پست بیاد یا باید طبق پیامکی که از شرکت پژوهش و توسعه ناجی برامون اومده نوشته(برای دریافت برگه تردد عدد ۱ و در غیر اینطورت عدد ۲ و اصل گذرنامه بعد اربعین ارسال میشه) میشه بگین ما الان باید منتظر گذرنامه و برگه تردد که ۶ شهریور اومده و ۱ رو ارسال کردیم باشیم. ۵ روز پیامک رو ارسال کردیم هنوز برگه ترددمون تحویل پستچی داده نشده و میگن در حال بررسی هست
ممنون میشم کمکمون کنید
خانم وهاب
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۰
0
0
ما رفتیم برای گذرنامه اقدام کردیم با اینکه چهارماه اعتبار داشت ...اما الان گدرنامه جدید برامون فک نکنم حالا ها بیاد باز اعلام کردن با یک ماه گدرنامه ک اعتبار داشته باشه میشه رفت...با همون گذرنامه ک پانچ کردن ک جدید صادر کنن میشه رفت؟
رامین احمدی
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۰
0
0
سلام خسته نباشید من 18 سالمه و گذرنامه دارم وقت ندارد و سرباز هستم میشه ثبت نام کنم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۱
0
0
سلام برای من پنج روز پیش پیامک تردد موقت اوند عدد یک را فرسادم هنوز به دستم نرسیده چکارباید بکنم ،ممنون میشم راهنماییم کنید
بنده خدا
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۱
0
0
والا من 19روزه ثبت‌نام کردم
عدد 1هم پیامک کردم
نه اصل گذرنامه م اومده نه برگه گذر موقت
جلیل
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۱
0
0
سلام. قسمت گذرنامش میزنه خطا در سرور، چکار کنم
عبدی .
Iran (Islamic Republic of)
۰۵:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۳
0
0
با سلام بنده 29 مرداد برای گذر نامه اقدام کردم دوهفته به اداره پست مراجعه میکنم میگن نیومده .بارکد برام زدن ولی نه گذر نامه نه برگ تردد که چهار روزه 1ارسال کردم نیومده .لطفاً تکلیف مارو مشخص کنید .یه عده از خانواده منتظر ما موندن تورو خدا پیگیری کنید .نقطه صفر مرزی .میرجاوه.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۳
0
0
سلام وقتتون بخیر من 2روز پیش برام پیامک برگه تردد آمده 3شنبه هم باید حرکت کنیم چند روز طول میکشه برگه ام بیاد
Ss
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۴
0
0
۴هفته‌پیش ۴نفر رفتیم برای گذرنامه یک هفته پیش پیامک برگه تردد اومد و گزینه یک رو فرستادیم تازه امروز برای ۲نفرمون پست اورد...برید پلیس به علاوه۱۰ کد ملی رو بدین ببینید واستون بارکد خورده که ارسال شده باشه یا خیر من دیروز رفتم گفتن فقط واسه دو نفرتون ارسال شده دو نفر دیگتون هنووووووز بارکد نخورده و ارسال نشده
علی
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۴
0
0
میگن ۴۸ ساعته کدام ۴۸ ساعته من خودم به دلیل نیامدن گذرنامه موقت نتونستم دیگه برم تمام هم سفر هام رفتن امام حسین خودش....
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->