تصویب طرح پهنه‌بندی حریم شهر مشهد برای اولین بار در شورای عالی شهرسازی و معماری کشور انجام بیش از ۴ کیلومتر حفاری تونل خط‌۴ قطارشهری مشهد بهره‌برداری از کندروی بزرگراه پیامبراعظم(ص) و بوستان خطی بزرگراه امام‌علی‌(ع) مشهد در تابستان ۱۴۰۳ شهروند خبرنگار | درخواست جمع‌آوری نخاله‌های ساختمانی در یکی از کوچه های بلوار امیریه‌ مشهد + پاسخ گذری بر تاریخ کوچه وحدت ۲۵ که روزگاری چسبیده به برج و باروی مشهد بود گلایه ساکنان بهمن‌۱۹/۴ مشهد از معضل رهاشدگی اراضی بزرگ‌مقیاس این محدوده برش ۸۲۴ اسکلت ساخت‌وساز غیرمجاز در سال ۱۴۰۲ ورود ۴۱۰ اتوبوس‌جدیدبه مشهد تا پایان سال حریم امن مشهد برای سرمایه‌گذاران با تأیید طرح پهنه‌بندی حریم شهر نجات بانوی مبتلا به سکته مغزی فریمانی از طریق اورژانس هوایی هوای چهار منطقه کلانشهر مشهد در شرایط سالم قرار گرفت (۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) تایید بیمه تامین اجتماعی ۱۰۹ هنرمند صنایع دستی در مشهد اعمال قانون هزار و ۶۴۸ دستگاه خودرو حادثه‌ساز در مشهد | ۸۲ نفر درتصادفات رانندگی طی ۲۴ ساعت گذشته مصدوم شدند (۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) ترافیک پر حجم در بزرگراه آزادی و طول بلوار ملک آباد تا فلسطین در مشهد (۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) ویدئو| نشست خبری سخنگوی شورای اسلامی شهر مشهدمقدس با اصحاب رسانه (۸ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳) شهردار مشهد: به‌زودی، مسیر «ره‌باغ رضوان» در محدوده حرم مطهر رضوی بازگشایی می‌شود ۱۰۶۵ درصد رشد اعتبارات عمرانی منطقه‌۲ شهرداری مشهد از ابتدای فعالیت شورای ششم گزارشی از فراز‌و‌فرود‌های الیت که هنوز بعد از ۱۳‌سال، دل‌خوری برخی راننده‌ها را به دنبال دارد اعمال قانون هزار و ۸۰۶ دستگاه خودرو حادثه ساز در مشهد | ۸۱ دستگاه خودرو متخلف توقیف شدند (۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

مشهد آماده استقبال از زمستان

  • کد خبر: ۱۲۳۲۱
  • ۲۸ آذر ۱۳۹۸ - ۰۶:۳۷
مشهد آماده استقبال از زمستان
مانور عملیات زمستانه خدمات شهری مشهد در ۱۳ منطقه شهرداری برگزار شد
ملیحه فلاح - در آستانه فصل سرما، مدیریت شهری مشهد شهر را برای روز‌های زمستانی شهروندان آماده می‌کند. در این راستا دیروز معاونت خدمات شهری شهرداری مانور عملیات زمستانه خود را در ۱۳ منطقه شهر با هدف ارزیابی آمادگی ماشین‌آلات و نیروی انسانی و همچنین هماهنگی و انسجام بین دستگاه‌های مختلف بحران‌مدار برای استفاده بهینه از همه این تجهیزات برگزار کرد.
معاون خدمات شهری شهردار مشهد در مراسم محوری این عملیاتِ خدمت‌رسانی که از درب پارکینگ سازمان مپ برگزار شد، از آمادگی و بسیج همه امکانات مدیریت شهری برای گذراندن زمستانی آرام خبر داد. وی گفت: برای انجام فعالیت‌های زمستانه از چند ماه قبل جلساتی برای آسیب‌شناسی عملکرد سال گذشته برگزار شد که متناسب با آن، نقاط ضعف شناسایی و برای نیروی انسانی و تجهیزات این حوزه برنامه‌ریزی‌های لازم انجام شده است.
مهدی یعقوبی در حاشیه این مراسم در گفتگو با شهرآرا با بیان اینکه امسال ۲۹۰ دستگاه ادوات زمستانه به‌کارگیری خواهد شد افزود: این ادوات شامل ۱۱۲ دستگاه برف‌روب سنگین برای معابر اصلی، بیش از ۱۱۵ دستگاه برف‌روب نیمه‌سنگین و سبک برای برف‌روبی معابر فرعی، ۳۲ دستگاه نمک‌پاش مکانیزه و بیش از ۳۱ دستگاه ماشین‌آلات و ادوات بارگیری نمک است.
این ادوات را به ۱۱ هزار تن نمک ذخیره در انبار‌های مناطق، تانکر‌ها و پمپ‌های مکنده، ۱۲۰ دستگاه خودرو فضای سبز، ۸۰ دستگاه ماشین‌آلات نمک‌پاش دستی و خودرو‌های آتش‌نشانی اضافه کنید که در شرایط بحرانی به کمک ادوات زمستانه خواهند آمد.
او ادامه داد: ماشین‌آلات و پمپ‌هایی که در سال گذشته کسری داشته‌ایم با حدود ۲ میلیارد تومان اعتبار تأمین شده است.

۵۰۰۰ نیروی آماده به خدمت
معاون خدمات شهری شهردار درباره نیروی انسانی آماده نیز گفت: بیش از ۵۰۰۰ نیروی کارگری در حوزه خدمات شهری و افزون بر ۱۱۵۰ نفر در حوزه فضای سبز با توجه به سطح و میزان بارش به کار گرفته می‌شوند.
یعقوبی از بازبینی ۶۰۰ هزار متر کانال سرپوشیده جمع‌آوری آب‌های سطحی خبر داد و اظهار کرد: از این میزان، حدود ۲۰۰ هزار متر نیازمند لای‌روبی بود که عملیات لای‌روبی این کانال‌ها با اعتباری بالغ بر ۳ میلیارد تومان به پایان رسیده است.
او در بخش دیگری از سخنانش، به شناسایی ۲۵۰ نقطه که سال گذشته دچار آب‌گرفتگی شده‌اند اشاره کرد و افزود: این نقاط را به معاونت فنی و عمران اعلام کردیم. اکنون طبق اولویت‌بندی انجام‌شده، مشکلات بسیاری از این نقاط در حال برطرف شدن است. یعقوبی با اشاره به اعتبارات در نظر گرفته‌شده برای این بخش، ادامه داد: اولویت اول رفع مشکل ۱۵۰ نقطه حادتر بود که عملیات عمرانی در برخی از این نقاط نیز آغاز شده است.

ابلاغ دستورالعمل برای روز‌های بارانی
مدیرکل هماهنگی و نظارت بر خدمات شهری شهرداری نیز در ادامه این برنامه با ابراز امیدواری از داشتن زمستانی پربارش اظهار کرد: شهرداری مشهد به‌ویژه حوزه خدمات شهری آمادگی لازم را در زمان بارندگی دارد.
علیرضا صحراگرد به به‌روز‌رسانی دستورالعمل مقابله با مشکلات ناشی از بارش باران و برف اشاره کرد و افزود: وظایف مناطق درباره مواجهه با شرایط مختلف آب‌وهوایی در قالب این دستورالعمل‌ها به مسئولان مناطق ابلاغ شده است.
به گزارش روابط عمومی معاونت خدمات شهری شهرداری، او از آماده‌باش نیرو‌های کارگری و ماشین‌آلات برای بارش‌های پیش‌بینی‌شده در شب گذشته خبر داد و افزود: با توجه به گزارش هواشناسی و پیش‌بینی وقوع بارش‌های رگباری توأم با رعد و برق در مشهد، ۵۹ دستگاه تانکر، ۸ دستگاه پمپ خودمکنده و ۱۰۶دستگاه موتور پمپ در نقاط مختلف مشهد مستقر شده است.
صحراگرد افزود: در این راستا ۱۷۰۰ نیروی کارگری در حالت آماده‌باش‌اند و ۸۷۰۰ کیسه شن برای بارندگی‌های پیــــــش رو پیش‌بینی شده است.
 
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->