سرخط خبرها

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی از پیشکسوت هنرهای تجسمی عیادت کرد

  • کد خبر: ۱۲۳۷۳
  • ۲۸ آذر ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۲
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی از پیشکسوت هنرهای تجسمی عیادت کرد
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی چهارشنبه شب به عیادت استاد «ایرج خواجوی» از پیشکسوتان هنر‌های تجسمی ایران رفت و از نزدیک حال وی را جویا شد.
به گزارش شهرآرانیوز، جعفر مروارید با حضور در بیمارستان «آریا» در مشهد ضمن جویای احوال استاد خواجوی و قدردانی از زحمات وی در اعتلای فرهنگ و هنر خراسان رضوی اظهار امیدواری کرد: این هنرمند هر چه زودتر سلامتی خود را بازیافته و از بیمارستان مرخص شود.

«ایرج خواجوی»، استاد و هنرمند پیشکسوت مشهور هنر نقاشی کشور از صبح دوشنبه هفته جاری به خاطر بیماری در بیمارستان آریای مشهد بستری و تحت درمان قرار گرفته است.

«استاد خواجوی» متولد ۱۳۱۴ در مشهد است، وی از پنج سالگی به فراگیری هنر نقاشی مبادرت ورزید و همچنین در ریاضیات و فیزیک کوانتوم نیز تبحر پیدا کرد و به گفته خودش نقاشی و هنر بود که او را به ریاضیات علاقه‌مند کرد.

استاد خواجوی پس از بازنشستگی به آموزش هنر‌های تجسمی پرداخت و آثار متعدد وی در نمایشگاه‌های بسیار به نمایش گذاشته شده است.

بهمن ماه سال ۱۳۹۴ مراسم نکوداشت سه نفر از اساتید برجسته هنر‌های تجسمی خراسان رضوی شامل «قاسم باسط‌راد»، پیشکسوت هنر‌های تجسمی میناتور، «ایرج خواجوی»، هنرمند پیشکسوت نقاشی، «مهین اباصلتی» هنرمند دیگر در هنر‌های تجسمی با حضور مسوولان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در مشهد برگزار شد.
 
منبع: ایسنا


 

 
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->