تمدید با اوسمار با نظر هیات مدیره جدید تلاش شبانه‌روزی درویش برای ماندن در پرسپولیس بیرانوند مقابل سپاهان هم غایب است؟ اوسمار این سه بازیکن را می‌خواهد| رضاییان در لباس قرمز؟ وحید امیری نمی‌خواهد به نیمکت برگردد یامگا در لیست فصل بعد نکونام تاریخ و ساعت بازی تیم ملی فوتسال ایران و قرقیزستان در جام ملت‌های آسیا | یک گام تا جام جهانی شجیع: فوتبال خراسان به باتلاق تبدیل شده است | اعضای مجمع هیئت فوتبال کجا هستند؟ مدیران جدید در راه استقلال و پرسپولیس اولیایی: خریداران سرخابی ضرر نکردند گل محمدی در آستانه شکایت از پرسپولیس تغییرات در پرسپولیس کلید خورد فرجی در آستانه جدایی از پرسپولیس شاید رفتن گل‌محمدی به تراکتور منتفی شود احتمال تکرار بازی جنجالی در لیگ یک بازگشت ماشاریپوف به تمرینات استقلال قرارداد طارمی و اینتر نهایی شد شکایت پلیس فراجا از دروازه‌بان استقلال نتیجه و ویدیو خلاصه بازی آث میلان و اینترمیلان| جنگ خونین بر سر قهرمانی ویدیو گل سردار آزمون به بولونیا برای رم
سرخط خبرها

«آشورپور»؛ پای ثابت رکوردشکنی‌ها در دوومیدانی بانوان کشور

  • کد خبر: ۱۱۷۳۷۵
  • ۲۶ تير ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۱
«آشورپور»؛ پای ثابت رکوردشکنی‌ها در دوومیدانی بانوان کشور
در نخستین دور رقابت‌های دوومیدانی قهرمانی باشگاه‌های بانوان کشور رقم خورد.

مژده رنگیان | شهرآرانیوز؛ نخستین مرحله از بیست‌وششمین دوره رقابت‌های دوومیدانی قهرمانی باشگاه‌های کشور به‌میزبانی ورزشگاه آفتاب انقلاب تهران برگزار شد. مسابقات دوومیدانی زنان باشگاه‌های کشور در سه مرحله برگزار می‌شود و در پایان سه مرحله، امتیاز تیم‌ها شمارش خواهد شد.

غیبت سپاهان بعد از ۳ سال حضور

این مسابقات باشگاهی در رده سنی بزرگ‌سالان با حضور تیم‌های پلیمر خلیج‌فارس خرم‌آباد، دانشگاه آزاد اسلامی، گل‌گهر سیرجان، چادرملو اردکان، لیانا بوشهر، تابش رعد مازندران و پادمایدک اصفهان پیگیری شد. اما نکته این رقابت‌ها غیبت یکی از باشگاه‌های مطرح این رشته بود. تیم دوومیدانی زنان سپاهان اصفهان پس از سه سال حضور متوالی، از مسابقات امسال کناره‌گیری کرد. باشگاه فولاد مبارکه سپاهان همواره در جمع تیم‌های حاضر روی سکو قرار داشت، اما امسال به‌شکلی سؤال‌برانگیز از این حضور انصراف داد. با غیبت سپاهان، اعضای این تیم به تیم‌های دیگر پیوسته‌اند. این در شرایطی است که با حضور یک تیم اصفهانی دیگر به‌نام پادمایدک در لیگ دوومیدانی، گروهی از نفرات اصفهانی سپاهان به این تیم رفته‌اند.

شکستن رکورد ۴در ۱۰۰ متر امدادی زنان

در جریان این مسابقات رکورد ۴در ۱۰۰ متر امدادی زنان ایران بار دیگر و پس از ۱۰ ماه شکست. تیم چادرملو اردکان با ترکیب فرزانه فصیحی، ساناز امیری‌پور، فاطمه ادبی و فائزه آشورپور توانست زمان ۴۶.۵۶ ثانیه را ثبت کند و رکورد ملی دو امدادی ۴در ۱۰۰ متر را ارتقا دهد. این رکورد به تیم دانشگاه آزاد اختصاص داشت که شهریور۱۴۰۰ توانسته بود رکورددار ایران شود، اما پس از گذشت حدود ۱۰ماه بار دیگر جابه‌جا شد.

تیم دانشگاه آزاد امروز رکورد ۴۷.۳۹ ثانیه را به‌دست آورد و دوم شد و پلیمر خلیج‌فارس خرم‌آباد نیز با زمان ۴۹.۵۱ ثانیه سوم شد. دانشگاه آزاد با رکورد ۴۶.۹۱ رکوردشکن شده بود و این رکوردشکنی را پس از ۴۷سال انجام داد، اما حالا چادرملو اردکان رکورددار تازه این ماده به شمار می‌رود. نکته ویژه اینکه در ترکیب هر دو تیم رکوردشکن دو دونده مشترک هستند؛ ساناز امیری‌پور و فائزه آشورپور، هم برای دانشگاه آزاد رکورد زدند و هم امسال با چادرملو از این رکورد عبور کردند. فائزه آشورپور یکی از بهترین دونده‌های مشهد است.

آشورپور بازهم درخشید

فائزه آشورپور که در غیاب تیمی از مشهد در این رقابت‌ها، به عضویت چادرملو اردکان درآمده است، همچنان میان رقیبانش پیشتاز است. رقابت نزدیک فائزه آشورپور و پردیس عبدالمحمدی در خط ۴۰۰ متر بامانع دور اول دوومیدانی باشگاه‌های کشور به‌سود آشورپور پایان یافت. در این رقابت، دونده مشهدی که قدرت را در این ماده در اختیار دارد، رقابت سختی با پردیس عبدالمحمدی، دونده تیم دانشگاه آزاد، داشت و با فاصله ۷ صدم‌ثانیه نسبت به او از خط عبور کرد.

آشورپور در این مسابقه زمان ۱۴ثانیه و ۴۱صدم‌ثانیه و پردیس عبدالمحمدی زمان ۱۴ثانیه و ۴۸صدم‌ثانیه را ثبت کرد. رکورد آشورپور ۳ ثانیه نسبت به مسابقات آغاز فصل در مشهد، بهتر بود. فائزه خرداد امسال در رقابت برای قهرمانی در مسابقات آغاز فصل کشور، رکورد ۱۴ثانیه و ۴۴صدم‌ثانیه را ثبت کرد که این رکورد با بهترین عملکردش در این ماده ۴۵صدم‌ثانیه فاصله داشت.

پیشتازی چادرملو اردکان

دختران دونده خراسان‌رضوی که همیشه سکو‌های نخست مسابقات را در اختیار دارند، در این رقابت‌ها نیز برای تیم‌های مختلفی ازجمله پلیمر خلیج‌فارس، دانشگاه آزاد و چادرملو به میدان می‌روند و در مرحله نخست، مقام‌های خوبی برای باشگاه‌های خود کسب کرده‌اند. اکنون رقابت بسیار نزدیکی بین تیم‌های چادرملو اردکان و دانشگاه آزاد شکل گرفته است که اردکانی‌ها یک پله بالاتر از دانشگاه آزاد در صدر قرار دارند. پس از این دو تیم پلیمر خلیج‌فارس نیز به رده نخست لیگ کشور چشم دوخته و دورخیز کرده است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->