ظرفیت باتری قاب گلکسی بادز ۳ پرو مشخص شد آسیا بلاخیزترین قاره است کاهش قابل‌توجه حجم آپدیت‌های ویندوز ۱۰ با فناوری جدید مایکروسافت مدل پایه Surface Laptop 6 در راه است اگر آیفون دارید، می‌توانید بدون رمز وارد واتس‌اپ شوید اپل هوش مصنوعی خود را معرفی کرد | اینترنت لازم نیست؛ پردازش کنید! امضای جو بایدن پای لایحه «فیلترشدن یا فروش تیک‌تاک» |‌ اپلیکیشن چینی چه می‌کند؟ افزایش کاربران Threads | رقیب X حالا ۱۵۰میلیونی است برخی از مشخصات شیائومی ۱۵ لو رفت + جزئیات اعضای هیئت‌مدیره «انجمن هوش مصنوعی ایران» انتخاب شدند درباره ماه کامل صورتی که امشب (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) در آسمان می‌درخشد + دلیل نامگذاری کاهش تولید اپل ویژن پرو به‌دلیل تقاضای کمتر از حد انتظار قابلیت‌های جدید عینک متا ری-بن معرفی شد ویکی‌پدیای فارسی یک‌میلیونی شد رویداد «امید فردوسی» با رونمایی از کتاب «به توان هایتک» در دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شد سامسونگ، به صورت رایگان، صفحه‌نمایش گوشی‌هایی را که مشکل خط سبز دارند، تعویض می‌کند شرکت فنلاندی گوشی اختصاصی خودش را خواهد داشت | HMD Pulse Pro به‌جای Nokia ارتش کره جنوبی احتمالا استفاده از آیفون را برای نیروهایش ممنوع کند «سیستم بادبان خورشیدی» ناسا چیست و چگونه کار می‌کند؟ + عکس مایکروسافت Phi-3-mini را معرفی کرد | یک مدل کوچک هوش مصنوعی که کارهای بزرگی می‌کند گوشی Galaxy Z Flip 6 هفت رنگ خواهد داشت
سرخط خبرها

آیا تأمین مالی جمعی مقرون به صرفه است؟

  • کد خبر: ۱۲۴۲۷۷
  • ۱۵ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۴
آیا تأمین مالی جمعی مقرون به صرفه است؟
موفقیت تأمین مالی جمعی استارت‌آپ شما به سادگی تضمین‌شده نیست. شما نمی‌توانید صرفا با ایجاد یک حساب کاربری و اعلام آغاز دریافت پول، فرایند را پایان‌یافته تلقی کنید. فرایند تأمین مالی جمعی نیازمند وقت و انرژی شماست.

عادل نجفی | شهرآرانیوز؛ راه‌اندازی و فعالیت هر کسب‌وکاری به سرمایه احتیاج دارد. دانش‌بنیان باشید یا سنتی، باز هم به مقداری سرمایه برای شروع فعالیت احتیاج دارید. در میان شیوه‌های مختلف تأمین مالی مانند وام‌ها، اوراق قرضه، تأمین مالی خارجی و... تأمین مالی جمعی از جمله شیوه‌های محبوب‌تر این روزهاست. اگر این روز‌ها قصد استفاده از این شیوه را دارید، در ادامه برخی باید‌ها و نباید‌های آن را با هم مرور می‌کنیم تا با دید بهتری بتوانید درباره انتخاب این شیوه و صرفه اقتصادی آن تصمیم‌گیری کنید.

شیوه مناسب تأمین مالی جمعی خود را انتخاب کنید

در سال‌های اخیر پلتفرم‌های تأمین مالی جمعی بر بستر فضای مجازی به گزینه‌ای ساده و در دسترس همگان تبدیل شده‌اند. شاید شما هم در ابتدای مسیر فکر کنید به آن‌ها مراجعه و با ایجاد یک حساب کاربری، تعریف پروژه و اطلاع‌رسانی به سایرین فرایند تأمین مالی جمعی را شروع می‌کنم. بسیاری از کارآفرینان و مدیران کسب‌وکار‌های دانش‌بنیان از همین شیوه استفاده کرده‌اند و موفق نیز شده‌اند، اما بهتر است بدانید تأمین مالی جمعی شیوه‌های متفاوتی دارد و بهتر است گزینه متناسب با کسب‌وکار خود را شناسایی و انتخاب کنید تا بهترین بازدهی را داشته باشید. به صورت خلاصه، چهار شیوه تأمین مالی جمعی عبارت‌اند از تأمین مالی مبتنی بر سهام، خیریه، پاداش و وام.

تأمین مالی جمعی یک پویش موقت نیست

موفقیت تأمین مالی جمعی استارت‌آپ شما به سادگی تضمین‌شده نیست. شما نمی‌توانید صرفا با ایجاد یک حساب کاربری و اعلام آغاز دریافت پول، فرایند را پایان‌یافته تلقی کنید. همان‌طور که پویش‌های تبلیغاتی برای فروش یا عرضه اولیه یک محصول جدی و زمان‌بر هستند، فرایند تأمین مالی جمعی هم نیازمند وقت و انرژی شماست.

برای اینکه بهتر متوجه اهمیت مسئله شوید، در تأمین مالی جمعی به جای فروش یک محصول مشخص، در حال فروش برند و محصولات آینده خود به سرمایه‌گذاران هستید. هم‌چنین توجه داشته باشید که این سرمایه‌گذاران صرفا مشتریان و مصرف‌کنندگان یک محصول نیستند و با دید و چشم‌انداز‌های بلندمدت به سراغ شما آمده‌اند؛ بنابراین برای موفقیت پویش تأمین مالی جمعی خود نیازمند داستانی همه‌جانبه و شنیدنی دارید که با محتوای مناسب ارائه شود و به فروش نهایی طرح مفهومی شما کمک کند. برای نمونه، استفاده از شبکه‌های اجتماعی، تولید محتوای چندرسانه‌ای در کنار مکتوبات یا کمک گرفتن از اینفلوئنسر‌ها از جمله گام‌های شما در روند تأمین مالی جمعی باید باشد.

شفاف باشید

شما در فرایند تأمین مالی جمعی از دیگران دعوت می‌کنید تا ایده شما را بپذیرند و به ازای آن پول پرداخت کنند؛ بنابراین باید با حداکثر شفافیت ممکن با سرمایه‌گذاران خود برخورد کنید. این افراد می‌خواهند بدانند شما اکنون در کدام مرحله از فرایند دستیابی به محصول نهایی هستید و گام‌های بعدی شما چه هستند. شما وظیفه دارید اطلاع‌رسانی به مشارکت‌کنندگان در تأمین مالی جمعی خود را در اولویت‌های کاری خود قرار دهید، زیرا برخلاف شیوه‌های سهامی یا قرضی، شما با سرمایه‌گذاران کم تجربه‌تر روبه‌رو هستید که به‌سختی به شما اعتماد کرده‌اند.

نمی‌توانید یک‌شبه ره صدساله بروید

علی‌رغم اینکه با یک پویش اطلاع‌رسانی جذاب و رعایت نکاتی که تا اینجا گفته شد می‌توانید تأمین مالی جمعی مناسبی را انجام دهید، به خاطر داشته باشید که تأمین سرمایه مورد نیاز کسب‌وکار شما نیازمند زمان و پشتکار بیشتری است؛ بنابراین این ایده را که با شیوه تأمین مالی جمعی می‌توانید تمام منابع مالی مورد نیاز خود را آن هم در کوتاه‌ترین زمان ممکن جمع‌آوری کنید از خود دور کنید. در حقیقت، با شیوه تأمین مالی جمعی، می‌توانید سرمایه کافی برای رشد داخلی کسب‌وکارمانند عرضه اولیه یک محصول استارت‌آپی را در بهترین حالت رقم بزنید، اما در طول زمان و با فعال‌سازی پویش‌های متنوع و متعدد سی تا چهل‌وپنج‌روزه، می‌توانید سرمایه‌های بیشتری برای توسعه کسب‌وکار خود تأمین کنید.

تأمین مالی جمعی رایگان نیست!

یکی از تصورات اشتباه درباره استفاده از شیوه تأمین مالی جمعی، نسبت هزینه‌فایده آن است. در صورت استفاده از پلتفرم‌های رایج مجازی و با توجه به نرخ‌ها و میزان هدف‌گذاری، باید هزینه‌هایی را به عنوان کارمزد به آن‌ها پرداخت کنید. هم‌چنین به این هزینه‌ها، هزینه دریافت مشاوره حقوقی و پرداخت بیمه، مالیات و عوارض مربوطه را نیز باید اضافه کنید. برای نمونه، در شیوه تأمین مالی جمعی مبتنی بر سهام، باید بخشی از سهام کسب‌وکار خود را از ابتدا به سرمایه‌گذاران منتقل کنید.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->