قایدی – استقلال؛ جدی شد ژاوی رسما در بارسا ماندنی شد نحوه خرید بلیت بازی آلومینیوم اراک و پرسپولیس + لینک و قیمت انتقاد جواد خیابانی از واگذاری سرخابی‌ها در برنامه زنده تلوزیونی شمسایی: ایران-ازبکستان جذاب‌ترین بازی جام ملت‌ها است وحید امیری برای استقلال کری نمی‌خواند لیگ برتر فوتبال با کیفیت HD پایان بارگذاری مدارک حرفه‌ای پرسپولیس حضور حزباوی در جمع برترین‌های لیگ قطر مهدی مهدوی وارد دنیای مربیگری شد تاریخ و ساعت بازی فوتسال ایران و ازبکستان در نیمه نهایی جام ملت‌های آسیا | یک قدم تا فینال تاریخ و ساعت بازی تراکتور و ذوب آهن در جام حذفی | رونمایی از مطهری در تبریز تاریخ و ساعت بازی آلومینیوم اراک و پرسپولیس در جام حذفی | کار سخت اوسمار مقابل گربه سیاه سرخ‌ها طلای زهرا کیانی در ووشوی انتخابی جهان عذرخواهی کلوپ از هواداران پورعلی‌گنجی از جمع سرخ‌ها جدا می‌شود تغییر نام فراری در فرمول یک نتیجه و ویدیو خلاصه بازی منچستریونایتد و شفیلد| برونو، ستاره بی‌نقص نتیجه و ویدیو خلاصه بازی لیورپول و اورتون| پایان رویاپردازی با کلوپ حال ناخوش کشتی مشهد
سرخط خبرها

واگذاری اماکن ورزشی سازمان فرهنگی به مناطق شهرداری مشهد

  • کد خبر: ۱۲۴۳۵۰
  • ۱۴ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۷:۲۸
واگذاری اماکن ورزشی سازمان فرهنگی به مناطق شهرداری مشهد
معاون سلامت و تربیت‌بدنی سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد گفت: در راستای سیاست منطقه محوری و با توجه به تاکیدات شهردار مشهد، شورای اسلامی مشهد و معاون فرهنگی و اجتماعی شهردار، واگذاری زیرساخت‌های اجتماعی، فرهنگی و ورزشی به مناطق سیزده‌گانه شهرداری مشهد در حال انجام است.

گروه ورزش | شهرآرانیوز، سید حسین غیاثی در گفتگو با شهرآرانیوز با اعلام این خبر اظهار کرد: در راستای سیاست منطقه محوری و با توجه به تاکیدات شهردار مشهد، شورای اسلامی مشهد و معاون فرهنگی و اجتماعی شهردار، واگذاری زیرساخت‌های اجتماعی، فرهنگی و ورزشی به مناطق سیزده‌گانه شهرداری مشهد در حال انجام است.

وی در خصوص اهداف واگذاری زمین‌های ورزشی به مناطق شهرداری مشهد خاطرنشان کرد: از اهداف اصلی این واگذاری می‌توان به تفویض اختیار، جلوگیری از موازی‌کاری و ایجاد شرایط مناسب برای پیشبرد اهداف اصلی ستاد نام برد. در حقیقیت در سال‌های اخیر با بهره‌برداری از اماکن ورزشی ستاد از وظایف اصلی خویش دور شده و به جای صرف انرژی در بخش سیاست‌گذاری، برنامه‌ریزی، تنظیم و ابلاع دستورالعمل، جذب و تخصیص اعتبار و ... زمان زیادی را به چالش‌های مرتبط با اماکن ورزشی اختصاص داده است.

معاون سلامت و تربیت‌بدنی سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد گفت: در چند سال اخیر یک دستورالعمل واحد از سمت سازمان اجتماعی و فرهنگی در نظر گرفته شده و به تمامی مناطق ابلاغ می‌شد که طبیعتا در این دستور العمل، امکان در نظر گرفتن شرایط فرهنگی و برخوردار یا غیربرخوردار بودن مناطق مختلف امکان پذیر نبود. همین موضوع مشکلات زیادی را رقم می‌زد، اما در شرایط جدید و با واگذاری زیرساخت‌های ورزشی هر منطقه با شناختی که از تشکل‌ها و شرایط فرهنگی خود دارد، تصمیمات بهتری در خصوص بهره‌برداری از اماکن ورزشی اتخاذ می‌کند.

غیاثی یادآور شد: علاوه بر این موضوع، مناطق می‌توانند نسبت به واگذاری چمن‌های مصنوعی روباز به بخش خصوصی اقدام کرده و درآمد پایداری را برای خود رقم بزنند. با توجه به محدودیت‌ها و قوانین دستگاه‌های نظارتی، سازمان فرهنگی و مناطق شهرداری در زمینه بهره‌برداری از چمن‌های مصنوعی با چالش‌های مختلفی روبه‌رو هستند، اما قطعا بخش خصوصی می‌تواند با توجه به مسائل مالی و افزایش میزان درآمد خود، بهره‌برداری بهتری انجام دهد.

وی عنوان کرد: نکته حائز اهمیت در واگذاری چمن‌های مصنوعی به بخش خصوصی، تنظیم دقیق اسناد و آیین‌نامه مرتبط با واگذاری است، یعنی علاوه بر بررسی موشکافانه تمامی ابعاد این موضوع، صرفا افراد واجد شرایط (فارغ التحصیلان رشته تربیت‌بدنی، مربیان فوتسال، آکادمی و مدارس تخصصی فوتسال، متخصصین ورزشی هر منطقه یا محله و...) امکان حضور در مزایده و بهره‌برداری را داشته باشند.

معاون سلامت و تربیت‌بدنی شهرداری مشهد بیان کرد: این واگذاری‌ها و فرآیندی که اکنون در ابتدای آن قرار داریم، انقلابی در زمینه بهره‌برداری از اماکن ورزشی است که امیدواریم با حمایت تمامی ارکان و افراد دخیل در این موضوع، طرح موفقی را پشت سر بگذاریم. ضمن اینکه، واگذاری زیرساخت‌ها به مناطق، به منزله این نیست که سازمان فرهنگی و اجتماعی هیچ دخل و تصرفی در اماکن ورزشی ندارد و یا مناطق امکان هیچ درخواستی را در این خصوص نداشته باشند، بلکه به معنای همراهی و همکاری جامع در جهت ارائه خدمات ارزنده و شایسته به شهروندان است.

غیاثی افزود: امیدواریم که در گام‌های بعدی، هر یک از مناطق بتوانند از طریق درآمد‌های پایداری که از واگذاری چمن‌های مصنوعی ایجاد می‌کنند، نسبت به ایجاد زیرساخت‌های ورزشی جدید اقدام کرده و سرانه اماکن ورزشی در مشهد را بیش از پیش ارتقا دهند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->