سخنگوی وزارت بهداشت: هیچ خوداظهاری یا مدرکی دال بر بیماری روحی دکتر بخشی در دست نبود پشت پرده خرید و فروش اموال دزدی| دستگیری بیش از هفت هزار مالخر در یکسال! شدیدترین تصادفات رانندگی در کدام استان‌ها اتفاق افتاد؟ (۹ فروردین ۱۴۰۳) دغدغه‌ای برای اقامت زائران نوروزی در مشهد وجود ندارد اهدای عضو به سه بیمار در مشهد زندگی دوباره بخشید (۹ فروردین ۱۴۰۳) اعتراف تبعه خارجی به ۳۰ فقره سرقت سریالی (۹ فروردین ۱۴۰۳) کشف جسد زن غرق شده در گنجگون بویراحمد (۹ فروردین ۱۴۰۳) تردد از کرج و آزادراه تهران -شمال به سمت مازندران ممنوع شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) درگیری خونین در قبرستان یاسوج دو کشته برجای گذاشت (۹ فروردین ۱۴۰۳) ورود مسافران به مشهد از ۷ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر عبور کرد | میانگین ظرفیت اشغال واحد‌های اقامتی مشهد به ۴۱ درصد رسید+ فیلم ٣٨ خودرو طی ٢۴ ساعت گذشته در مشهد توقیف شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) افزایش تعداد کشته‌شدگان تصادف ۲ خودرو در محور دامغان - جندق به ۹ نفر + تصاویر (۹ فروردین ۱۴۰۳) ثبت نام آزمون‌های ورودی مدارس سمپاد و نمونه‌دولتی از ۱۸ فروردین آغاز می‌شود فروش بلیت قطار‌های نیمه دوم فروردین از امروز آغاز شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) فرودگاه مشهد در رتبه دوم پر ترددترین فرودگاه‌های کشور در نوروز ۱۴۰۳ قرار گرفت بانک شیر مشهد در روز‌های کاری ایام نوروز فعال است خدمات‌رسانی به بیش از ۱۰۰۰ مسافر نوروزی در داروخانه‌های هلال احمر خراسان رضوی چرا مبالغ جریمه‌های رانندگی ۵ برابر شد؟ ۴۰ درصد مراجعه کنندگان به داروخانه‌های مشهد غیربومی هستند تصادف مرگبار پژو پارس و سوناتا در جاده‌های سمنان (۹ فروردین ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

گشت جرایم خشن و زورگیری در راه است

  • کد خبر: ۱۲۴۳۵۴
  • ۱۴ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۷:۱۷
گشت جرایم خشن و زورگیری در راه است
جانشین فرمانده کل انتظامی با تاکید بر این‌که در برخورد با مجرمان جرایم خشن و زورگیری تعارف و پاس‌کاری نداریم، از طرح‌های ویژه پلیس برای تشدید اقدامات مقابله‌ای با این مجرمان خبر داد.

به گزارش شهرآرانیوز، سردار قاسم رضایی جانشین فرمانده کل انتظامی در قرارگاه مرکزی مقابله با جرایم خشن اظهار کرد: بر روح بلند و ملکوتی حضرت امام خمینی (ره) و ارواح طیبه شهدای والامقام انقلاب اسلامی، دوران دفاع مقدس، مدافعان حرم و حریم نظم و امنیت درود و رحمت می‌فرستیم و برای فرماندهی معزز کل قوا مقام معظم رهبری آرزوی طول عمر توام با صحت و سلامتی داریم.

وی با تاکید بر اینکه در برخورد با مجرمان جرایم خشن و زورگیری تعارف و پاس‌کاری نداریم، گفت: با برگزاری چنین جلساتی به دنبال مصوبه‌نویسی نیستیم و معتقدیم که باید برای مقابله با جرایم خشن از جمله زورگیری، سرقت به عنف و ایجاد رعب در جامعه حتما عمل انقلابی، ضربتی و ویژه انجام دهیم.

جانشین فرمانده کل انتظامی کشور تاکید کرد: در برخورد با مجرمان جرایم خشن و زورگیری، تعارف نداریم و برای انجام وظایف ذاتی، قانونی و انسانی مان معطل عملکرد و ایفای نقش سایر سازمان‌های مسئول در این حوزه نمی‌مانیم هر چند که لازم است همه دستگاه‌های مسئول برای تشدید مقابله با جرایم خشن پای کار بیایند.

وی ادامه داد: به منظور تشدید مقابله با مجرمان جرایم خشن، سازوکارهای جدید، ضربتی، فوریتی و موثر را پیش‌بینی کرده‌ایم و به زودی زود شاهد فعالیت گشت‌های ویژه پلیس در برخورد با مجرمان جرایم خشن هستیم.

کنترل هوشمند مجرمان سابقه‌دار

رضایی از تقویت گشت‌های ویژه پیاده، موتوری و خودرویی در مناطق آلوده به جرایم خشن خبر داد و اظهار کرد: تقویت نیرو، ساختار و سازمان واحدهای کشف جرم را از الزامات می‌دانیم؛ از طرفی کنترل هوشمند مجرمان سابقه‌دار جرایم خشن را نیز مثمرثمر می‌دانیم.

وی با اشاره به واکنش سریع پلیس برای شناسایی و دستگیری مجرمان جرایم خشن مطرح کرد: بهره‌گیری از تاکتیک‌های عملیاتی دقیق برای مقابله و برخورد قاطع با مجرمان یک اصل الزام‌آور است.

رضایی بر لزوم تهیه بانک اطلاعاتی از تصاویر عملیاتی در فرآیند مقابله قاطع با مجرمان سابقه‌دار و جرایم خشن تاکید کرد و گفت: بر معاضدت حقوقی از ماموران وظیفه‌شناس که در چارچوب قانون عمل کرده‌اند تاکید ویژه دارم.

وی بر لزوم تناسب جرم و مجازات در برخورد با مجرمان به ویژه جرایم خشن، زورگیری و... تاکید کرد و افزود: مجازات باید بازدارنده باشد، سابقه تکرار جرم در مجازات مجرم لحاظ شود.

 در این نشست تخصصی روند پیگیری پرونده‌های جرایم خشن در سه فرماندهی انتظامی استان تهران، خراسان رضوی و غرب تهران بررسی شد.

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->