اجرای مصوبه افزایش حق مسکن فقط با تصویب هیئت دولت صرفه جویی ۴۳۰۰ مگاوات برق از محل افزایش بهره وری کولر‌های آبی افزایش حقوق بازنشستگان کارگری در سال ۱۴۰۳ به کجا رسید؟ حدود ۲ میلیون خانه در حال ساخت است قیمت طلا، قیمت دلار و قیمت سکه در بازار امروز پنجشنبه (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) رئیس اتاق بازرگانی خراسان رضوی: تعطیلی پنجشنبه‌ها آثار زیان باری بر بخش اقتصادی خواهد داشت آرزو برای برقی شدن قطار تهران – مشهد | بررسی سهم پروژه‌های حمل ونقل ریلی خراسان رضوی در آلبوم بودجه ۱۴۰۳ مرحله سوم واریز سود سهام عدالت در راه است + جزئیات پیش‌فروش لوازم خانگی برای جلوگیری از ایجاد بازارسیاه قیمت جدید پژو پارس با افزایش ۱۵۰ میلیون تومانی تعیین شد (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) حقوق فروردین بازنشستگان کشوری امروز پرداخت می‌شود (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) همه چیز درباره هلدینگ «خلیج فارس» دلار به کانال ۶۶ هزار تومان برگشت (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) لزوم صادرات سیب و پرتقال مازاد در راستای حمایت از تولید داخل از ابتدای سال، ۲۰۰ تن گوشت قرمز وارد شده و در بازار توزیع شده است چگونه از موبایل به جای کارت بانکی استفاده کنیم؟ هشدار اتحادیه طلا و جواهر مشهد برای به‌کارگیری اتباع غیرمجاز در واحدهای صنفی اعلام شرایط جدید متقاضیان خودروی پارس سامانه جامع یکپارچه با موعد تحویل زمستان ۱۴۰۲ با قیمت جدید + جدول اعلام بخشنامه فروش سدان فونیکس آریزو ۶ جی تی (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) + جدول قیمت طلا، قیمت دلار و قیمت سکه در بازار امروز چهارشنبه (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) پیام فرمانده سپاه امام رضا (ع) به مناسبت روز ارتش جمهوری اسلامی ایران مهروموم ۱۹ کافه سنتی و کافی‌شاپ در مشهد (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) پیاده‌سازی امکان پرداخت پول با موبایل به جای کارت در ۶ بانک اعلام قیمت تضمینی ۱۲ محصول کشاورزی بازار مسکن همچنان در رکود
سرخط خبرها

آغاز گشت تعزیرات و الزام به رعایت نرخ مصوب پرواز مشهد-نجف +ویدئو

  • کد خبر: ۱۲۴۴۹۳
  • ۱۵ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۶:۲۶
آغاز گشت تعزیرات و الزام به رعایت نرخ مصوب پرواز مشهد-نجف +ویدئو
با اعلام نرخ مصوب پرواز عتبات عالیات از ۱۵شهریور، گشت تعزیزات برای رعایت نرخ مصوب این پرواز‌ها آغاز شد.

طنین همتی|شهرآرانیوز، هرسال با آغاز سفر زیارتی اربعین و استقبال مردم برای سفر، تخلفات آژانس‌های مسافرتی و چارتری با گران‌فروشی و عرضه قیمت‌های نجومی قوت می‌گیرد. سازمان هواپیمایی در این روزها نرخ مصوب رفت و برگشت را اعلام می‌کند،‌ اما تقاضای زیاد مردم راه را برای سوءاستفاده و عرضه نرخ‌های غیرواقعی باز می‌کند.

طبق اعلام سازمان هواپیمایی کشور، پرواز رفت مشهد-نجف ۳میلیون و ۸۰۰هزار تومان و رفت و برگشت باید ۷میلیون و ۶۰۰هزار تومان عرضه شود. همچنین بلیت پرواز تهران-نجف، تهران-نجف و تهران-بغداد تا سقف ۶میلیون تومان عرضه ‌خواهد شد. گران‌فروشی شرکت‌های هواپیمایی نیز به لغو پرواز منجر خواهد شد.

بر اساس گفته وزیر راه و شهرسازی برای پرواز شرکت‌های هواپیمایی خارجی قیمت‌گذاری ممنوع است و نرخ بلیت تابع نرخ بازار است. برای مسیرهای خارجی شرکت‌های داخلی هم قیمت‌گذاری نمی‌کنیم؛ اما برای پروازهای نجف به‌شکل استثنا قیمت‌گذاری می‌کنیم. نه فقط برای ایام اربعین که از پانزدهم این ماه است، بلکه بلیت تهران-نجف تا زمان تصمیم‌گیری جدید با نرخ ۶میلیون تومانی فروخته خواهد شد.

اما با یک جست‌وجوی ساده میان شرکت‌های هواپیمایی، می‌بینیم که از نرخ مصوب خبری نیست و حتی قیمت کمتر از ۱۰میلیون تومان، آن‌هم فقط برای مسیر رفت پیداشدنی نیست. امروز ۱۵شهریورماه دوربین شهرآرانیوز با گشت تعزیرات خراسان رضوی همراه شد تا رعایت نرخ مصوب از سوی آژانس‌ها به‌ویژه فعالیت آژانس‌های غیرمجاز را از نزدیک رصد کند.

در بازرسی‌ها، آژانس‌های مسافرتی می‌گفتند تعیین قیمت، بیشتر از سوی شرکت‌های هواپیمایی بزرگ و چارتری صورت می‌گیرد و آژانس‌های مسافرتی آنچنان دخل‌وتصرفی در تعیین قیمت ندارند. به‌گفته آن‌ها تا الان نرخ مصوب را انجمن صنفی هواپیمایی استان مشخص نکرده است و اگر قیمتی به مصرف‌کننده گفته می‌شود، همان نرخی است که در سایت است.
آن‌ها همچنین به این موضوع اشاره می‌کردند که باتوجه‌به ممنوعیت عرضه خارج از نرخ مصوب حتی برای اتباع، با تغییر زبان در یک شرکت هواپیمایی قیمت بر اساس دلار و با افزایش نجومی همراه است.

بر اساس رصد خبرنگار شهرآرانیوز، امروز با وجود اعلام نرخ مصوب از سوی سازمان هواپیمایی کشور و سازمان حمایت از مصرف‌کننده، در سایت شرکت‌های هواپیمایی با تغییر زبان بازهم قیمتی نمایش داده نمی‌شود.

امید جلیلی، رئیس شعبه ویژه گشت سیار تعزیرات حکومتی خراسان رضوی، که امروز همراه دوربین شهرآرانیوز در گشت و بازرسی از آژانس‌های محدوده میدان برق مشهد حضور داشت، گفت: پیرو دستور سازمانی اداره تعزیزات حکومتی استان مبنی بر نظارت بر نرخ بلیت‌های عتبات عالیات، مقرر شد همراه دیگر دستگاه‌های نظارتی مثل سازمان صمت و اماکن به محل فروش بلیت‌ها مراجعه کنیم. برخی از این آژانس‌ها غیرمجاز و زیرپله‌ای و حتی با یک لپ‌تاپ و یک گوشی همراه فعالیت می‌کنند. اما منشأ تخلف فروش در بلیت‌ها به‌عبارتی عمده‌فروش‌های بلیت هستند که تخلف اصلی را هم آن‌ها مرتکب می‌شوند.

آغاز گشت تعزیرات و الزام به رعایت نرخ مصوب پرواز مشهد-نجف +ویدئو

به‌گفته وی، اکنون یکی از عمده‌فروش‌ها و شرکت‌های چارتری شناسایی شده است. از امروز که موضوع نظارت و بازرسی مطرح شده، از نمایش نرخ خودداری شده است. در روزهای آینده رسیدگی به این دسته شرکت‌ها هم در دستورکار قرار می‌گیرد. با وجود اینکه فعالیت خرده‌فروشان بلیت یا همان دکه‌های زیرپله‌ای تخلف است، تخلف بزرگ‌تر در شرکت‌های عمده‌فروشی که قیمت نجومی تعیین می‌کنند، انجام می‌شود که باید در اصل به آن رسیدگی شود.

به‌گفته قاضی جلیلی، بر نرخ بلیت و آژانس‌های عرضه‌کننده از ۱۵ تا ۳۰شهریور نظارت‌ خواهیم کرد و آژانس‌ها ملزم به رعایت نرخ مصوب اعلام‌شده هستند. در غیر این صورت تخلف محسوب می‌شود.

وی تأکید کرد: مردم در صورت مشاهده هرگونه تخلف می‌توانند شکایتشان را به سامانه اینترنتی ۱۳۵ اعلام کنند یا با سامانه ۱۲۴ سازمان صنعت، معدن و تجارت تماس بگیرند یا با مراجعه به اداره تعزیرات حکومتی استان، نبش قرنی۳۱ شکایتشان را ثبت کنند تا در اولین فرصت رسیدگی شود.

 
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->