پلمب نانوایی متخلف در مشهد | آغاز دور جدید نظارت‌ها بر واحد‌های صنفی (۲۷ شهریور ۱۴۰۴) حواشی چای دبش ادامه دارد | دریافت ۱۴۳ وام فقط از یک بانک دولتی (۲۷ شهریور ۱۴۰۴) گزارش جدید از بحران قطعه‌سازی | بدهی ۱۱ میلیاردی سایپا روی میز ۵ سال بررسی طرح ساماندهی کارکنان دولت در مجلس | ۳ بار رفت و برگشت یک طرح بین مجلس و شورای نگهبان در ۲ سال جولان لوازم جانبی تقلبی موبایل در بازار | تفاوت بین نمونه اصلی و تقلبی برای خریدار تقریبا غیرممکن است کاهش چراغ‌خاموش ارائه تسهیلات بانک‌ها در خراسان رضوی قیمت طلا در معاملات روز پنجشنبه بازار جهانی، (۲۷ شهریور ۱۴۰۴) اعلام شد مزایده ۶ هزار میلیاردی کالای تملیکی با عرضه خودروی داخلی و خارجی تا چه زمانی ادامه دارد؟ گرانی لبنیات ادامه دارد پیش‌بینی قیمت دلار برای پنجشنبه ۲۷ شهریور ۱۴۰۴ قیمت هر کیلو شمش طلا در بورس کالا بعد از یک ماه به ۱۱.۷ میلیارد تومان افزایش یافت (۲۶ شهریور ۱۴۰۴) پیش‌‌بینی قیمت طلا و سکه پنجشنبه ۲۷ شهریور ۱۴۰۴ نمایشگاه مشهد، آوردگاه ارتباط بی‌واسطه تولیدکننده و خریدار | بیست‌وچهارمین نمایشگاه عرضه مستقیم کالا آغازبه‌کار کرد نظام بانکی چطور ترمزِ جهش تولید مسکن را کشید؟ قانون مالیات بر خانه‌های خالی به بازار مسکن کمک نکرد مدیرکل امور مالیاتی خراسان رضوی: تایید فرم تبصره ۱۰۰ و پرداخت مالیات با پیام‌رسان‌های داخلی ممکن شد قیمت امروز خودرو‌های خارجی و مونتاژی (۲۶ شهریور ۱۴۰۴) | تغییر محسوس قیمت‌ها وزیر جهاد کشاورزی: قیمت گوشت قرمز در اختیار ما نیست و مربوط به بازار است قیمت امروز خودرو‌های داخلی (۲۶ شهریور ۱۴۰۴) | ثبات قیمت‌ها افزایش ۳۰۰ درصدی قیمت میوه از باغ تا دست مشتری قیمت بلیت هواپیما اوج گرفت (۲۶ شهریور ۱۴۰۴) افشای راز ۲۰ میلیارد دلاری که در سال گذشته به اقتصاد برنگشت جلسه شورای عالی کار باید فوراً تشکیل شود تا قدرت خرید کارگران جبران شود اتحادیه طلا درباره سکه‌های پارسیان جعلی در بازار هشدار داد سخنگوی صنف جایگاهداران: راهی جز واردات برای تأمین بنزین سوپر وجود ندارد کوچک‌تر‌های بورس به‌ پا خاستند | ازدست‌رفتن حمایت ۲.۶ میلیون واحدی (۲۶ شهریور ۱۴۰۴) شرط سامانه جامع تجارت برای سرمایه‌گذاران خارجی: به ازای وارد کردن هر خودرو، در ایران ۳۰۰ هزار دلار سرمایه‌گذاری کنید ۹۷ درصد از کارگاه‌های کارگری امن نیستند سکه‌های پارسیان گران شدند (۲۶ شهریور ۱۴۰۴) + جدول قیمت
سرخط خبرها

بلیت هواپیما را گران نخرید

  • کد خبر: ۹۰۵۹۴
  • ۱۳ آذر ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۳
بلیت هواپیما را گران نخرید
دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی گفت: توصیه ما به مسافران این است که از سایت شرکت‌های هواپیمایی به صورت مستقیم اقدام به خرید بلیت هواپیما کنند.

به گزارش شهرآرانیوز، مقصود اسعدی سامانی درباره گران فروشی بلیت هواپیما در بازار و عدم رعایت کاهش قیمت متوسط ۱۵ درصدی بلیت از سوی برخی از دفاتر فروش اظهار داشت: در ابتدا باید این نکته را یادآور شوم که افزایش قیمت بلیت هواپیما به دلیل پروتکل‌های پذیرش ۶۰ درصدی مسافران در هواپیما نبوده است و اینگونه نبوده که به دلیل برطرف شدن محدودیت پذیرش مسافر در هر پرواز، قیمت بلیت هواپیما را کاهش دهیم. افزایش قیمت بلیت هواپیما به دلیل افزایش قیمت ارز بود.  

وی گفت: نرخ بلیت هواپیما شناور است و این امکان وجود دارد در شبکه توزیع با توجه به تاریخ فروش و میزان تقاضا با هر نرخی به فروش برود در برخی از ایام  نرخ بلیت هواپیما حتی ۵۰ درصد کمتر از سقف نرخ به فروش می رود.

وی ادامه داد: پس از اعلام قیمت‌های جدید با متوسط ۱۵ درصد کاهش قیمت، در ایامی شاهد آن بودیم که قیمت بلیت مسیر تهران – مشهد حتی به ۵۰۰ هزار تومان هم رسید.  

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی درباره فروش بلیت بالاتر از نرخ‌نامه جدید افزود: شرکت‌های هواپیمایی در این مدت حتی یک ریال هم بالاتر از سقف قیمتی اعلام شده، بلیت فروشی نداشتند. اما اگر در شبکه توزیع این تخلف صورت می‌گیرد باید این موضوع را دستگاه‌های نظارتی پیگیری کنند. کنترل این موضوع از دست ما خارج است و اساسا نظارت بر فروش بلیت در فاتر فروش جزو وظایف شرکت‌های هواپیمایی نیست.

اسعدی سامانی گفت: توصیه ما به مسافران این است که از سایت شرکت‌های هواپیمایی به صورت مستقیم اقدام به خرید بلیت هواپیما کنند. اگر قصد خرید از سایر سایت‌ها را دارند قبل از خرید حتما، قیمت بلیت را با نرخنامه جدید مقایسه و تطبیق دهد. اگر قیمت بلیت ارایه شده بالاتر از قیمت‌های اعلام شده است، مردم بلیت را نخرند یا این تخلف را در لحظه گزارش کنند.

وی تاکید کرد: مردم می‌توانند خودشان کنترل کننده قیمت‌ها باشند و بلیت گران را خریداری نکنند. در حال حاضر تعدد شرکت‌های هواپیمایی بالا است و در هر مسیر هم چندین پرواز از چند ایرلاین وجود دارد بنابراین اگر پرواز شرکتی گران است به پرواز شرکت دیگری می‌توانند مراجعه کنند.

دبیر انجمن شرکت‌های هوایپمایی درباره فروش انبوه بلیت به شرکت‌ها و دفاتر فروش اظهار داشت: اکثر شرکت‌های هواپیمایی بلیت را به صورت سیستمی به فروش می‌رسانند و تنها برخی از شرکت ها بلیت را در اختیار چارتر کننده ها قرار می دهد. در تمام دنیا چارترکنندگان بلیت هواپیما را در پکیج و بسته های مسافرتی شامل هتل، تور سفر و ... به فروش می‌رسانند اما در کشورمان موضوع چارتر متفاوت است که باید اصلاح شود و بهتر این است که چارترکنندگان بلیت را در پکیج سفر به فروش برسانند.

وی در پاسخ به این سوال که با افزایش نرخ دلار شاهد افزایش قیمت بلیت هواپیما خواهیم بود، تاکید کرد: بستگی به شرایط دارد اگر نرخ ارز افزایش یابد بر روی بلیت هواپیما اثرگذار خواهد بود. باید به این پرسش پاسخ دهیم که می‌خواهیم شرکت هواپیمایی فعال داشته باشیم یا نه؟ هزینه شرکت‌های هواپیمایی ارزی است و این هزینه‌های ارزی به ۶۰ درصد هم می‌رسد.

سامانی با بیان اینکه اگر نتوانیم این هزینه‌ها را بپردازیم هواپیماها زمین گیر می شوند، گفت: در حال حاضر از ۳۳۳ فروند ناوگان هوایی کشور، ۱۷۴ فروند هواپیما زمین‌گیر است. این میزان هواپیمای غیرفعال به دلیل عدم امکان جایگزینی بوده است. بنابراین اگر با این تفکر بخواهیم صنعت را اداره کنیم به طور قطع ناوگان مستهلک می‌شود. افرادی که برای نرخ‌ها تصمیم می‌گیرند باید این موضوعات را در نظر بگیرند و باید شرایطی برای بازسازی سرمایه مستهلک شده را فراهم کنند.         

اسعدی سامانی همچنین درباره ارایه غذای گرم در پروازها گفت: طبق مقررات استفاده از ماسک در طول پرواز الزامی است. از سوی دیگر در تمام دنیا ایرلاین‌ها الزامی برای ارایه کترینگ وجود ندارد و در دنیا در مسیرهای کوتاه کترینگ ارایه نمی‌شود و می‌توان هزینه کترینگ را از بلیت کم کرد.  

منبع: ایلنا 

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
آخرین اخبار پربازدیدها چند رسانه ای عکس
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->