برگزاری کنگره شعر توس تا نیشابور + جزئیات «پدر قهوه» سریال جدید مهران مدیری در راه شبکه نمایش خانگی چندخطی درباره‌ی کتاب «فلسفه‌ی پیاده‌روی» نوشته‌ی فردریک گرو | بجنبید، منتظرمان هستند! بازگشت بهروز افخمی با «هفت» به تلویزیون + زمان پخش تئاتر کمدی «هشتگ، بچه‌شهرستانی‌ام» روی صحنه می‌رود + پوستر و زمان اجرا انعکاسی از مظلومیت غزه در «خاورمیانه» | گفتگو با احمدرضا عبیدی (ججو) به مناسبت انتشار موزیک ویدئو جدیدش فردوسی و «شاهنامه» در نگاه محمدعلی اسلامی ندوشن «صحبت یار» در نگارخانه فردوسی + عکس اضافه شدن شخصیت «غرغر خان» به باغ شادونه نقد کامل فیلم تلماسه ۲ (Dune 2) | زیبایی و وحشت «پهلوان هرگز نمی‌میرد» و «پهلوان واقعی» در تلویزیون + زمان پخش پرفروش‌ترین سینما‌های کشور در فروردین ۱۴۰۳ |«هویزه» مشهد در جمع پرفروش‌ها ماجرای شکایت صداوسیما از مهران مدیری به کجا رسید؟ «نردبان آسمان» به کتاب‌فروشی‌ها آمد صفحه نخست روزنامه‌های کشور - پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ تجلیل از کارگردان فلسطینی در جشنواره فیلم سارایوو فیلم‌های اولین هفته اردیبهشت ۱۴۰۳ (۶ و ۷ اردیبهشت) + زمان پخش
سرخط خبرها

رونمایی از کتاب «بد به دلتون راه ندین» در کتابخانه شهید مطهری مشهد

  • کد خبر: ۱۲۴۵۲۳
  • ۱۵ شهريور ۱۴۰۱ - ۲۰:۲۱
رونمایی از کتاب «بد به دلتون راه ندین» در کتابخانه شهید مطهری مشهد
آئین رونمایی از کتاب «بد به دلتون راه ندین» به همت محفل ادبی بهار کتابخانه عمومی شهید مطهری شهرستان مشهد برگزار شد.

به گزارش شهرآرانیوز، آئین رونمایی از کتاب «بد به دلتون راه ندین» به همت محفل ادبی بهار کتابخانه عمومی شهید مطهری شهرستان مشهد و با حضور شاعران و فرهیختگان و ادبای عضو محفل برگزار شد.

مجتبی ابوالقاسمی، دبیر محفل ادبی بهار کتابخانه عمومی شهید مطهری شهسرتان مشهد در ابتدای این مراسم برگزاری آیین رونمایی از کتاب «بد به دلتون راه ندید» اثر محسن تیموری شاعر فرهیخته و عضو محفل ادبی بهار را نشانه جایگاه برجسته و شایسته این اجتماع ادبی در سطح مشهد و استان عنوان کرد.

وی با اشاره به عضویت شاعران و ادبای ارزشمند و پیشکسوت و همچنین حضور مشتاقانه نوادبیان و نوجوانان در محافل ادبی کتابخانه‌های عمومی گفت: امیدوارم در آینده‌ای نزدیک همچنان شاهد رونمایی از کتاب‌های جدید اعضای کتابخانه و بروز و ظهور اشعار ناب از اعضای نوجوان جلسه باشیم.

ابوالقاسمی در ادامه به سیاق ابتدایی تمامی جلسات محفل ادبی بهار بحثی آموزشی را برای جوانان و نوجوانان عضو ارائه کرد.


در ادامه محسن تیموری، مولف و صاحب شعر و قریحه کتاب «بد به دلتون راه ندین» با اشاره به مراحل سیر و سلوک شعر و شاعری خود، گفت: استاد محدثی خراسانی الفبای ادبیات را به من آموخت و در ادامه در محافل ادبی رضوی در خدمت استاد کمال و در انجمن فرخ خدمت استاد قهرمان بودم.

مولف کتاب «پیشانی صنم» افزود: از دهه ۷۰ شعرسرایی را آغاز کردم. به نظر من شعر و شاعری بازآفرینی زندگی هر شاعر است و در واقع سبک شعری هر شاعر زبان شاعری او است.

تیموری در توصیه به شاعران و نوادبیان در آغاز راه، گفت: توصیه می‌کنم زبان ادبی و شعری خودتان را به دست بیاورید.

در ادامه هر یک از شاعران و پیشکسوتان حاضر در جلسه به بیان خصوصیات اشعار محسن تیموری پرداختند و از صمیمیت و لطف اشعار، گستردگی دایره لغات شاعر، نزدیکی به سبک شعر عراقی و منحصر به فردی و عدم تقلید و پیروی شاعر از سبک دیگران به عنوان شاخصه‌های شعری محسن تیموری یاد کردند.

ارائه بعضی از اشعار محسن تیموری بخش دیگری از این محفل بود.
آینه رنگ آه کرده مرا         
عشق هم بی پناه کرده مرا
منتظر مانده ام  بیاید یار       
 گرچه او ایستگاه کرده مرا
 دلخوشم لحظه‌ای که می‌رفتم     
 زیر چشمی نگاه کرده  مرا
 چشم‌ها را چرا ندم و دیدم     
 عاشق این گناه کرده مرا
چشم فتان و گونه‌ی چالش       
مثل بیژن به چاه کرده مرا
 به امیدی که میشود زن من      
 پسری سر به راه کرده مرا
 مینویسم سپید و میدانم      
 چشم هایش سیاه کرده مرا
مرد جو گندمی قصه منم    
 غم دوری تباه  کرده مرا

در انتهای این مراسم لوح تقدیر و یادبودی از طرف مهشید متحدی، مسئول کتابخانه عمومی شهید مطهری و مجتبی ابوالقاسمی، دبیر محفل ادبی بهار به محسن تیموری شاعر و عضو محفل ادبی و مولف کتاب «بد به دلتون راه ندین» اهدا شد.

گفتنی است، محمدباقر روشن نیا، جلال کیانی، علی گردوئی، سید نصرالله کلالی ثانی، حسین سید بر، محمدمهدی ناصری، سید حسین موید، زهرا عراقی،   فاطمه حسن پور، زهرا حشمتی، زهرا رسولی، مجتبی فدایی، حسن ابوالقاسمی و علی اصغر شکفته از شاعران عضو محفل ادبی بهار کتابخانه عمومی شهید مطهری مشهد نیز در ادامه به قرائت اشعاری از سروده‌های خود پرداختند.

 

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->