شهریه مدارس غیردولتی شفاف می‌شود برگزاری همایش روز روانشناس و مشاور در مشهد | ارتقای سلامت جامعه باعث تشخیص روانشناس نما‌ها می‌شود انفجار گاز در نیشابور، یک کشته و یک مصدوم بر جای گذاشت (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) رییس سازمان حج و زیارت: میانگین سن حجاج امسال ۵۷ سال است جمع آوری و دستگیری ۲۸۶ معتاد و خرده فروش در مشهد طی سال جاری (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) افزایش نسبی دما در غالب مناطق کشور تا اواسط هفته آتی (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) تالاب جازموریان جان دوباره گرفت ۳ پیشنهاد برای افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی | افزایش ۳۵درصدی باید لحاظ شود نزاع دسته جمعی در پل قویون ارومیه+ فیلم سیل بیش از ۲۶۰۰ نفر از مردم را گرفتار کرد (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) کنکور سراسری ۱۴۰۳ در خراسان‌جنوبی دوباره برگزار می‌شود آغاز رقابت داوطلبان گروه علوم تجربی در نوبت اول کنکور ۱۴۰۳ تغییر مسیر پرواز تهران- زاهدان- مشهد مذاکرات مزدی کانون بازنشستگان تامین اجتماعی ادامه دارد| مبنای افزایش حقوق کدام قانون است؟ (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) سیلاب به سنگان خواف رسید سلامت روان ایرانی‌ها پایش می‌شود پیش بینی آلزایمر ۱۲ سال قبل از بروز علائم با آزمایش چشم مشاغل ذهنی خطر زوال عقل را کاهش می‌دهند نحوه اضافه کردن دوران سربازی به سوابق بیمه تامین اجتماعی اعلام شد تخلیه برخی از روستا‌های زیرکوه در خراسان‌جنوبی به‌علت سیلاب + عکس (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

حقوق «بازنشستگان تامین اجتماعی» چقدر شد؟ + مشاهده احکام جدید بازنشستگان در سامانه تامین اجتماعی (۱۶ شهریورماه ۱۴۰۱)

  • کد خبر: ۱۲۴۵۶۰
  • ۱۶ شهريور ۱۴۰۱ - ۰۷:۳۵
  • ۸
حقوق «بازنشستگان تامین اجتماعی» چقدر شد؟ + مشاهده احکام جدید بازنشستگان در سامانه تامین اجتماعی (۱۶ شهریورماه ۱۴۰۱)
احکام جدید و فیش حقوقی شهریور ماه بازنشستگان و مستمری‌بگیران سایر سطوح سازمان تأمین اجتماعی در سامانه خدمات غیرالکترونیک این سازمان منتشر شد.

به گزارش شهرآرانیوز، در پی صدور بخشنامه اصلاحیه میزان افزایش حقوق مستمری‌بگیران در سال ۱۴۰۱، احکام حقوقی و فیش شهریور ماه بازنشستگان و مستمری‌بگیران سایر سطوح این سازمان با اعمال افزایش صادر شده و در سامانه خدمات غیرحضوری این سازمان به نشانی es.tamin.ir قابل مشاهده است.

گفتنی است پیش از این مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی خبر داده بود حقوق شهریور ماه بازنشستگان سایر سطوح، بر مبنای احکام جدید و با در نظر داشتن مصوبه مورد توافق وزرای عضو هیات امنای سازمان تأمین‌اجتماعی و با اعمال افزایش موضوع مصوبه شورای عالی کار پرداخت خواهد شد و احکام جدید این گروه از بازنشستگان نیز در همین ماه صادر می‌شود.

دکتر میرهاشم موسوی مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی در این زمینه گفت: با تأکید ویژه ریاست‌محترم جمهور و همراهی دولت مردمی سیزدهم و مجلس انقلابی، حقوق شهریور ماه بازنشستگان سایر سطوح، بر اساس مصوبه شورای عالی کار پرداخت خواهد شد.

وی افزود: احکام جدید این گروه از بازنشستگان روی سایت خدمات غیرحضوری تأمین‌اجتماعی بارگزاری شده و انشالله از ۲۰ شهریور ماه پرداخت‌ها بر اساس همین احکام جدید انجام خواهد شد.

به گزارش روابط عمومی سازمان تأمین‌اجتماعی، مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی گفت: برای پرداخت معوقات از اول فروردین تا ماه جاری نیز برنامه‌ریزی در تعامل با کانون‌های بازنشستگی در حال انجام است و به‌زودی نحوه پرداخت معوقات نیز به این عزیزان اعلام خواهد شد.

جزییات پرداخت حقوق بازنشستگان و شاغلان تامین اجتماعی

در پی اظهارات سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی درباره اعمال احکام جدید و افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی، به نظر می‌رسد از پنج روز آینده مستمری بگیران تامین اجتماعی، حقوق‌های جدید خود را دریافت خواهند کرد.

محمدهادی زاهدی‌وفا، سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به تازگی از افزایش حقوق بازنشستگان سایر سطوح، مطابق مصوبه شورای عالی کار یعنی ۳۸ درصد به اضافه مبلغ ثابت ۵۱۵ هزار و ۱۶۶ تومان خبر داد و گفت: افزایش حقوق و احکام اصلاح‌شده بازنشستگان از شهریورماه اعمال شده و افزایش مطابق با سقف مصوبه شورای عالی کار و هیات مدیره سازمان تأمین اجتماعی به بازنشستگان پرداخت خواهد شد.

البته مباحث دیگری نیز در روز‌های بعد از این اظهارات، از سوی دولتمردان مبنی بر اعمال همین میزان افزایش حقوق برای سایر بازنشستگان و مستمری‌بگیران لشگری و کشوری مطرح شد. به عنوان مثال مسعود میرکاظمی - معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه در این باره اعلام کرد: افزایش حقوق شاغلان و بازنشستگان کشوری و لشگری منوط به تامین منابع یا مدیریت مصارف است.

وی افزود: رئیس جمهوری دستوری برای ترمیم حقوق شاغلان و بازنشستگان دادند؛ البته با این فرض که خلق پول یا استقراضی انجام نشود.

این عضو کابینه دولت سیزدهم در پاسخ به سوال ایسنا درباره چگونگی اعمال افزایش حقوق بازنشستگان و مستمری بگیران لشگری و کشوری گفت: با توجه به اینکه هنوز مسئله افزایش حقوق شاغلان و بازنشستگان لشگری و کشوری قطعی نشده نمی‌توان در مورد جزئیات آن صحبت کرد، اما در ماه جاری یعنی شهریورماه تصمیم گیری درباره آن نهایی می‌شود و از آن به بعد اگر منابعش مشخص شود، می‌توان آن را اجرا کرد. البته به عنوان مثال با توجه به طرح افزایش جمعیت می‌توان اینگونه سیاست گذاری کرد که در افزایش حقوق‌ها و ضرایب آن عائله‌مندی و فرزند را هم در نظر گرفت، اما این طرح بعید است به شهریور ماه برسد.

در همین رابطه اطلاعات دریافتی ایسنا حاکی از آن است که افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی از شهریور ماه اعمال شده و احکام آن‌ها نیز اصلاح شده است. فیش حقوق جدید بازنشستگان تامین اجتماعی بر اساس احکام اصلاح شده آماده است و همه مستمری بگیران سایر سطوح می‌توانند در پروفایل خود در سامانه مورد نظر در درگاه خدمات الکترونیکی طرح تحول دیجیتال این تغییرات را مشاهده کنند.

بر اساس احکام صادر شده، بازنشستگان تامین اجتماعی از ۲۰ تا ۳۱ شهریور ماه (بر اساس حروف الفبا) حقوق و مزایای خود را با اعمال ۳۸ درصد افزایش به علاوه ۵۵۰ هزار تومان دریافت می‌کنند. معوقات و مابه‌التفاوت حقوق و مزایای بازنشستگان تامین اجتماعی نیز از مهر ماه و بر اساس فرمولی که سازمان تامین اجتماعی آن را اعلام خواهد کرد، به همه مستمری بگیران پرداخت می‌شود که البته روش دقیق این پرداختی‌ها هنوز مشخص نشده است.

بر اساس بررسی‌های صورت گرفته حقوق همه بازنشستگان در قالب احکام جدید و به صورت سیستمی افزایش یافته است، اما اگر در این میان یکی از مستمری بگیران سهوا در احکام و فیش حقوقی خود تغییری ندید یا احتمالا اشتباه محاسباتی مشاهده کرد، می‌تواند به شعب تامین اجتماعی مراجعه کرده و نسبت به اصلاح آن اقدام کند.

 

اینجا بخوانید:

واریز حقوق شهریورماه بازنشستگان تامین‌اجتماعی از فردا (۲۰ شهریورماه ۱۴۰۱) | تعیین تکلیف معوقات در روز‌های آینده

احتمال پرداخت معوقات حقوق بازنشستگان تامین‌اجتماعی در چند قسط (۱۶ شهریورماه ۱۴۰۱)


اخبار ویژه بازنشسته‌ها در لینک زیر:

instagram.com/bazneshasteh.news

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۸
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۳
شهلا مرادی
France
۱۶:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۶
0
2
چرا بع حداقل حقوقها اضافه نشده مگه ما جزاین کشوز نیستیم گرانی برامانیست خدارو خوش میاد چطور زتدکی مونو بجزخونیم
مسعود
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۷
0
1
خدایی شما مسولین وجدان دارید امروز رفتم فیش حقوقی جدید را از کافی نت گرفتم دیدم این همه بوق و کرنا حقوقم با ماه گذشته ۵۰۰هزارتومان بیشترشده مثلا اضافه کردین بخدا با ابروی ما بازنشستگان بازی نکنید اخه هی گفتید ۳۸ درصد اضافه این بو د خدایا چکار کنیم
مسعود ۵۴
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۹
باز برا تو خوبه من ۲۹۰ بیشتر اضاف نشده
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۸
0
0
یکی اومد عدالت اجرا کنه پرش، دادند رفت اونکه میگفت حداقل بگیر با 30 سال حقش بیشتره. حالا اونی که ده تومن میگیره کمتر اصافه بشه هم طوری نیست. همه چه حداقل بگیر و چه میانه بگیر کارشون یکی است حالا این کارفرما حقوق شو کم میده بیمه کمتر رد میکنه میشه حداقل بگیر و اون یکی کارفر ما بیشتر و یا بعصی ها دو سال آخر بیشتر می‌پرداند و یا اصافه کارو غیره رو کاری میکنن که وقتی بازنشسته بشن محاسبه بشه بیشتر حقوق بگیرند. همیشه بی عدالتی هست.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۰
0
2
سلام‌چه افزایشی ۵۸۰۰ شده ۶ملیون فقط۲۰۰تومن اضافه شده چرا دلیلش چرا؟لطفا اگه کسی دراین مورد اطلاع داره جواب بده بدونیم یعنی چی؟
صالحی کرج
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۴
0
0
چه فرقی بین با زنشته های تامین اجتمای ولشگری کشوری هست این شیورا کنار بگزارید همه بازنشته هادر یک صت هستن
امیریل
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۳
0
0
مدیر محترم لطفا نظر بنده رو نشر کن یه سری حرف ها باید با کنایه زده شد شاید تاثیرش بیشتر و بازتابش بهتر صورت بگیره
امیریل
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۳
0
0
وقتی شهامت ندارین حرف حساب رو نشر بدین شکر میخورین که ستونی برای اعلام نظر میذارین
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->