افزایش ۱.۳ درجه‌ای میانگین دمای هوای ایران در تیرماه تعطیلی و کاهش ساعت کاری ادارات و بانک‌های قم از دوم مرداد ۱۴۰۳ + جزئیات دستمزد عجیب سوادآموزی هر بیسواد در کشور خراسان‌رضوی پیشگام در واکسیناسیون دام نمرات امتحان نهایی چه زمانی اعلام می‌شود؟ بی‌اختیاری ادرار، یکی از علائم اصلی اختلال در کف لگن است بهره‌مندی ۵ هزار دانش‌آموز مشهدی از خدمات بهزیستی پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان‌رضوی (دوشنبه یکم مرداد ۱۴۰۳) | تداوم وزش باد در استان تا پایان هفته برای اولین بار در خراسان‌رضوی؛ افتتاح مرکز نگهداری شبانه‌روزی موقت اوتیسم تجویز آنتی‌بیوتیک در ایران ۱۰ درصد بیشتر از میانگین جهانی قاچاق معکوس دخانیات به دلیل قیمت پایین در ایران توصیه‌هایی در خصوص خشکی چشم | زائران اربعین مبتلا به خشکی چشم، اشک مصنوعی همراه داشته باشند کشف و ضبط ۱۳۰ قبضه سلاح جنگی غیر مجاز در شادگان خوزستان تغذیه و تحرک کافی از عوامل اثر گذار در حفظ سلامت استخوان و مفاصل است علت تأخیر در واریز حقوق تیرماه ۱۴۰۳ بازنشستگان تأمین‌اجتماعی | تعطیلات رسمی بهانه تأخیر در واریز حقوق و مستمری نشود! چرا مدیریت مصرف آب در تابستان امسال ضرورت دارد؟ | مراقب گرمای غیر طبیعی تابستان امسال باشید ابلاغ بیش از ۶۱ هزار میلیارد ریال از اعتبارات سرمایه‌ای خراسان رضوی ماجرای نامه مخبر برای حداقل‌بگیران تامین اجتماعی چه بود؟ | سه میلیون تومان برای متناسب‌سازی نیست! راه اندازی چهارمین مرکز خدمات جامع سلامت آموزشی در دانشگاه علوم پزشکی مشهد اعمال‌قانون ۱۸۳۷ خودروی حادثه‌ساز در مشهد | توقیف ۴۴ خودروی متخلف (یکم مرداد ۱۴۰۳) آخرین وضعیت بانک‌ها در پرداخت وام ازدواج | ۲۷۰ هزار نفر در صف انتظار هستند (یکم مرداد ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

وزیر بهداشت در مشهد: ایران دارای قوی ترین حوزه سلامت منطقه است

  • کد خبر: ۱۲۴۷۷۷
  • ۱۷ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۶
وزیر بهداشت در مشهد: ایران دارای قوی ترین حوزه سلامت منطقه است
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در حاشیه اختتامیه طرح «همراه با حکیمان» از قدرت بهداشتی و درمانی ایران در منطقه یاد کرد.

گروه جامعه | شهرآرانیوز؛ طرح معرفت افزایی «همراه با حکیمان» پیش از ظهر امروز (۱۷ شهریور ۱۴۰۱) با حضور جمعی از اعضای هیئت علمی دانشگاه‌های علوم پزشکی ایران به پایان رسید.

در این طرح که به مدت یک ماه و در قالب ۱۲ دوره مختلف به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی مشهد برگزار شد، اساتیدی همچون رحیم پورازغدی در قالب کارگاه‌های مختلف به تبیین مسائل فرهنگی، معرفی و اجتماعی پرداختند.

دکتر بهرام عین اللهی که برای شرکت در مراسم اختتامیه تقدیر از اساتید برتر اولین دوره آموزشی «همراه با حکیمان» که در مجتمع شهدای سلامت مشهد برگزار شد شرکت می‌کرد، در جمع اساتید علوم پزشکی اظهار کرد: جلسات اختتامیه ناراحت کننده است که امیدواریم این اختتامیه پایان نداشته و به عنوان افتتاحیه باشد.

وزیر بهداشت ادامه داد: وظیفه ما در مقام استادی تربیت نیرو‌های متخصص متعهد و متدین است، تا آینده انقلاب اسلامی تضمین شود. بر این عقیده هستیم که خون شهدا و روان بزرگان بسیاری ناظر و پشتیبان ماست و باید بر آرمان‌های شهدا پایبند باشیم و امانت‌های الهی را به بهترین شیوه به‌کار ببریم.

عین اللهی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در جمع اساتید در سال ۱۳۸۴ خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری افق مرجعیت علمی را تبیین کردند و در این حرکت مهمترین مؤلفه، اساتید هستند؛ لذا در این راستا نقش اصلی برای رسیدن به مرجعیت علمی را اساتید برعهده دارند و از طرفی مهمترین وظیفه استاد شاگرد پروری است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به روابط میان اساتید و دانشجویان اشاره و تصریح کرد: غربی ها، احترام و دانش پروری را از تاریخ ما آموخته اند و این مسئله که دانشجو می‌بایست ضمن احترام مقام استاد، حس کند مانند فرزند اوست، کار را برای تعامل و تعالی آموزشی هموار می‌سازد.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی خاطرنشان کرد: بحث دانش‌پژوهی نقش دوم اساتید است و امروز نیاز داریم در بحث‌های دانش بنیان با توجه به نیاز کشور حرکت کنیم. همچنین پژوهش باید براساس نیاز کشور باشد و نه صرفاً به مقاله ختم شود. باید به این نکته نیز اشاره کرد که مسلط بودن اساتید به علم روز از اهمیت بالایی برخوردار است.

عین اللهی در پایان عنوان کرد: خوشبختانه در حال حاضر قوی ترین حوزه سلامت در منطقه را دارا هستیم و جمهوری اسلامی موفق شده است تا با بهره مندی از دیپلماسی سلامت، جزو کشورهای پیشرو و برتر منطقه باشد.

گفتنی است در پایان این مراسم و به رسم یادبود از برخی اعضا هیئت علمی دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور که در این طرح حضور داشتند تقدیر به عمل آمد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->