آغاز انتخاب رشته‌ آزمون دکتری سال ۱۴۰۳ از اول اردیبهشت سقوط جرثقیل در پتروشیمی رازی | ۲ نفر جان باختند «مجید راهب» پدر گلاب ایران درگذشت + علت فوت آخرین وضعیت آب‌و‌هوای کشور | رگبار پراکنده و وزش باد در مناطقی از غرب و شمال غرب (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) هشدار جدی به شکارچیان برای خروج از منطقه کوهسرخ تردد روان در تمام محور‌های مواصلاتی کشور | محور‌های شمالی بدون محدودیت (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) زلزله ۴.۲ ریشتری، «روداب» خراسان‌رضوی را لرزاند (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) آسیب شناسی خشم و راهکارهای کاهش خشونت در جامعه کشف راز قتل جوان ۴۰ ساله به دست بادیگاردها در مشهد کشف ایمپلنت‌های قاچاق در تهران قتل خونین مدیر یک شرکت‌ لوازم آرایشی در برج ۲۰ طبقه‌اش به دست دوست صمیمی! ممنوعیت عرضه رایگان کیسه‌های پلاستیکی در فروشگاه‌های زنجیره‌ای|مشهد، شهر پیشگام در مدیریت پسماند است سرگردانی مسافران «فلای دوبی» در فرودگاه مشهد دستگیری یک قاچاقچی و کشف ۵۶۶ کیلوگرم مواد مخدر از یک دستگاه تریلی در هنگ مرزی تایباد یک کشته و چهار مصدوم بر اثر تصادف با تریلر در جاده تربت حیدریه (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) کشف ۲ کیلو و ۸۵۰ گرم مواد مخدر صنعتی در گمرک دوغارون کمبود ۶ هزار لیتر آب برثانیه در مشهد برای تابستان ۱۴۰۳ طبیعت‌گردان گرفتار در قوچان امدادرسانی شدند (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) جان باختن ۶ نفر براثر انفجار کپسول گاز در ترمینال شرق تهران (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) وضعیت مطلوب واکسیناسیون دام در خراسان‌رضوی طی سال گذشته
سرخط خبرها

پزشکان شاغل در مناطق محروم، سقف کارانه نخواهند داشت

  • کد خبر: ۱۲۲۳۳۷
  • ۳۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۷:۳۷
پزشکان شاغل در مناطق محروم، سقف کارانه نخواهند داشت
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در آستانه اول شهریور، زادروز بوعلی سینا و روز پزشک گفت: خبر خوبی که برای پزشکان داریم این است که سقف درآمد کارانه پزشکان شاغل در مناطق محروم برداشته شده است.

به گزارش شهرآرانیوز، بهرام عین‌اللهی روز دوشنبه در گفت و گویی به مناسبت روز پزشک با بیان این مطلب اظهارداشت: بخاطر برداشتن سقف کارانه در صورتی که پزشکان و کادر سلامت به مناطق محروم بروند، می‌توانند از درآمد خوبی برخوردار باشند و از طرفی دیگر مردم این مناطق هم می‌توانند از خدمات همه متخصصان رشته‌های پزشکی بهره‌مند باشند.

وی خاطرنشان کرد: با تصمیم جدید، هم دسترسی مردم این مناطق به پزشکان ‌متخصص بهتر می‌شود و هم درآمد کادر سلامت ارتقا می‌یابد.

بودجه مانع اصلی اجرا نشدن طرح پزشک خانواده

وزیر بهداشت همچنین درباره آخرین اقدامات طرح پزشک خانواده نیز گفت: در رابطه با طرح پزشک خانواده این وزارتخانه به طور کامل آمادگی اجرای آن را در سراسر کشور دارد.

وی تصریح کرد: اما مانع اصلی که در راستای اجرای طرح پزشک خانواده وجود دارد، بحث بودجه است چون بودجه موردنظر اگر تامین شود ما مشکلی برای اجرای آن نداریم و این طرح هم همانند طرح دارویار در حوزه سازمان و غذا و دارو نیز در سراسر کشور اجرایی خواهد شد.

عین‌اللهی اظهار داشت: البته اکنون طرح پزشک خانواده در دو استان مازندران و فارس در حال اجراست که وزارت بهداشت برای اجرای این طرح در سراسر کشور بسته‌هایی را آماده کرده است و با تامین منابع مالی آن می‌توانیم این طرح را هم اجرا کنیم.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی پیشتر گفته بود که طرح پزشک خانواده از جمله طرح‌هایی است که ۱۸ سال بر روی آن ‌مطالعه صورت گرفته و اجرایی شدن آن نیازمند نهایی‌سازی پرونده الکترونیک است.

کمال حیدری معاون بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز درباره اجرای طرح پزشک خانواده گفت: دولت بر اجرای برنامه پزشک خانواده تاکید دارد و به احتمال زیاد از نیمه دوم امسال باید این برنامه را به صورت سراسری اجرا کنیم. حدود ۱۰ سال است که این برنامه در دو استان فارس و مازندران اجرا شده ولی اجرای سراسری آن با موانعی روبرو بوده است.

وی یادآور شد: اجرای پزشک خانواده برای حوزه بیماری های غیرواگیر یک فرصت طلایی است زیرا در تشخیص زودهنگام بیماری ها و برنامه های غربالگری به مدیریت بیماری های غیرواگیر کمک زیادی می‌کند.

منبع: ایرنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->