افزایش ۵۰ درصدی ظرفیت پذیرش زائران مددجو در خراسان رضوی به کجا می‌روم آخر؟ بررسی فضیلت امیرالمؤمنین(ع) در حدیث ردالشمس برگزاری نشست تخصصی «وعده صادق» در مشهد مقدس دومین نشست کارگروه ملی امام‌رضا(ع) در مشهد برگزار شد درباره بانویی نیکوکار که بانی روشنایی حرم مطهر رضوی شد شکر نعمت همجواری با امام رئوف (ع) بازخوانی شخصیت حضرت عبدالعظیم حسنی(ع)| نامه‌ای از مسافر مشهد به مسافر ری ارائه خدمات «آب‌رسانی» در پهنه سیستان توسط خادمیاران رضوی و با هدف کمک به مدیریت کم‌آبی جزئیات برنامه‌های قرآنی روزانه حرم‌مطهررضوی (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) «چشمه‌های معارف رضوی»؛ روایتی از مهم‌ترین احادیث امام رضا(ع) کارگاه دوخت لباس شیرخوارگان حسینی در مشهد مقدس افتتاح می‌شود ویژه برنامه‌های حرم مطهر رضوی به مناسبت شب شهادت حمزه سیدالشهدا(ع) چند هزار حافظ قرآن در خراسان رضوی داریم؟ آزمون بزرگ حفظ قرآن کریم به صورت سراسری برگزار می‌شود | اعطای مدرک تحصیلی رسمی به حافظان قرآن کریم ارزش کمک به امر ازدواج در اسلام همه آنچه باید درباره سنت دینی قرض‌الحسنه بدانیم اهدای قرآن ویژه فلسطین به هیئت اعزامی آستان قدس رضوی در کشور مالزی تعداد زائران اعزامی به حج تمتع ۱۴۰۳ اعلام شد
سرخط خبرها

افزایش تمهیدات حفاظتی در حرم مطهر به مناسبت دهه پایانی صفر

  • کد خبر: ۱۲۵۱۴۷
  • ۲۰ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۵
افزایش تمهیدات حفاظتی در حرم مطهر به مناسبت دهه پایانی صفر
بنا بر صحبت‌های فرمانده یگان حفاظت آستان قدس رضوی، با توجه به افزایش تعداد حضور زائران در دهه پایانی صفر کنترل امنیتی در حرم مطهر و حریم رضوی افزایش پیدا خواهد کرد.

به گزارش شهرآرانیوز، سیدجمال معتمدالشریعتی در خصوص تمهیدات حفاظتی در حرم به مناسبت اربعین و دهه پایانی صفر اظهار کرد: اقداماتی در نظر گرفته شده که امنیت زائران در حرم و حریم رضوی و حتی مسیرهایی که به حرم منتهی می‌شود، به خوبی تامین شود. در این زمینه کوتاهی صورت نخواهد گرفت.

وی اضافه کرد: اما با توجه به اینکه در دهه آخر صفر مسیرهای منتهی به مشهد و حرم مطهر رضوی ترافیک سنگینی خواهند داشت، توصیه می‌شود این مسیر توسط زائران حتما با حوصله طی شود و افراد توقف کافی داشته باشند تا در مسیر دچار مشکل نشوند.

معتمدالشریعتی خاطرنشان کرد: همچنین درخواست می‌کنیم کاروان‌هایی که به صورت پیاده به مشهد سفر می‌کنند، مقرراتی که توسط پلیس‌ راه تذکر داده می‌شود را حتما رعایت کنند.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه در دهه پایانی صفر و اربعین ترافیک سنگینی هم به صورت خودرویی و هم جمعیت زائران ایجاد خواهد شد، افراد حتما قبل از سفر به مشهد مکانی را برای اسکان در نظر داشته باشند و انتخاب اقامتگاه‌ را به روزهای نزدیک سفر اختصاص ندهند.

معتمدالشریعتی عنوان کرد: در دهه پایانی صفر به دلیل حضور تعداد زیادی از زائران به راحتی محلی برای اسکان پیدا نخواهد شد؛ به همین دلیل زوار مجبور می‌شوند در مکان‌های اسکان پیدا کنند که به لحاظ امنیت و سلامت استانداردهای لازم را نخواهند شد.

فرمانده یگان حفاظت آستان قدس رضوی گفت: در همین راستا توصیه می‌کنیم زائران هنگام حضور در حرم و زیارت اشیاء قیمتی به همراه نداشته باشند؛ مراقب کودکان خود باشند و حتما برای سالمندان پیش‌بینی‌های لازم را انجام دهند.

وی افزود: در این مدت ترافیک‌ها سنگین خواهد بود و سیستم ناوگان عمومی به اندازه نیاز توان خدمات‌رسانی نخواهد داشت؛ پس زائران پیش‌بینی‌های لازم را داشته باشند تا سفر و زیارت خوبی را تجربه کنند.

معتمدالشریعتی در خصوص کنترل‌ها در حرم مطهر ادامه داد: طبیعتا در دهه آخر صفر کنترل‌ها در حرم مطهر و حریم رضوی افزایش پیدا خواهد کرد و قطعا برای این مورد تعداد نیروها افزایش خواهد داشت.

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->