آمادگی مشهد برای  اسکان ۸۰۰ هزار زائر امام رضا(ع) در هر شب در ایام پایانی ماه صفر استاندار خراسان رضوی: کارگروه احداث شهرک سلامت در مشهد تشکیل می‌شود مجموعه‌های مردمی در تدارک پذیرایی از زائران دهه آخر ماه صفر ۱۴۰۴ مشهد + فیلم عکس‌هایی از تمرین ارکستر سمفونیک تهران رونمایی از کتاب «در سایه‌سار خورشید» با موضوع فرهنگ میزبانی توسط شهرداری مشهد پیش‌بینی ۲۵۰ دستگاه اتوبوس در مشهد برای تقویت مسیر‌های عبوری و منتهی به حرم مطهر در روز‌های پایانی صفر خراسان رضوی، قطب صنایع دستی کشور؛ ۲۳ هزار هنرمند و ۷۰۰ فروشگاه فعال ابراز نگرانی معاون استاندار خراسان‌رضوی از شدت آلودگی هوای مشهد تجهیز ۸۰ چراغ راهنمایی در مشهد به برق اضطراری شهردار منطقه ۳ مشهد مطرح کرد: خدمت‌رسانی شبانه‌روزی به زائران با ۴۰ پاکبان و تجهیزات کامل در دهه آخر ماه صفر استقرار جایگاه‌های ویژه عرضه کالا و نان در مشهد برای خدمت‌رسانی به زائران در دهه آخر ماه صفر خدمات ویژه اتوبوسرانی مشهد در سه روز پایانی ماه صفر قائم‌مقام ستاد دهه پایانی صفر شهرداری مشهد: مدیریت شهری ۲۴ساعته برای خدمت به زائران تلاش می‌کند | پیش‌بینی ۵۱ مرکز اسکان موقت و اضطراری در دهه آخر صفر ۱۴۰۴ + فیلم شهرداری منطقه ثامن مشهد آماده میزبانی از زائران دهه آخر صفر پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان رضوی امروز (یکشنبه، ۲۶ مرداد ۱۴۰۴) | آغاز روند افزایش دما از سه‌شنبه خدمت‌رسانی شهرداری مشهدمقدس به زائران اربعین و آماده‌باش کامل برای دهه پایانی ماه صفر ۱۴۰۴ مسدودی سه‌روزه جاده قدیم مشهد از ۲۸ مرداد ۱۴۰۴ آماده‌باش ۱۰ هزار دستگاه تاکسی برای خدمت‌رسانی در دهه پایانی ماه صفر| خدمت‌رسانی صلواتی تعدادی از ناوگان در شب شهادت امام رضا(ع) در معابر منتهی به حرم بهره‌برداری از ۵ پارکینگ موقت در هسته مرکزی مشهد در دهه آخر صفر ۱۴۰۴ کیفیت هوای کلانشهر مشهد قابل‌قبول شد (۲۶ مرداد ۱۴۰۴)
سرخط خبرها

مناسب‌سازی ۲۱۸ کیلومتر مسیر دوچرخه‌سواری در مشهد

  • کد خبر: ۱۲۵۳۹۱
  • ۲۲ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۸
مناسب‌سازی ۲۱۸ کیلومتر مسیر دوچرخه‌سواری در مشهد
مطالعات ایجاد ۵۸ کیلومتر مسیر ویژه دوچرخه در مشهد انجام شده است و با تأمین اعتبار اجرایی می‌شود.

علیرضا ظهیری | شهرآرانیوز؛ شهر مشهد به‌عنوان یکی از پیشرو‌ترین شهر‌های کشور در بهره‌مندی از‌شبکه مسیر‌های دوچرخه‌سواری، اکنون با ایجاد بیش از ۲۱۸ کیلومتر مسیر ویژه دوچرخه‌سواری توانسته است بخش شایان‌توجهی از معابر اصلی شهر را به این خطوط مجهز کند تا با توجه به سیاست‌های هوای پاک و تلاش مدیریت شهری برای تشویق شهروندان به استفاده از دوچرخه شاهد گسترش این شبکه در شهر باشیم.

مدیر پروژه توسعه حمل‌ونقل انسان‌محور شهرداری مشهد در گفتگو با شهرآرانیوز بابیان اینکه براساس برنامه مطالعاتی شهرداری مشهد در این کلان‌شهر باید ۲۶۵ کیلومتر مسیر دوچرخه‌سواری داشته باشیم، گفت: براساس آمار تا پایان سال ۱۳۹۹، مدیریت شهری توانسته بود ۱۸۵ کیلومتر مسیر ویژه دوچرخه‌سواری در مشهد ایجاد کند و در سال گذشته نیز توانستیم ۲۳ کیلومتر دیگر به این شبکه اضافه کنیم.

جمشید جعفری بابیان اینکه از ۲۱۸ کیلومتر مسیر دوچرخه‌سواری در مشهد ۱۹۵ کیلومتر مربوط به مسیر‌های دوچرخه‌سواری در معابر اصلی شهر است، ادامه داد: براساس برنامه‌ریزی انجام‌شده، امسال نیز ۵۸ کیلومتر باید به شبکه ویژه دوچرخه‌سواری شهر مشهد بیفزاییم که ایجاد این شبکه منوط به تخصیص و تزریق بودجه‌های مورد نیاز است.

مسیر‌های دوچرخه در معابر پادگان

وی بیان کرد: امسال در جریان بازگشایی معابر پادگان، مسیر‌های ویژه دوچرخه‌سواری نیز در این معابر شکل گرفت و همچنین در پروژه‌های قبلی مدیریت شهری ایجاد مسیر‌های دوچرخه‌سواری انجام شده است و به تناسب تزریق بودجه در راستای تکمیل این شبکه حمل‌ونقلی پاک گام بر می‌داریم.

مدیر پروژه توسعه حمل‌ونقل انسان‌محور شهرداری مشهد در زمینه چالش‌های افزایش مسیر دوچرخه در شهر بیان کرد: در خیابان‌هایی که عقب‌نشینی‌های آن انجام شده، همراه با اجرای عملیات پیاده‌روسازی، عملیات ایجاد مسیر دوچرخه‌سواری نیز انجام می‌شود، اما در برخی از خیابان‌ها باوجود انجام مطالعات هنوز عقب‌نشینی‌های لازم انجام نشده است یا در اولویت پیاده‌روسازی نیستند؛ ازین‌رو با توجه به اینکه باید یک‌بار و در یک زمان عملیات پیاده‌روسازی و ایجاد مسیر دوچرخه‌سواری انجام شود، ایجاد شبکه متصل دوچرخه‌سواری از به‌هم‌پیوستگی لازم برخوردار نیست.

وی افزود: هم‌اکنون براساس مطالعات، ۱۶۵ کیلومتر شبکه دوچرخه‌سواری شهر مشهد به‌صورت پیوسته است.

مناسب‌سازی تقاطع‌ها برای ایجاد مسیر دوچرخه

جعفری بیان کرد: البته یکی دیگر از بخش‌هایی که مسیر‌های دوچرخه‌سواری را از حالت به‌هم‌پیوسته خارج می‌کند در تقاطع‌های شهر است که این مشکل نیز در جریان اجرای کلان‌پروژه حق تقدم و در تقاطع‌هایی که این پروژه در آن اجرایی شده، رفع شده است و به‌مرور زمان دیگر تقاطع‌ها نیز برای ایجاد مسیر دوچرخه‌سواری مناسب‌سازی می‌شود.

وی همچنین درباره ایجاد مسیر دوچرخه‌سواری در مناطق حاشیه شهر مشهد گفت: ایجاد معبر ویژه دوچرخه‌سواری در مناطق حاشیه شهر هم اجرا می‌شود، اما اجرای آن بر مبنای ایجاد معابر جدید یا مناسب‌سازی معابر این مناطق است؛ بنابراین در معابری از حاشیه شهر که عملیات بهسازی معابر انجام می‌شود به‌صورت هم‌زمان مسیر دوچرخه‌سواری هم پیش‌بینی می‌شود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
آخرین اخبار پربازدیدها چند رسانه ای عکس
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->