توسعه ۷۰۰ کیلومتری زیرساخت فیبر نوری در مشهد طی شش‌ماهه نخست ۱۴۰۴ دبیرکل سابق ناتو: خروج آمریکا از افغانستان بزرگ‌ترین شکست ناتو است افزایش آلودگی هوا در مشهد | شاخص به ۱۲۰ رسید و برخی مناطق در وضعیت هشدار (یکشنبه، ۱۸ آبان ۱۴۰۴) هوای مشهد برای گروه‌های حساس، ناسالم اعلام شد (۱۸ آبان ۱۴۰۴) آیا آب در مشهد هم جیره‌بندی خواهد شد؟ قلندرشریف: مرکز تخصصی دندان‌پزشکی شهرداری مشهد در مسیر ارتقای رفاه پرسنل، افتتاح می‌شود + آدرس ۳ ایستگاه شارژ خودروی برقی در مشهد تا پایان سال ۱۴۰۴ به بهره‌برداری می‌رسد منصوریان: شورای شهر مشهد در حوزه فرهنگی تحول بنیادین ایجاد کرد | رویکرد‌ میدانی و ارتباط‌محور ویژگی کار شورا بوده است هزینه سالانه ۳ هزار میلیارد تومانی شهرداری مشهد برای رفت و روب، پاکیزگی و مدیریت پسماند بهره‌برداری از بوستان بانوان آفتاب مشهد، تا پایان آذرماه ۱۴۰۴ عراق در آستانه برگزاری انتخابات پارلمان وارد سکوت انتخاباتی شد موحدیان: شورای ششم ارتقای کیفیت زیست شهری را به عنوان هدف کلیدی دنبال می‌کند واکنش مدیرکل فرهنگ و ارشاد خراسان رضوی به ردّ نام‌گذاری ۱۰ دی به نام «روز ملی مشهد» | این طرح بازنگری و اصلاح می‌شود روز‌های انگشت‌شمار هوای پاک مشهد | از ابتدای سال ۱۴۰۴، فقط ۷ روز پاک بوده است اختصاص بیش از ۹۳۶ میلیارد ریال اعتبار به توسعه بوستان‌های منطقه ۷ مشهد افزایش ۵۲ درصدی استقبال شهروندان مشهدی از دوچرخه‌های اشتراکی بایدو نسبت‌به سال قبل | شرایط استفاده از تخفیفات ویژه هوای مشهد دوباره به روزهای آلودگی برمی‌گردد؟ | کیفیت هوا قابل‌قبول اما در مرز ناسالم‌شدن (۱۷ آبان ۱۴۰۴) «روز ملی مشهد»، قربانی تفسیر قانون | تهرانی‌ها بازهم با نام‌گذاری روز ملی مشهد مخالفت کردند پروژه‌های زیرساختی فناوری اطلاعات باید اولویت اقدامات شهرداری باشد رانت واردات موز در قبال صادرات سیب!
سرخط خبرها

مناسب‌سازی ۲۱۸ کیلومتر مسیر دوچرخه‌سواری در مشهد

  • کد خبر: ۱۲۵۳۹۱
  • ۲۲ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۸
مناسب‌سازی ۲۱۸ کیلومتر مسیر دوچرخه‌سواری در مشهد
مطالعات ایجاد ۵۸ کیلومتر مسیر ویژه دوچرخه در مشهد انجام شده است و با تأمین اعتبار اجرایی می‌شود.

علیرضا ظهیری | شهرآرانیوز؛ شهر مشهد به‌عنوان یکی از پیشرو‌ترین شهر‌های کشور در بهره‌مندی از‌شبکه مسیر‌های دوچرخه‌سواری، اکنون با ایجاد بیش از ۲۱۸ کیلومتر مسیر ویژه دوچرخه‌سواری توانسته است بخش شایان‌توجهی از معابر اصلی شهر را به این خطوط مجهز کند تا با توجه به سیاست‌های هوای پاک و تلاش مدیریت شهری برای تشویق شهروندان به استفاده از دوچرخه شاهد گسترش این شبکه در شهر باشیم.

مدیر پروژه توسعه حمل‌ونقل انسان‌محور شهرداری مشهد در گفتگو با شهرآرانیوز بابیان اینکه براساس برنامه مطالعاتی شهرداری مشهد در این کلان‌شهر باید ۲۶۵ کیلومتر مسیر دوچرخه‌سواری داشته باشیم، گفت: براساس آمار تا پایان سال ۱۳۹۹، مدیریت شهری توانسته بود ۱۸۵ کیلومتر مسیر ویژه دوچرخه‌سواری در مشهد ایجاد کند و در سال گذشته نیز توانستیم ۲۳ کیلومتر دیگر به این شبکه اضافه کنیم.

جمشید جعفری بابیان اینکه از ۲۱۸ کیلومتر مسیر دوچرخه‌سواری در مشهد ۱۹۵ کیلومتر مربوط به مسیر‌های دوچرخه‌سواری در معابر اصلی شهر است، ادامه داد: براساس برنامه‌ریزی انجام‌شده، امسال نیز ۵۸ کیلومتر باید به شبکه ویژه دوچرخه‌سواری شهر مشهد بیفزاییم که ایجاد این شبکه منوط به تخصیص و تزریق بودجه‌های مورد نیاز است.

مسیر‌های دوچرخه در معابر پادگان

وی بیان کرد: امسال در جریان بازگشایی معابر پادگان، مسیر‌های ویژه دوچرخه‌سواری نیز در این معابر شکل گرفت و همچنین در پروژه‌های قبلی مدیریت شهری ایجاد مسیر‌های دوچرخه‌سواری انجام شده است و به تناسب تزریق بودجه در راستای تکمیل این شبکه حمل‌ونقلی پاک گام بر می‌داریم.

مدیر پروژه توسعه حمل‌ونقل انسان‌محور شهرداری مشهد در زمینه چالش‌های افزایش مسیر دوچرخه در شهر بیان کرد: در خیابان‌هایی که عقب‌نشینی‌های آن انجام شده، همراه با اجرای عملیات پیاده‌روسازی، عملیات ایجاد مسیر دوچرخه‌سواری نیز انجام می‌شود، اما در برخی از خیابان‌ها باوجود انجام مطالعات هنوز عقب‌نشینی‌های لازم انجام نشده است یا در اولویت پیاده‌روسازی نیستند؛ ازین‌رو با توجه به اینکه باید یک‌بار و در یک زمان عملیات پیاده‌روسازی و ایجاد مسیر دوچرخه‌سواری انجام شود، ایجاد شبکه متصل دوچرخه‌سواری از به‌هم‌پیوستگی لازم برخوردار نیست.

وی افزود: هم‌اکنون براساس مطالعات، ۱۶۵ کیلومتر شبکه دوچرخه‌سواری شهر مشهد به‌صورت پیوسته است.

مناسب‌سازی تقاطع‌ها برای ایجاد مسیر دوچرخه

جعفری بیان کرد: البته یکی دیگر از بخش‌هایی که مسیر‌های دوچرخه‌سواری را از حالت به‌هم‌پیوسته خارج می‌کند در تقاطع‌های شهر است که این مشکل نیز در جریان اجرای کلان‌پروژه حق تقدم و در تقاطع‌هایی که این پروژه در آن اجرایی شده، رفع شده است و به‌مرور زمان دیگر تقاطع‌ها نیز برای ایجاد مسیر دوچرخه‌سواری مناسب‌سازی می‌شود.

وی همچنین درباره ایجاد مسیر دوچرخه‌سواری در مناطق حاشیه شهر مشهد گفت: ایجاد معبر ویژه دوچرخه‌سواری در مناطق حاشیه شهر هم اجرا می‌شود، اما اجرای آن بر مبنای ایجاد معابر جدید یا مناسب‌سازی معابر این مناطق است؛ بنابراین در معابری از حاشیه شهر که عملیات بهسازی معابر انجام می‌شود به‌صورت هم‌زمان مسیر دوچرخه‌سواری هم پیش‌بینی می‌شود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
آخرین اخبار پربازدیدها چند رسانه ای عکس
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->