تشکیل قرارگاه راهبری و تحول در مدیریت منابع مالی شهرداری مشهد درباره فروش قدیمی‌ترین میدان شهر مشهد | روزی که میدان ارگ را فروختند کشف یک میلیارد ریال داروی قاچاق از عطاری‌های خواف خراسان رضوی (۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۴) بازاری در ساحل شلوغ دریا ناصحی: مشکلات ترافیک مشهد با تکمیل پروژه‌های معابر حل می‌شود شهردار مشهد مقدس: می‌توانیم صادرکننده خدمات مهندسی در حوزه مترو باشیم + فیلم عضو کمیسیون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شورای اسلامی شهر مشهد: مسائل شهر چه کوچک و چه بزرگ برای ما فرق نمی‌کند | افتتاح رسمی فاز یک خط۳ مترو با حضور رئیس‌جمهور بهره‌برداری از دوربرگردان تقاطع سه‌سطحی شهید فهمیده مشهد | معاون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری مشهد: گره‌های ترافیکی با افتتاح دوربرگردان شهید فهمیده کاهش می‌یابد هوای مشهد همچنان آلوده است (۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۴) نخستین جلسه ستاد برگزاری دیدار ایران و کره شمالی در مشهد برگزار شد درباره یکی از کوچک‌ترین روستا‌های اطراف مشهد قدیم | عطر فراموشی در کوچه‌های «قریه عطار» قلندرشریف: ۹۰ درصد زائران و شهروندان از خدمات شهرداری مشهد رضایت داشته‌اند گزارش ویژه فیفا از دختران فوتسال ایران روابط‌عمومی‌ها؛ بهره‌گیری هنرمندانه از همه ابزار‌ها و شیوه‌های تعامل پیشرفت ۲۸‌ درصدی میان‌گذر جنوبی مشهد نمایشگاه مشهد اینوکس- فاینکس، نقطه عطفی در مسیر جذب سرمایه‌گذاری و تعامل با ارکان بازار مالی احیای تاریخ شهر مشهد، به همت مدیریت شهری کاهش ۴۳ درصدی بارندگی در مشهد نسبت‌به سال قبل | احتمال جیره‌بندی آب در تابستان ۱۴۰۴ دبیر شورای امنیت ملی در دیدار با همتای ارمنی خود: بیگانگان علاقه‌ای به آرامش در منطقه ندارند افزایش ۵ برابری بودجه فرهنگی و ورزشی در مشهد| ۱۱۰ مجموعه ورزشی تا پایان دوره مدیریت شهری احداث می‌شود پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان رضوی امروز (یکشنبه، ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۴) | از فردا هوا گرم می‌شود
سرخط خبرها

مناسب‌سازی ۲۱۸ کیلومتر مسیر دوچرخه‌سواری در مشهد

  • کد خبر: ۱۲۵۳۹۱
  • ۲۲ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۸
مناسب‌سازی ۲۱۸ کیلومتر مسیر دوچرخه‌سواری در مشهد
مطالعات ایجاد ۵۸ کیلومتر مسیر ویژه دوچرخه در مشهد انجام شده است و با تأمین اعتبار اجرایی می‌شود.

علیرضا ظهیری | شهرآرانیوز؛ شهر مشهد به‌عنوان یکی از پیشرو‌ترین شهر‌های کشور در بهره‌مندی از‌شبکه مسیر‌های دوچرخه‌سواری، اکنون با ایجاد بیش از ۲۱۸ کیلومتر مسیر ویژه دوچرخه‌سواری توانسته است بخش شایان‌توجهی از معابر اصلی شهر را به این خطوط مجهز کند تا با توجه به سیاست‌های هوای پاک و تلاش مدیریت شهری برای تشویق شهروندان به استفاده از دوچرخه شاهد گسترش این شبکه در شهر باشیم.

مدیر پروژه توسعه حمل‌ونقل انسان‌محور شهرداری مشهد در گفتگو با شهرآرانیوز بابیان اینکه براساس برنامه مطالعاتی شهرداری مشهد در این کلان‌شهر باید ۲۶۵ کیلومتر مسیر دوچرخه‌سواری داشته باشیم، گفت: براساس آمار تا پایان سال ۱۳۹۹، مدیریت شهری توانسته بود ۱۸۵ کیلومتر مسیر ویژه دوچرخه‌سواری در مشهد ایجاد کند و در سال گذشته نیز توانستیم ۲۳ کیلومتر دیگر به این شبکه اضافه کنیم.

جمشید جعفری بابیان اینکه از ۲۱۸ کیلومتر مسیر دوچرخه‌سواری در مشهد ۱۹۵ کیلومتر مربوط به مسیر‌های دوچرخه‌سواری در معابر اصلی شهر است، ادامه داد: براساس برنامه‌ریزی انجام‌شده، امسال نیز ۵۸ کیلومتر باید به شبکه ویژه دوچرخه‌سواری شهر مشهد بیفزاییم که ایجاد این شبکه منوط به تخصیص و تزریق بودجه‌های مورد نیاز است.

مسیر‌های دوچرخه در معابر پادگان

وی بیان کرد: امسال در جریان بازگشایی معابر پادگان، مسیر‌های ویژه دوچرخه‌سواری نیز در این معابر شکل گرفت و همچنین در پروژه‌های قبلی مدیریت شهری ایجاد مسیر‌های دوچرخه‌سواری انجام شده است و به تناسب تزریق بودجه در راستای تکمیل این شبکه حمل‌ونقلی پاک گام بر می‌داریم.

مدیر پروژه توسعه حمل‌ونقل انسان‌محور شهرداری مشهد در زمینه چالش‌های افزایش مسیر دوچرخه در شهر بیان کرد: در خیابان‌هایی که عقب‌نشینی‌های آن انجام شده، همراه با اجرای عملیات پیاده‌روسازی، عملیات ایجاد مسیر دوچرخه‌سواری نیز انجام می‌شود، اما در برخی از خیابان‌ها باوجود انجام مطالعات هنوز عقب‌نشینی‌های لازم انجام نشده است یا در اولویت پیاده‌روسازی نیستند؛ ازین‌رو با توجه به اینکه باید یک‌بار و در یک زمان عملیات پیاده‌روسازی و ایجاد مسیر دوچرخه‌سواری انجام شود، ایجاد شبکه متصل دوچرخه‌سواری از به‌هم‌پیوستگی لازم برخوردار نیست.

وی افزود: هم‌اکنون براساس مطالعات، ۱۶۵ کیلومتر شبکه دوچرخه‌سواری شهر مشهد به‌صورت پیوسته است.

مناسب‌سازی تقاطع‌ها برای ایجاد مسیر دوچرخه

جعفری بیان کرد: البته یکی دیگر از بخش‌هایی که مسیر‌های دوچرخه‌سواری را از حالت به‌هم‌پیوسته خارج می‌کند در تقاطع‌های شهر است که این مشکل نیز در جریان اجرای کلان‌پروژه حق تقدم و در تقاطع‌هایی که این پروژه در آن اجرایی شده، رفع شده است و به‌مرور زمان دیگر تقاطع‌ها نیز برای ایجاد مسیر دوچرخه‌سواری مناسب‌سازی می‌شود.

وی همچنین درباره ایجاد مسیر دوچرخه‌سواری در مناطق حاشیه شهر مشهد گفت: ایجاد معبر ویژه دوچرخه‌سواری در مناطق حاشیه شهر هم اجرا می‌شود، اما اجرای آن بر مبنای ایجاد معابر جدید یا مناسب‌سازی معابر این مناطق است؛ بنابراین در معابری از حاشیه شهر که عملیات بهسازی معابر انجام می‌شود به‌صورت هم‌زمان مسیر دوچرخه‌سواری هم پیش‌بینی می‌شود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->