زلزله ۴.۲ ریشتری، «روداب» خراسان‌رضوی را لرزاند (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) آسیب شناسی خشم و راهکارهای کاهش خشونت در جامعه کشف راز قتل جوان ۴۰ ساله به دست بادیگاردها در مشهد کشف ایمپلنت‌های قاچاق در تهران قتل خونین مدیر یک شرکت‌ لوازم آرایشی در برج ۲۰ طبقه‌اش به دست دوست صمیمی! ممنوعیت عرضه رایگان کیسه‌های پلاستیکی در فروشگاه‌های زنجیره‌ای|مشهد، شهر پیشگام در مدیریت پسماند است سرگردانی مسافران «فلای دوبی» در فرودگاه مشهد دستگیری یک قاچاقچی و کشف ۵۶۶ کیلوگرم مواد مخدر از یک دستگاه تریلی در هنگ مرزی تایباد یک کشته و چهار مصدوم بر اثر تصادف با تریلر در جاده تربت حیدریه (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) کشف ۲ کیلو و ۸۵۰ گرم مواد مخدر صنعتی در گمرک دوغارون کمبود ۶ هزار لیتر آب برثانیه در مشهد برای تابستان ۱۴۰۳ طبیعت‌گردان گرفتار در قوچان امدادرسانی شدند (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) جان باختن ۶ نفر براثر انفجار کپسول گاز در ترمینال شرق تهران (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) وضعیت مطلوب واکسیناسیون دام در خراسان‌رضوی طی سال گذشته تنهایی خطر مرگ را دو برابر افزایش می‌دهد دستگیری متهمان سایبری کنکور که ۱۰۰ هزار «تتر» از داوطلبان دریافت کرده بودند ویدئو | اصلاح احکام رتبه‌بندی ۱۰۰ هزار معلم بازنشسته پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان‌رضوی (٣٠ فروردین ١۴٠٣) | بارش باران در اوایل هفته آتی دو کارمند شرکت حفاظتی قتل مرد معتاد در مشهد را انکار کردند + عکس همه چیز درباره «چای»، اصیل‌ترین نوشیدنی ایرانی
سرخط خبرها

افزایش سهمیه دارو در داروخانه‌های مشهد، ویژه دهه آخر صفر

  • کد خبر: ۱۲۵۶۵۹
  • ۲۳ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۵
افزایش سهمیه دارو در داروخانه‌های مشهد، ویژه دهه آخر صفر
معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی مشهد از تمهیدات دارویی این معاونت در آستانه اربعین و دهه آخر صفر برای زائران و مجاوران مشهدی خبر داد.

علی صمدی جوان | شهرآرانیوز؛ هم‌زمان با فرارسیدن اربعین حسینی و سوگواری‌های دهه آخر صفر در مشهد که نوید حضور پرشور زائران و علاقه‌مندان در مشهد را می‌دهد، تمهیدات پزشکی به‌ویژه دارویی از نکات مهمی است که باید به آن توجه کرد. دراین‌راستا، معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی مشهد اقداماتی را آماده کرده است.

دکتر ناصر وحدتی، معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی مشهد، در گفتگو با شهرآرانیوز گفت: برای رفاه حال زائران و عاشقان اهل‌بیت (ع) در دهه آخر صفر، چند اقدام از سوی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با مساعدت و همراهی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی درحال انجام است. اولین اقدام، تجهیز و راه‌اندازی ۱۵۰ «موکب سلامت» در مسیر‌های جاده‌ای منتهی به مشهد است که در این مواکب و با مساعدت وزارتخانه، دارو‌های ابتدایی و در حد نیاز بیماران تأمین خواهد شد تا زائران پیاده مشهد مشکلی برای دارو نداشته باشند.

معاون غذا و دارو افزود: اقدام بعدی، معرفی و تأمین داروی ۳۲ داروخانه اطراف حرم مطهر رضوی است؛ این داروخانه‌ها از رینگ حرم به‌سمت میدان توحید و از رینگ حرم تا ترمینال مسافربری مشهد را شامل خواهند شد. این داروخانه‌ها موظف‌اند به‌صورت شبانه‌روزی خدمت ارائه دهند.

اقدام بعدی که در دستورکار قرار گرفته است، آن است که شرکت‌های توزیع دارو در مشهد در ایام عزاداریدهه پایانی صفر، با افزایش سهمیه دارویی داروخانه‌های یادشده، کمبود‌های احتمالی دارو را برطرف خواهند کرد.

دکتر ناصر وحدتی درباره تخلف احتمالی داروخانه‌های منتخب در این ایام تصریح کرد: گروه‌های بازرسی و نظارت معاونت غذا و دارو در این مدت به‌صورت آماده‌باش و نظارت میدانی فعال خواهند بود. در صورتی که بسیح اصناف و تعزیرات هم کمک کنند، این گروه‌های بازرسی افزایش خواهند یافت. بااین‌حال، مردم نیز می‌توانند گزارش تخلفات احتمالی را از طریق سامانه ۱۹۰ با کارشناسان ما در میان بگذارند.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی مشهد درباره تهیه دارو‌های کمیاب بیان کرد: دارو‌های کمیاب در کشور، شرایط مشابهی در مشهد خواهند داشت. اما تلاش می‌کنیم با مساعدت سازمان غذا و دارو تا حد امکان این مشکل را برطرف کنیم.

دکتر وحدتی در پایان ضمن اشاره به تحویل دارو‌های نسخه‌ای صرفا با تجویز پزشک، متذکر شد: دراین‌باره، طبق قانون عمل خواهد شد. اما در موارد خاص و بنا به تشخیص داروساز مبنی بر تجویز دارو، این امکان وجود دارد که داروی بدون نسخه نیز به بیمار داده شود.

گفتنی است هم‌اکنون در شهر مشهد بیش از صد داروخانه شبانه‌روزی وجود دارد که این داروخانه‌ها نیز می‌توانند در امر خدمت‌رسانی به زائران دهه پایانی صفر مشارکت کنند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->