مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌رضوی: امیدوارم رئیس‌جمهور آینده به هنر و هنرمند بها بدهد هنرمندان و اصحاب رسانه پای صندوق رأی در مجتمع امام‌رضا(ع) (۱۵ تیر ۱۴۰۳) + فیلم وزیر فرهنگ: همه به رئیس‌جمهور منتخب کمک کنیم ویدئویی از اولین حضور خانم‌های بازیگر در جوکر ۲ نتیجه جالب یک آزمایش علمی درباره تاثیر ارتعاش صدای علیرضا قربانی بر تخت جمشید + ویدئو انتشار تیزر یک فیلم سینمایی محرمی و آغاز اکران فیلمی با بازی آزاده صمدی و حامد کمیلی حکایت صیاد و پند‌های پرنده سخن گو هنر انتخاب آگاهانه و پیشرفت ملی ارتباط با پایتخت با بهره گیری از ظرفیت‌های بومی استالین بیشتر چه کتاب‌هایی می‌خواند؟ | معرفی کتاب «کتابخانه استالین» شعر‌های چندوجهی در توابع خطی | رونمایی از مجموعه شعر «زندگی در آمنیون» صفحه نخست روزنامه‌های کشور - پنجشنبه ۱۴ تیر ۱۴۰۳ جدیدترین خبرها از سریال «سلمان فارسی» فیلم‌های سینمایی آخر هفته تلویزیون (۱۴ و ۱۵ تیر ماه ۱۴۰۳) + خلاصه داستان ویژه برنامه‌های تلویزیون در روز جمعه ۱۵ تیر ۱۴۰۳ ۲۰ سینما تا پایان تابستان در خراسان رضوی افتتاح خواهد شد  ساخت ۱۰۰۰ سالن سینما در کشور تا شهریور ۱۴۰۴ | رشد ۱۱۳ درصدی سالن‌های سینما در خراسان رضوی ساخت پردیس سینمای «ملل» نماد وحدت فرهنگی ایران و افغانستان است پردیس سینمایی ملل در حاشیه شهر مشهد افتتاح شد | رشد ۱۱۳ درصدی ساخت سینما در خراسان رضوی + فیلم
سرخط خبرها

آخرین اخبار چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری

انتشار فراخوان پانزدهمین جشنواره موسیقی نواحی (۲۳ شهریورماه ۱۴۰۱)

  • کد خبر: ۱۲۵۶۸۰
  • ۲۳ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۸:۴۷
انتشار فراخوان پانزدهمین جشنواره موسیقی نواحی (۲۳ شهریورماه ۱۴۰۱)
فراخوان پانزدهمین جشنواره موسیقی نواحی ایران با دعوت از هنرمندان منتشر شد.

به گزارش شهرآرانیوز، پانزدهمین جشنواره موسیقی نواحی ایران به صورت غیررقابتی از ۲۰ تا ۲۵ آبان ماه در شهر کرمان برگزار خواهد شد.

این جشنواره به دبیری محمدعلی مرآتی و با حمایت دفتر موسیقی معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و همکاری انجمن موسیقی ایران و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان برگزار می‌شود.

در فراخوان این جشنواره آمده است: «سابقه خانواده بزرگ تاریخی «ایران فرهنگی» در گذشته، شامل محدوده‌ای از کناره‌های سند تا قفقاز از یک سو، و آناتولی و بین‌النهرین تا ماوراءالنهر از سوی دیگر بوده است. پدیده‌های موسیقایی در این منطقه تاریخی هویت‌ساز، شامل کشورهای بسیاری است که همگی سهمی به سزا در رشد و هماهنگی این تشکل بزرگ فرهنگی داشته‌اند و می‌توان آن را در گفتمانی عمیق‌تر به عنوان «گفتمان موسیقایی جهان اسلام» مطرح کرد.

پانزدهمین جشنواره موسیقی نواحی ایران با قابلیتی گسترده از نمایندگان سنت‌های موسیقایی کشورهای همسایه دعوت می‌کند تا در یک سازوکار علمی_ هنری، این وحدت گفتمان موسیقایی جهان اسلام را ترسیم کرده و آن را در قالب‌های گوناگون به گوش برسانند. هدف اصلی این جشنواره، بدون برتری‌طلبی یک فرهنگ موسیقایی بر دیگری، پرداختن به اشتراکات موسیقایی جوامع مسلمان در حوزه ایران فرهنگی کهن و چیدمان این رنگین کمان فرهنگی، در یک میدان هنری برای نشان دادن وحدت بزرگ اسلامی است.

این جشنواره از ۲۰ تا ۲۵ آبان برابر با ۱۱ تا ۱۶ نوامبر ۲۰۲۲ در شهر کرمان و در گستره ملی توسط وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و به صورت غیررقابتی برگزار خواهد شد. ستاد پانزدهمین جشنواره موسیقی نواحی با انتشار این فراخوان از تمامی هنرمندان حوزه موسیقی اقوام داخلی و خارجی (حوزه ایران فرهنگی جهان اسلام) در عرصه‌های فعالیت‌های اجرای صحنه‌ای و پژوهشی دعوت می‌کند در صورت تمایل، با مطالعه دقیق این فراخوان و ارسال آثار و مدارک لازم برای شرکت در جشنواره اعلام آمادگی کرده و در برگزاری هر چه پربارتر این رویداد مشارکت کنند.

درخواست‌های ارسالی پس از بررسی و تأیید کارشناسان «هیئت انتخاب آثار و گروه‌ها» امکان دعوت به پانزدهمین جشنواره موسیقی نواحی را خواهند یافت. پانزدهمین جشنواره موسیقی نواحی در دو بخش «اجرای صحنه‌ای» و «فعالیت‌های پژوهشی» برگزار خواهد شد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
نظرسنجی
در دور دوم، شما به کدام نامزد انتخابات ریاست جمهوری رای می دهید؟
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->