کشف‌رود، رودی به قدمت میلیون‌‌ها سال آغاز عملیات محلول‌پاشی برگی در فضای سبز شهری مشهد (یکم اردیبهشت ۱۴۰۳) متروی مشهد از واگن‌های ملی بهره‌مند می‌شود قیمت بلیت اتوبوس از امروز در مشهد تغییر یافت + جزئیاتی از تغییر کرایه‌های ناوگان حمل و نقل عمومی در مشهد (یکم اردیبهشت ۱۴۰۳) اتمام مرمت بازار فرش و برخی پروژه‌های عمرانی منطقه ثامن در سال ۱۴۰۳ آموزش ١٠٠ هزار نفر در فرهنگسراهای سطح مشهد مقدس جوابیه فرودگاه مشهد در پی سرگردانی مسافران دبی (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) موفقیت قرارگاه عملیاتی خدمت به زائران نوروزی با همدلی و همکاری تمام دستگاه‌ها مأموریت قرارگاه عملیاتی خدمت به زائران نوروزی چهل‌روزه بود تشرف پنج میلیون زائر به حرم مطهر رضوی در شب‌های قدر کاهش ٢۶ درصدی تصادفات جاده‌ای خراسان رضوی در نوروز ۱۴۰۳ بهره‌برداری پارکینگ طبقاتی ١۵٠٠ واحدی میدان شهدا تا انتهای بهار ۱۴۰۳ مراسم شکرانه خدمت قرارگاه عملیاتی زائران نوروزی مشهد برگزار شد دبیرکل مجمع شهرداران کلانشهر‌های ایران: صنعت حمل‌ونقل در کلانشهر‌ها و مراکز استان‌ها به‌زودی برقی‌سازی می‌شود + فیلم تلاش مدیران شهری کلانشهرهای کشور برای ایجاد نشاط اجتماعی نشست مجمع شهرداران کلانشهر‌ها و مراکز استان‌ها به میزبانی مشهد | کلانشهر‌های ایران مهیای برپایی جشن‌های دهه کرامت + فیلم درباره یادگار آذربایجانی‌ها در مشهد شهردار تهران و رئیس مجمع شهرداران کلانشهر‌های ایران: فعلا نمی‌توان در مورد مطالبات شهرداری‌ها به‌طور شفاف صحبت کرد + فیلم
سرخط خبرها
با پیگیری شهرآرا انجام شد

آبرسانی به روستای ارداک از چشمه‌خواجه

  • کد خبر: ۱۲۵۷۱
  • ۰۱ دی ۱۳۹۸ - ۰۸:۳۸
آبرسانی به روستای ارداک از چشمه‌خواجه
در آخرین روز از فصل پاییز چشم اهالی ارداک با انتقال آب از «چشمه خواجه» به روستایشان روشن شد و روز گذشته آب این چشمه با حضور مردم روستا و مسئولان به سمت ارداک سرازیر شد.
به گزارش شهرآرانیوز، در آخرین روز از فصل پاییز چشم اهالی ارداک با انتقال آب از «چشمه خواجه» به روستایشان روشن شد و روز گذشته آب این چشمه با حضور مردم روستا و مسئولان به سمت ارداک سرازیر شد؛ کاری که به‌واسطه ورود روزنامه شهرآرا به آن، فرجامی نیکو داشت و کام ارداک‌نشینان را شیرین کرد.
«تشنه‌ایم لب چشمه. این کجای مسلمانی است که آب در چشمه باشد و زن و بچه ما تشنه باشند؟! آب برای خوردن نداریم، چه برسد به حمام!» این فریاد‌های ساکنان روستایی در کنار آب بود که روزنامه شهرآرا ۲۱ خردادماه امسال در گزارشی با عنوان «ارداک تشنه، لب چشمه» منتشر کرد تا شاید تلنگری باشد به مسئولان امر برای سیراب کردن ارداک تشنه. روستایی که با وجود قرار داشتن در مجاورت سد ارداک و چشمه خواجه، ساکنان آن از داشتن آب برای اقدامات اولیه زندگی خود محروم بودند. پیگیری‌های روزنامه شهرآرا به این گزارش ختم نشد و همراه با مردم روستا بود تا اینکه سرانجام صدای ارداک شنیده شد. ساکنان و ریش‌سفیدان روستای ارداک، ناراضی از بی‌توجهی مسئولان به کمبود یا بهتر است بگوییم نبود آب در این روستا و فروش آب چشمه آن به کارخانه‌های آب‌معدنی، راهی مشهد شدند تا حرف دلشان را چهره‌به‌چهره با مدیران آبی استان در میان بگذارند. در این دیدار که در نمازخانه شرکت آب منطقه‌ای خراسان‌رضوی برگزار شد، علیرضا طاهری، قائم‌مقام مدیرعامل آب منطقه‌ای استان، قول داد که به‌سرعت میزان نیاز دقیق این روستا به آب را بسنجد و مجوز‌های لازم صادر شود. این خبر نیز در تاریخ ۲۶ خردادماه در روزنامه مردمی شهرآرا با عنوان «صدای ارداک شنیده شد» منتشر و نوید آب‌رسانی به مردم این روستا داده شد.



مطالبه‌گری اجتماعی؛ حرکت مبارک یک رسانه
نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی نیز در حاشیه مراسم آب‌رسانی به روستای ارداک، با قدردانی از پیگیری‌های جدی روزنامه شهرآرا در حوزه اطلاع‌رسانی و درخواست مطالبات، گفت: فاز سیاسی رسانه‌ها بالاتر از فاز اجتماعی آن‌هاست که شاید علت آن سیاسی بودن جامعه باشد. به گفته رضا شیران‌خراسانی، اینکه یک روزنامه و خبرنگار وارد مطالبه‌گری نیاز‌های اجتماعی شود، حرکت بسیار مبارکی است که امیدواریم نهادینه شود.
وی با بیان اینکه برای آب‌رسانی به روستای ارداک سال‌ها چاه حفر شد، اما میزان آب‌دهی آن بسیار کم بود، افزود: با پیگیری‌های مسئولان در یک اقدام سریع از چشمه‌ای که آب خوبی برای آشامیدن دارد، سهمی برای روستا اختصاص یافت.


تلاش برای آب‌رسانی به همه روستا‌ها
قائم‌مقام شرکت آب منطقه‌ای استان نیز در این مراسم پیگیری‌های روزنامه شهرآرا را یکی از علل به سرانجام رسیدن این پروژه و تقدیم آب شرب به اهالی روستای ارداک دانست و گفت: سعی می‌کنیم با کمک آبفار همه روستا‌های استان را زیر پوشش شبکه آب‌رسانی روستایی قرار دهیم تا بتوانیم رفاه و برخورداری آبی را برای همه استان به ارمغان آوریم. علیرضا طاهری در بخش دیگری از سخنانش به ابرپروژه انتقال آب از دریای عمان به شرق کشور اشاره کرد و افزود: در تلاشیم تا با حل مسائل اداری در دهه فجر این پروژه را کلنگ‌زنی کنیم تا بتوانیم خدمتگزار ۱۲ میلیون مردم فهیم، زحمت‌کش و محروم شرق کشور باشیم.


۱.۵ لیتر بر ثانیه برای ارداک
مدیر آب‌وفاضلاب روستایی شهرستان مشهد نیز در این برنامه با اشاره به مشکل آب روستای ارداک، گفت: پروژه آب‌رسانی از چشمه خواجه به این روستا با همکاری آب منطقه‌ای و آب‌وفاضلاب روستایی استان انجام شد. بهزاد روغنی میزان آب منتقل‌شده به روستای ۹۶ خانواری ارداک را ۵/۱ لیتر بر ثانیه اعلام و اضافه کرد: طول خط انتقال این پروژه ۲۲۰۰ متر و هزینه آن بیش از ۱۵۰ میلیون تومان بود. به گفته وی، کیفیت آب این چشمه بسیار بالاست و اکنون کارخانه تولید آب‌معدنی نیز از آن بهره‌برداری می‌کند.


گزارش شهرآرا مشکل ارداک را به گوش مسئولان رساند
بخشدار مرکزی شهر مشهد نیز رسانه‌ها را چشم و گوش جامعه دانست و افزود: روزنامه شهرآرا مشکل مردم روستای ارداک را به گوش مسئولان رساند و به رسالت رسانه‌ای خود عمل کرد. ابوطالب سرابیان با اشاره به تیتر «ارداک تشنه، لب چشمه» و پیگیری‌های انجام‌شده در این چندماه، گفت: این اقدام ناشی از خبر‌های شما و حساس کردن مسئولان بود تا همه ما به وظیفه خود عمل کنیم. به گفته وی، با وجود کمبود اعتبار، با پیگیری‌ها و مساعدت‌های آب منطقه‌ای و آب‌وفاضلاب روستایی موفق شدیم از چشمه‌ای که آب معدنی دارد و در کارخانه‌های اطراف بسته‌بندی می‌شود، روستای ارداک را سیراب کنیم.
 
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->