کارگردان آپارتچی: ما انتظار حضور پرشور مردم برای دیدن فیلم آپاراتچی را داریم  اکران مردمی فیلم سینمایی آپاراتچی در سینما هویزه مشهد+ فیلم واکنش «احسان علیخانی» به انتشار عکس جنجالی‌اش + تصاویر اکران مردمی فیلم آپاراتچی در مشهد با حضور بازیگران و عوامل فیلم (جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳) تئاتر "un۱۲"، با داستان رنج کردها از رژیم بعث در مشهد به روی صحنه رفت آغاز پخش بین‌المللی «اَبله» | روایتی از زندگی یک دختر کوتاه قامت در خوابگاه! معرفی اعضای جدید هیئت‌مدیره انجمن صنفی تهیه‌کنندگان فیلم بلند مشهد فصل جدید «زخم کاری» چه زمانی پخش می‌شود؟ سرمایه ادبی ایران | درباره سیدعلی موسوی گرمارودی، شاعر، نویسنده و محقق به بهانه زادروزش فصل ایران باستان سریال «سلمان فارسی» کلید خورد لئوناردو دی‌کاپریو و جنیفر لارنس در فیلم جدید اسکورسیزی هم‌بازی می‌شوند نقدی به رئالیتی شو «اسکار» مهران مدیری آیا عکس جدید احسان علیخانی در فضای مجازی، واقعی است؟ + عکس برنامه‌های بزرگداشت سعدی اعلام شد | گردهمایی سعدی‌پژوهان در شیراز انتقاد کمدین کهنه کار به نسل کشی رژیم صهیونیستی نخل طلای افتخاری کن به استودیو جیبلی ژاپن اعطا می‌شود
سرخط خبرها

روایت عکاس شهرآرانیوز از پیاده روی اربعین امسال در نجف و کربلا

  • کد خبر: ۱۲۵۷۳۴
  • ۲۴ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۴
روایت عکاس شهرآرانیوز از پیاده روی اربعین امسال در نجف و کربلا
محمدحسن صلواتی، عکاس روزنامه شهرآرا، که پیش از این نیز در راهپیمایی اربعین حضور داشته و مجموعه عکس‌هایی را هم گرفته است، درباره تفاوت  حال و احوال اربعین امسال با سال‌های گذشته می‌گوید.

روایت عکاس شهرآرا از پیاده روی اربعین امسال درنجف و کربلاشهرآرانیوز-  محمدحسن صلواتی، عکاس روزنامه شهرآرا، این روز‌ها راهی عراق شده است تا تصاویری را از اجتماع بزرگ شیعیان در اربعین ثبت کند. او که پیش از این نیز در راهپیمایی اربعین حضور داشته و مجموعه عکس‌هایی را هم گرفته است، درباره تفاوت  حال و احوال اربعین امسال با سال‌های گذشته می‌گوید: یکی از تفاوت‌های امسال، گرمای شدید هواست، به طوری که از ساعتی به بعد، اصلا امکان پیاده روی وجود ندارد و حدود ساعت ۱۰ صبح تا ۴ و ۵ عصر همه برای استراحت به سمت موکب‌ها و خانه‌های مردم می‌روند. او همچنین با اشاره به جمعیت بسیار زیاد زائران در پیاده روی اربعین بیان می‌کند: امسال جمعیت زائران به خصوص زائران ایرانی نسبت به سال‌های قبل افزایش پیدا کرده که باعث ایجاد ناهماهنگی‌ها و کمبود‌هایی شده است.

درواقع باتوجه به اینکه در دو سال گذشته محدودیت‌هایی به دلیل کرونا برای سفر به عراق ایجاد شده بود، امسال همه کسانی که دوست داشتند در پیاده روی اربعین حضور داشته باشند، سعی کردند خودشان را به ویژه از طریق مرز‌های زمینی به نجف و کربلا برسانند. صلواتی که خودش به تازگی مسیر پیاده روی را آغاز کرده است، درباره موضوع مجموعه عکسش توضیح می‌دهد: می‌خواهم مجموعه عکسی کار کنم که پیاده روی مردم با وجود گرمای شدید هوا را نشان بدهد. همچنین تصاویری از مردمی ثبت کنم که جلوی برخی موکب‌ها با کارواش‌های خانگی، اقدام به پاشیدن آب روی زائران می‌کنند.

ثبت پیاده روی زائران در گرمای شدید

این عکاس یادآوری می‌کند: من به دلیل شلوغی‌ای که وصف شدنی نیست، از مسیر اصلی نمی‌روم و مسیر کنار رود فرات را که به طریق العلما معروف است، برای پیاده روی انتخاب کرده ام. او می‌گوید: طریق العلما مسیر علمای سنتی عراق در زمان قدیم و صدام بوده است که از کنار رود و بین نخلستان‌ها می‌گذرد؛ البته این مسیر هم نسبت به سال‌های قبل، شلوغ‌تر شده است و نکته جالبی که در مسیر با آن برخورد کردم، این است که خیلی از زائران از هر فرصتی برای غلبه بر گرما استفاده می‌کنند؛ مثلا برخی از آن‌ها در رود فرات، آب تنی و شنا می‌کنند.

به گفته او موکب‌های این مسیر از مسیر اصلی کمتر است، به طوری که در مسیر اصلی اگر موکب‌ها قدم به قدم به هم چسبیده است، در طریق العلما موکب‌ها شاید در هر ۵۰۰ یا ۸۰۰ متر قرار گرفته باشند.

صلواتی درباره مهمان نوازی عراقی‌ها نیز می‌گوید: پذیرایی عراقی‌ها بسیار قوی‌تر از سال‌های قبل است و ارادت خودشان را به زائران ایرانی نشان می‌دهند و به آن‌ها می‌گویند دو سال گذشته که نبودید، بر ما خیلی سخت گذشت. این عکاس همچنین درباره عکس‌هایی که در نجف ثبت کرده است، توضیح می‌دهد: عکس‌هایی در فضای مجازی از نجف پخش شده است که نشان می‌دهد خیلی از زائران شرایط بدی داشتند. من نمی‌خواهم بگویم همه چیز طبق روال بوده و ازدحام و شلوغی به هرحال وجود داشته است، اما سعی کردم تصاویر دیگری را مانند استراحت زائران و مردم در شهر نجف و حرم امام علی (ع) نیز ثبت کنم.

تاریخچه اربعین؛ از دیرباز تا امروز

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->