کارمندان و تیم های پایه پرسپولیس منتظر پول سورپرایز مورایس برای هواداران سپاهان: مسلمان شدم! عبدالکریم گلر پرسپولیس را راهی بیمارستان کرد بیرانوند دوشنبه تصمیم می گیرد احتمال حضور گل محمدی مقابل استقلال ویدیو ضربات پنالتی بازی پرسپولیس و آلومینیوم در جام حذفی(۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) نتیجه بازی پرسپولیس و آلومینیوم اراک در جام حذفی+ ویدیو گل‌ها| جذاب ترین بازی فصل! سپاهان منتظر اوکی نویدکیا ویدیو خلاصه بازی پرسپولیس و آلومینیوم اراک در جام حذفی(۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) نتیجه و ویدیو خلاصه بازی فوتسال ایران و ازبکستان| فینالیست شدیم! اعلام ترکیب پرسپولیس برای دیدار برابر آلومینیوم سقوط اعتبار فوتبال ایران در آسیا با کاهش سهمیه لیگ نخبگان| فقدان زیر ساخت و مشکلات عدیده بازگشت بیرو به ترکیب سرخ‌پوشان؟ برنامه ریزی عجیب سازمان لیگ برای هفته آخر | استقلال خارج از تهران مهمان پیکان می‌شود؟ محرومیت حسینی بخشیده نشد! تعیین سهمیه کشور‌ها در فصل آینده | ایران با ۱+۲ سهمیه در آسیا رسانه پتروشیمی جدایی خطیر را تایید کرد استقلال و پرسپولیس چقدر دارایی دارند؟+ ویدیو نتیجه بازی مس و پیکان در جام حذفی+ ویدئو ضربات پنالتی| برد بزرگ نویدکیا قایدی – استقلال؛ جدی شد ژاوی رسما در بارسا ماندنی شد
سرخط خبرها

حذف جوانان و نایب‌قهرمانی نوجوانان

  • کد خبر: ۱۲۵۷۶۲
  • ۲۴ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۷
حذف جوانان و نایب‌قهرمانی نوجوانان
تاریخ‌نگاری حضور تیم‌های فوتبال مشهدی در مسابقات باشگاهی کشور - ۱۳۶۹ / قسمت پنجم و آخر

حسین نخعی‌شریف | شهرآرانیوز؛ در قسمت‌های گذشته به چگونگی حضور ابومسلم و پیام در رقابت‌های لیگ منطقه‌ای و سپس چهار نماینده خراسان در جام‌حذفی پرداختیم و در آخرین قسمت مرور رویداد‌های سال ۱۳۶۹، به رقابت‌های منتخب نوجوانان و جوانان کشور اشاره می‌کنیم.

سطح‌بندی جوانان

فدراسیون فوتبال سرانجام در این سال تصمیم گرفت نظر کارشناسان را به گوش بگیرد و برای سطح‌بندی استان‌ها اقدام کند. ازاین‌رو با فرمول جدیدی به استقبال این مسابقات رفت. فدراسیون، استان‌ها را مجاز دانست تیم منتخب یا تیم قهرمان باشگاهی‌شان را با استفاده از پنج یار کمکی به این مسابقات اعزام کنند. طبق روش جدید، تیم‌ها در پنج گروه به‌صورت متمرکز در پنج شهر باختران، سبزوار، کرمان، اهواز و تهران در مردادماه رقابت کردند و دو تیم برتر هر گروه ضمن صعود به مرحله دوم در سال بعد آن نیز مجاز به حضور در رقابت‌های دسته اول شدند تا پانزده تیم صعودنکرده در دسته‌دوم به فعالیت ادامه دهند. در این سال متولدان ۱۰ مرداد ۱۳۵۱ به بعد مجاز به حضور در تیم‌های جوانان بودند.

خراسان در گروه دوم

طبق این تقسیم‌بندی، خراسان با تیم‌های مازندران، سمنان، مرکزی، همدان، زنجان و توابع تهران در گروه دوم به‌میزبانی سبزوار قرار گرفت. اما این رقابت‌ها در مردادماه برگزار نشد و رضا حیدری مسئول امور مسابقات نوجوانان و جوانان فدراسیون فوتبال علت آن را وقوع زلزله رودبار و منجیل و برگزاری امتحانات نهایی و کنکور دانش‌آموزان ذکر و اعلام کرد که طبق تصمیم جدید این رقابت‌ها از ۲۹ شهریورماه با حضور ۱۳۰۰ ورزشکار در شهر‌های استان خراسان انجام خواهد شد.

البته خراسان با میزبانی این مسابقات یک امتیاز ویژه هم گرفت و آن حضور مستقیم در مرحله دوم رقابت‌ها بود. با این امتیاز، اتوماتیک‌وار جواز حضور در رقابت‌های دسته اول سال بعد را هم به‌دست آورد که همه این‌ها را باید به حساب مدیریت مهرداد حاجی‌خانی، رئیس هیئت فوتبال استان نوشت.

میزبانی در ۵شهر خراسان

طبق این تصمیم رقابت‌های نوجوانان با حضور ۲۴ استان به‌میزبانی بیرجند در چهار گروه و رقابت‌های جوانان نیز با همین تعداد در چهار شهر بجنورد، قوچان، تربت‌حیدریه و تربت‌جام برگزار شد. با پایان مسابقات مرحله مقدماتی جوانان در چهار شهر استان خراسان، این رقابت‌ها بدون وقفه با حضور هشت تیم برتر گروه‌های مقدماتی همراه با خراسان میزبان این رقابت‌ها و اصفهان قهرمان دوره گذشته در دو گروه پنج‌تیمی در مشهد ادامه یافت. طبق قرعه، تیم‌های پرسپولیس و ژاندارمری از تهران، بوشهر، اصفهان و آذربایجان‌شرقی در گروه اول و تیم‌های خراسان، گیلان، مازندران، فارس و خوزستان در گروه دوم قرار گرفتند.

ناکامی شجیع و شاگردانش

شاگردان اسماعیل شجیع در اولین گام به تساوی یک‌یک مقابل گیلان دست یافتند و بعد با مازندران بدون گل به کارشان پایان دادند. آن‌ها در روز سوم با قرعه استراحت روبه‌رو بودند و روز چهارم به‌مصاف خوزستان رفتند و بازهم تساوی بدون گل حاصل تلاششان بود.

خراسان در آخرین گام درحالی‌که با تساوی هم شانس صعود داشت، بازی را با یک گل به فارس واگذار کرد تا با سه امتیاز در قعر جدول قرار بگیرد! خوزستان با شش امتیاز صدرنشین و مازندران و فارس که با چهار امتیاز در گل زده و خورده برابر بودند، دوباره به‌مصاف هم رفتند تا مازندران جواز صعود به‌عنوان تیم دوم را بگیرد. گیلان هم با سه امتیاز چهارم شد. از گروه‌یک نیز بوشهر و اصفهان با شش و چهار امتیاز صعود کردند تا فینال را دو تیم جنوبی برگزار کنند. دیداری که فقط در حضور سی نفر برگزار شد و به قهرمانی خوزستان حکم داد. مازندران نیز با غلبه بر اصفهان سوم شد.

جوانان خراسان: ساسان نعیمی، رمضان شکری، اصغر نظافت، علی صبریان، منصور صره، مرتضی آقایی، منصور (محمدرضا) میرزاخانی، کوروش شجاع، قاسم حامد، مجید یغماوی، هادی سلیمانی، قاسم عطایی، سعید محمدی راد، محمدرضا شکوری، مرتضی سلیمانی، مجتبی کامل و مراد بهشتی.
سرمربی: اسماعیل شجیع. مربیان: منصور فتحعلی‌زاده و اصغر یاقوتی. سرپرست: هادی مباشری.

بیرجند، میزبان شایسته

همان‌گونه که در شرح رقابت‌های جوانان ذکر شد، با تصمیم فدراسیون فوتبال، مسابقات نوجوانان کشور از ۲۹ شهریور در چهار گروه شش و پنج‌تیمی به‌میزبانی بیرجند آغاز شد. با پایان مسابقات مرحله مقدماتی، گیلان و باختران از گروه‌یک، زنجان و همدان از گروه چهارتیمی، هرمزگان و کرمان از گروه سوم و خوزستان و لرستان از گروه چهارم به مرحله دوم راه یافتند.

صعود نوجوانان با گل‌های نخعی

خراسان به‌عنوان میزبان و پیام تهران نیز به‌عنوان قهرمان سال قبل از این مرحله به مسابقات پیوستند تا رقابت‌ها در دو گروه انجام شود. طبق توافق، صدرنشین‌ها دیدار فینال و تیم‌های دوم دیدار رده‌بندی را برگزار کردند. خراسان در این مرحله با تیم‌های خوزستان، باختران، زنجان و کرمان هم‌گروه شد. شاگردان مرتضی خسرومنش در اولین گام به‌مصاف کرمان رفتند و با دو گل میرزاخانی و نخعی در مقابل تک‌گلی که دریافت کردند، به اولین پیروزی دست یافتند. خراسان در بازی دوم با گل‌های میرزاخانی و حسینی از سد باختران (کرمانشاه) گذشت. آن‌ها در سومین بازی با خوزستان به تساوی یک‌یک رضایت دادند.

تک‌گل خراسان را اکبر نخعی در دقیقه ۳۰ به‌ثمر رساند. شاگردان خسرومنش و چمنیان در آخرین گام، زنجان را با گل‌های نظمی و نخعی شکست دادند تا با هفت امتیاز صدرنشین گروه شوند. خوزستان هم با شش امتیاز دوم شد. باختران با سه، زنجان و کرمان هم با دو امتیاز سوم تا پنجم شدند. لرستان و تهران هم دو تیم صعودکرده گروه اول بودند.

شکست در گام آخر

در دیدار رده‌بندی، تیم پیام تهران موفق شد با شکست ۳ بر ۰ خوزستان به مقام سوم برسد. سرانجام فینال این مسابقات بین دو تیم خراسان و لرستان با قضاوت رحمان نادری از مشهد برگزار شد که با یک گل به سود لرستان خاتمه یافت و ده‌نفره‌شدن لرستان هم کمکی به خراسان نکرد.

نوجوانان خراسان: حسین نزوی، هادی طالبی، حسین حسین‌زاده، علی‌اصغر حداد (کاپیتان)، مجید طیب‌زاده، حسین میرزاخانی، محمد جلالی، علی‌اکبر نخعی، سیدرضا حسینی، رضا غلامیزاده، مهدی جلالی، حسن نظمی، اسماعیل دلدار، رضا نوپوش، احمد یوسفی، جعفر بیوک، سیدمحمد رضوی، ابراهیم توابی، جلال کاظمی، مجتبی محمدی، رضا معقول، حسن سیدی و محمدعلی شافعی
سرمربی: مرتضی خسرومنش. مربی: عباس چمنیان. سرپرست: حسین بهاریه.

نکته جالب، کمبود داور برای قضاوت این دیدار‌ها باتوجه‌به برگزاری هم‌زمان رقابت‌های جوانان بود که این مسابقات را تا مرز تعطیلی برد، اما درایت رحمان نادری مسئول کمیته داوران مسابقات و جمشید بیهقی سرپرست کل مسابقات باعث شد آن‌ها به فوریت از استان‌های مجاور یعنی مازندران و سمنان یاری بگیرند؛ به‌طوری‌که نماینده فدراسیون از این سرعت عمل متعجب مانده بود! حسن اکبرنژاد، اصغر رحیمی، غلامرضا عرب، حمید طائی، حسین کرد، حسین نقیبی‌مقدم، ابوالفضل جباری، محمود علوی و بیجاری داوران خراسانی این رقابت‌ها بودند.

دعوت به تیم‌ملی

برای شرکت در مسابقات مقدماتی نوجوانان آسیا ۴۴ بازیکن ازجمله حسین نزوی و حسین کاردوست در اردیبهشت‌ماه از خراسان به اردو دعوت شدند. پس از فراخوان ۵۶ بازیکن تهرانی به اردوی تیم‌ملی امید و غربال آن‌ها به ۳۲ نفر، ۲۲ بازیکن شهرستانی نیز در شهریورماه به اردو فراخوانده شدند. خداداد عزیزی، هادی کافی، رمضان شکری، هادی برگی‌زر، محمد مؤمنی و یوسف فوجی خراسانی‌های این فهرست بودند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->