رئیس دانشگاه آزاد اسلامی کشور: در کشور باید به سمت تربیت اجتماعی مناسب برویم

  • کد خبر: ۱۲۷۵۱۶
  • ۰۷ مهر ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۵
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی کشور: در کشور باید به سمت تربیت اجتماعی مناسب برویم
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی کشور در مراسم افتتاحیه دبیرستان دخترانه علوم و معارف اسلامی سعادت در مشهد گفت: دوره تربیت در کودکان و جوانان و نوجوانان سه هفت سال است. هفت سال اول در خانواده، هفت سال دوم در مدرسه و هفت سال سوم تربیت اجتماعی خواهد بود که در دبیرستان شکل میگیرد. 

به گزارش شهرآرانیوز، دکتر محمد مهدی طهرانچی، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی کشور در مراسم افتتاح دبیرستان دخترانه علوم و معارف اسلامی سعادت در مشهدگفت: علی‌رغم اینکه در گذشته تمدنی خودمان در حوزه تعلیم و تربیت مطالب بسیاری داریم و اگر به مکتب اهل بیت رجوع کنید یکی از مشخصه‌های آن تعلیم و تربیت است. 

او افزود: دوره تربیت در کودکان و جوانان و نوجوانان سه هفت سال است. هفت سال اول در خانواده، هفت سال دوم در مدرسه و هفت سال سوم تربیت اجتماعی خواهد بود که در دبیرستان شکل میگیرد. جوانان دوره سوم تربیت در سایه کنکور در دبیرستان دچار چالش جدی هستند که در دوره کارشناسی هم توجه نمی‌شود. لذا آن تربیت اجتماعی که باید شکل بگیرد، انجام نمی‌شود. 

به گفته رئیس دانشگاه آزاد اسلامی کشور، ما در مسیر فعلی دچار چالش هستیم و باید مسیرهای دیگری را طی کنیم. باید در کشور به سمت تربیت اجتماعی مناسب برویم. مدارس سعادت به دنبال این است که یک بسته هفت ساله تعلیم و تربیت در اختیار جوانان قرار دهد.

سید محمدبطحایی، رییس سازمان سماء کشور نیز در این مراسم گفت: مسیر جدیدی که دانشگاه آزاد اسلامی به عنوان سازمان آموزش و پرورش و تربیت اجتماعی شروع کرده است، در ارکان جامعه است.  اگر روزی حساب و کتاب بکشند، ما معلمان باید برای این شرایط فعلی کشور پاسخ‌گو باشیم. 

وی تصریح کرد: دانشگاه مهم است و نقش موثری در آموزش و تربیت اجتماعی طی میکند. امروز نیز شاهد افتتاح یکی از این تلاش‌های دانشگاه ازاد در مسیر جدید فعالیت خود است.

 

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->