واژگونی خودرو زانتیا در بلوار نماز مشهد (۸ شهریور ۱۴۰۳) سرقت مسلحانه از شعبه بانک سپه در خیابان مطهری مشهد + جزئیات (۸ شهریور ۱۴۰۳) مصرف سوسیس و کالباس خطر ابتلا به دیابت نوع ۲ را افزایش می‌دهد کلید حفظ آرامش در زندگی مشترک چیست؟ ایجاد ۱۱ حلقه امنیتی اطراف حرم امام‌رضا(ع) | تمامی دستگاه‌های نظامی و امنیتی در مشهد آماده‌باش هستند سوء‌تغذیه، هشت استان کشور را تهدید می‌کند برای حفظ سلامتی خود شکلات تلخ بخورید زلزله شدید در پاکستان + جزئیات (۸ شهریور ۱۴۰۳) روایتی از انفجار دفتر نخست وزیری در سال ۱۳۶۰ پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان‌رضوی (پنجشنبه، ٨ شهریور ١۴٠٣) | تداوم وزش باد و افزایش تدریجی دما در استان در اربعین ۱۴۰۳، بیش‌از ۳ میلیون خدمت درمانی ارائه شد | گرمازدگی؛ شایع‌ترین مشکل زائران مقتول ۱۳ ساله با پای خودش به اداره پلیس تهران مراجعه کرد توصیه به مبتلایان میگرن: این نوع پنیر را مصرف نکنید چگونه روابط دوستانه را مستحکم‌تر کنیم؟ اولین انتصابات وزیر آموزش‌وپرورش در وزارت‌خانه متبوعش ممنوعیت تردد موتورسیکلت در محور تهران-سمنان-مشهد و بالعکس از امروز (۸ شهریور ۱۴۰۳) تا دهم شهریور اعتراض دانش‌آموزان به آزمون فرهنگیان | والدین دانش‌آموزان خواستار اعلام کارنامه سبز پذیرفته‌شدگان هستند خراسان رضوی، دومین مصرف‌کننده فرآورده‌های خونی در کشور زادآوری؛ آرزویی که همچنان بر کاغذ می‌ماند! قتل مرد جوان توسط همسر یا باجناق | زوایای جدید از پرونده مرد جوانی که جسدش در حاشیه خیابان شفا مشهد رها شده بود
سرخط خبرها

نمایشگاه کتب حوزوی و معارف اسلامی ۱۴ تا ۲۱ مهر برگزار می‌شود

  • کد خبر: ۱۲۸۱۵۶
  • ۱۲ مهر ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۴
نمایشگاه کتب حوزوی و معارف اسلامی ۱۴ تا ۲۱ مهر برگزار می‌شود
امسال هفتمین نمایشگاه با حضور ۱۴۰ ناشر کشوری در عرصه حوزوی و معارف اسلامی از پنجشنبه ۱۴ مهر به مدت ۸ روز با مشارکت شهرداری مشهد مقدس و آستان قدس رضوی برگزار می‌شود.

حمید محمدیان | شهرآرانیوز - هفتمین نمایشگاه کتب حوزوی و معارف اسلامی حوزه علمیه خراسان هر روز از ساعت ۸:۳۰ تا ۱۷ از ۱۴ تا ۲۱ مهرماه ۱۴۰۱ در محل مدرسه علمیه آیت ا... العظمی خویی (ره) برپا می‌شود. چند سالی است که با آغاز سال تحصیلی، نمایشگاه تخصصی کتب حوزوی و معارف اسلامی توسط حوزه علمیه خراسان دایر می‌شود که البته این رویداد علمی فرهنگی در دو سال گذشته به علت بیماری کرونا برگزار نشد. امسال هفتمین نمایشگاه با حضور ۱۴۰ ناشر کشوری در عرصه حوزوی و معارف اسلامی از پنجشنبه ۱۴ مهر به مدت ۸ روز با مشارکت شهرداری مشهد مقدس و آستان قدس رضوی برگزار می‌شود.

امکان دسترسی بهتر طلاب به کتاب

هادی حصاری، مدیر پژوهش و توسعه علمی معاونت علمی حوزه علمیه خراسان، به همین منظور در جمع خبرنگاران در این باره گفت: علاوه بر اینکه هفتمین نمایشگاه تخصصی کتب حوزوی و معارف اسلامی با حضور ۱۵ ناشر بین المللی
همراه است، کتاب‌های کودک و نوجوان نیز با شرکت ۲۰ ناشر عرضه می‌شود.

وی با بیان اینکه این نمایشگاه برای عموم علاقه‌مندان به حوزه کتاب دایر است به ۱۲ هزار موضوع و عنوان عرضه شده در نمایشگاه یادشده، اشاره و خاطرنشان کرد: امکان حضور خانواده‌ها و دیگر علاقه‌مندان به کتاب و کتاب خوانی در روز‌های بازدید هست؛ ولی در عین حال روز‌های یکشنبه ۱۷ و سه شنبه ۱۹ مهرماه به طور ویژه برای حضور خواهران درنظر گرفته شده است.

حصاری، تجهیز و تأمین منابع موردنیاز کتابخانه‌های مدارس علمیه را یکی از اهداف برگزاری این نمایشگاه برشمرد و افزود: امکان دسترسی بهتر و تهیه راحت‌تر کتاب‌های درسی برای طلاب علوم دینی و نیز حضور ناشران با دست کم ۲۰ درصد تخفیف برای خریداران برای افزایش قدرت خرید از دیگر هدف‌های برگزاری این نمایشگاه است.

مدیر پژوهش و توسعه علمی معاونت علمی حوزه علمیه خراسان ادامه داد: نشست‌ها و کارگاه‌هایی با موضوع کتاب، کتاب خوانی و پژوهش و تحقیق در حاشیه این نمایشگاه برگزار می‌شود.

حصاری مراسم افتتاحیه را روز پنجشنبه ۱۴ مهرماه از ساعت ۹ صبح اعلام کرد که با حضور و سخنرانی مسئولان حوزه علمیه خراسان و برخی از نهاد‌های استان برگزار خواهد شد.

ضرورت تحقق تمدن نوین اسلامی با جهاد کتاب خوانی

در این نشست، حجت الاسلام مهدی مقامی، دبیر شورای عالی فرهنگی شهرداری مشهد، با اشاره به اینکه عمده تلاش‌های این نمایشگاه به عهده حوزه علمیه خراسان است و شهرداری نیز نقش حمایتی دارد، گفت: برای تحقق تمدن نوین اسلامی، باید نهضت نرم افزاری، جهاد کتاب خوانی، انس با کتاب و بالا بردن وزن سبد کتاب خوانی در خانواده‌ها محقق شود.

وی حمایت از نهاد‌های علمی و فرهنگی شهر را از رسالت‌های شهرداری دانست و ابراز کرد: کار مدیریت شهر در جامعه‌ای که کتاب خوان باشد و سرانه مطالعه افزایش یابد، آسان‌تر خواهد بود.

حجت الاسلام مهدی مقامی با بیان اینکه حوزه علمیه خراسان از حوزه‌های مهم شیعی است و شهرداری خود را موظف به حمایت از این نهاد علمی می‌داند، اظهار کرد: از آنجا که امام رضا (ع) به عنوان عالم آل محمد معرفی شده اند، شهرداری مشهد مقدس نیز به دنبال آن است که ویژگی‌های آن حضرت از جمله علم و دانایی را در شهر توسعه دهد و بستر و زمینه آن را فراهم کند و از این رو، حمایت از برگزاری نمایشگاه‌های کتاب از آن دسته کارهاست.

حل آسیب‌ها و کاستی‌های فرهنگی با برنامه‌ریزی

وی به کاهش قدرت خرید کتاب با توجه به افزایش قیمت کاغذ و چاپ اشاره و ابراز کرد: شهرداری در این باره باید کمک کند که حمایت از نمایشگاه کتاب برای تحقق دانایی در شهر امام رضا (ع) که پایتخت فرهنگی جهان اسلام شمرده می‌شود، از جمله همین برنامه هاست.

دبیر شورای عالی فرهنگی شهرداری مشهد در پاسخ به این سؤال که امکان برگزاری این نمایشگاه در جوار شهدای گمنام عرصه میدان شهدا وجود دارد، ابراز کرد: هنوز امکان برگزاری نمایشگاه به علت ادامه فعالیت‌های کارگاهی نیست؛ اما مکان نمایشگاه بین المللی را می‌توان در نظر گرفت.

وی در پاسخ به سؤالی درباره کمرنگ بودن فعالیت‌های فرهنگی در شهر مقدس مشهد، با اشاره به فعالیت‌های اخیر در عید غدیر و ایام دهه محرم و صفر، گفت: برخی از کمی‌ها و عقب ماندگی‌های فرهنگی به سابقه گذشته برمی گردد و از این رو، آسیب‌ها و کاستی‌ها زیاد است که امیدواریم با برنامه ریزی‌هایی که معاونت فرهنگی در دست دارد، این امر جبران شود.

هفتمین نمایشگاه کتب حوزوی و معارف اسلامی حوزه علمیه خراسان هر روز از ساعت ۸:۳۰ تا ۱۷ از ۱۴ تا ۲۱ مهرماه ۱۴۰۱ در محل مدرسه علمیه آیت ا... العظمی خویی (ره) واقع در چهارراه شهدا به سمت چهارراه خسروی دایر است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->